Log ind
DSCF9753.jpg

Drewry: Megaskibenes tid rinder ud

Container:

Containerrederiernes stordriftsfordele med de nye megaskibe kan i stigende grad blive spist op af højere afgifter i havnene og omkostninger på land.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 09.03.16 kl. 14:08

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Moody's ser store gældsproblemer i Hapag-Lloyd køb

Dublin_BremenExpress01_print_rdax.jpg Container:

Det store tyske containerrederi Hapag-Lloyd's overtagelse af det arabiske UASC betyder en voldsom forøgelse af gælden, lyder vurderingen fra ratingbureauet Moody's, der hugger en flig af Hapag-Lloyd's kreditværdighed.

Containergigant udvider sit netværk i Rusland

Container:

Verdens tredje største containerrederi styrker sin tilstedeværelse på det trængte russiske marked gennem sit tyske logistikselskab OPDR med en ny direkte forbindelse fra Marokko.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Norsk bananrederi vil afnoteres i Oslo

Container:

Siem Shipping, der opererer sine 30 køleskibe gennem Star Reefers, er ligesom andre specialiserede operatører mærket af hård konkurrence fra de store containerrederier.

Indtjeningen dykker i udlejer af containerskibe

Container:

Nettooverskuddet i børsnoterede Seaspan med 89 containerskibe i sin voksende flåde er faldet markant gennem 2016, viser det offentliggjorte halvårsregnskab.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Soeren_Castbak_30210.jpg Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Maersk Oils svenske Sverdrup-partner topper global vækst

Offshore:

30 ud af 56 store olieselskaber, som Wood Mackenzie har analyseret, vil producere mindre olie om fem år. Det svenske Lundin Petroleum stikker dog ud som undtagelsen med en stor tocifret vækst frem til 2020. Forklaringen ligger i Norge.

Skibsredere: IMO skal levere enighed om CO2

Rederier:

EU overlader det nu formelt til IMO at lande en international aftale om, hvordan skibsfarten kan skære i sit udslip af CO2 og bidrage til den globale klimaaftale, som rederierne blev undtaget fra. Kravet om handling på IMOs møde i slutningen af oktober er ikke til at tage fejl af.

Vaklende norsk hotelrig-udlejer i massive besparelser

Offshore:

Den trængte norske udlejer af hotelskibe i olieindustrien Prosafe vil skære dybt i omkostningerne og skal spare op mod 40 mio. dollars i 2016 svarende til over 270 mio. kroner.

BPs indtjening lider voldsomt under lav oliepris

Offshore:

Oliegiganten BP har haft massiv tilbagegang i andet kvartal. Det viser regnskabet, der er offentliggjort tirsdag morgen. Faldet var større end ventet.

Moody's ser store gældsproblemer i Hapag-Lloyd køb

Container:

Det store tyske containerrederi Hapag-Lloyd's overtagelse af det arabiske UASC betyder en voldsom forøgelse af gælden, lyder vurderingen fra ratingbureauet Moody's, der hugger en flig af Hapag-Lloyd's kreditværdighed.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE