Log ind
Maersk Line container 1
Foto: Maersk Line

Desperate redere dumper priser ud af Fjernøsten

Container:

Afskibere kan i øjeblikket få fragtet en 20 fods container fra Fjernøsten til Nordeuropa for omkring 100 dollars. Så langt er nogle redere villige til at gå ned for at fylde deres skibe, skriver Alphaliner.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 09.03.16 kl. 11:48

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

bunker1.jpg Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

Maersk Line forkorter sejltid på USA-rute gennem Panama-kanalen

Container:

Maersk Line vil forkorte sejltiden på sine ruter fra Asien til den amerikanske østkyst ved at sejle gennem den nye og udvidede Panama-kanal. Godt nyt for afskibere i Korea og Kina, siger chef for øst-vest-netværket.

Rater på Asien-Europa falder med 8,1 pct

Container:

Spotpriserne for containerfragt fra Asien til Europa blev igen i denne uge lavere, idet raterne for ruterne faldt med 8,1 pct. til 713 dollar per tyvefodscontainer (teu).

Fragtraterne dykkede igen i denne uge

Container:

For tredje uge i træk faldt priserne for containerfragt fra Shanghai i denne uge, hvor Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) gik tilbage med 6,2 pct. til 628,59.

Maersk bestiller 11 nye kæmpeskibe for 1,8 mia dollars

Container:

Maersk bekræfter tirsdag eftermiddag, at rederiet har bestilt 11 ultrastore containerskibe i Sydkorea med option på yderligere seks. Den samlede pris lyder på 1,8 mia. dollars, 12,3 mia. kroner.

Drewry: Flere containerskibe ryger til skrot i 2016 men er det nok?

Container:

Containerrederne har for alvor taget hul på ophugningen af skibe, og mere kapacitet end nogensinde ryger ud. Men er det nok til at give rederne et tiltrængt pusterum, spørger Drewry i ny analyse.

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Transportkæmpe polstrer krigskassen inden nye opkøb

Services:

Transportkæmpen, der snart begynder at lede efter nye opkøbsmuligheder, har haft mest succes med sine store handler.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

DSV-boss gør klar til nye opkøb

Services:

Allerede om seks måneder gør DSV's ledelse klar til nye opkøb.

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

BW Offshore sætter gang i milliardplan

Offshore:

BW Offshore har nu igangsat den langsigtede refinansieringsplan, som skal sikre selskabet 500 mio. dollars i likviditet frem mod 2020.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE