Log ind
Maersk Line container 1
Foto: Maersk Line

Desperate redere dumper priser ud af Fjernøsten

Container:

Afskibere kan i øjeblikket få fragtet en 20 fods container fra Fjernøsten til Nordeuropa for omkring 100 dollars. Så langt er nogle redere villige til at gå ned for at fylde deres skibe, skriver Alphaliner.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 09.03.16 kl. 11:48

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Medie: Hanjin kan koste obligationsejere 1 mia dollars

hanjin222.jpg Container:

Ifølge det koreanske medie Yonhap kan konkursen i Hanjin Shipping alene koste obligationsejerne mere end en mia. dollars i tab.

Hanjin Shipping erklæret endeligt konkurs

Container:

Efter måneder i betalingsstandsning og opløsning har en domstol i Seoul fredag erklæret Hanjin Shipping konkurs.

Royal Arctic Line får leveret sidste skib fra Polen

Container:

Det grønlandske rederi Royal Arctic Line har fået leveret det tredje og sidste skib i serien af nybygninger fra det polske værft Remontowa. Oprindeligt lød ordren på fem skibe, men to er nu sat til salg.

Jagt på digitale løsninger til containerrederne skudt i gang

Container:

En række samarbejder om digitale løsninger for containerrederierne er blevet indgået alene i de seneste uger. Mange flere vil følge i første halvår 2017 i jagten på den optimale digitalisering af containerrederne, vurderer analytiker Lars Jensen fra Seaintelligence Consulting.

CMA CGM udvider samarbejdsaftale med Seago

Container:

CMA CGM udvider sit VSA-samarbejde med Maersk Lines feederrederi Seago på servicen mellem Nordeuropa og det sydlige Middelhav, skriver Alphaliner.

Drewry: Det går bedre for ruterne fra Asien til Sydamerika

Container:

Slutningen af 2016 bød på en stigning på ruterne fra Asien til den sydamerikanske østkyst. Der er dog stadig langt vej til tidligere tiders aktivitet på ruterne, skriver analysehuset Drewry, som advarer mod at blive for optimistisk.

Forsiden lige nu

Skibsredere og havne lodret uenige om EU's CO2-plan

Picture Patrick Verhoeven ECSA.JPG Rederier:

Der er langt fra enighed i det maritime erhvervsliv i Europa, når det gælder begrænsningen af CO2-udslip for skibsfarten. Mens rederne er hårde kritikere af Europa-Parlamentets plan om et kvotesystem, mener havnene, at det er en god ide. "Meget uheldigt," lyder det fra rederne.

Koreanske banker har reduceret deres lån til værfterne

Leverandører:

De sydkoreanske banker har reduceret omfanget af deres lån til landets tre skrantende storværfter. Statsejede Korea Development Bank har dog øget sin eksponering i forbindelse med de igangværende restruktureringer, viser nye tal ifølge koreansk medie.

Nakilat går marginalt tilbage i svært marked

Rederier:

Indtjeningen i det arabiske LNG-rederi faldt med lige under 30 mio. riyal i 2016. Trods nedgang i olie- og gasmarkedet og overkapacitet i shippingmarkederne er rederiet tilfreds med resultatet.

Rusland verdens største olieproducent i december

Offshore:

Rusland overhalede Saudi-Arabien som verdens største olieproducent i december, viser produktionstal ifølge Bloomberg News.

Klaveness om tørlast i 2017: Lidt bedre men ikke godt

Tørlast:

Tørlastmarkedet har lagt bunden bag sig i 2016, men alligevel bliver 2017 ikke meget bedre, lyder det fra Torvald Klaveness' CEO Lasse Kristoffersen til ShippingWatch.

Jagt på digitale løsninger til containerrederne skudt i gang

Container:

En række samarbejder om digitale løsninger for containerrederierne er blevet indgået alene i de seneste uger. Mange flere vil følge i første halvår 2017 i jagten på den optimale digitalisering af containerrederne, vurderer analytiker Lars Jensen fra Seaintelligence Consulting.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE