Log ind
DSCF9753.jpg

CMA CGM får overskud på 567 mio USD i 2015

Container:

Franske CMA CGM forlader 2015 med et konsolideret overskud på 567 millioner dollars og en lille tilbagegang fra 2014. "Begyndelsen på 2016 har været hård og præget af fragtrater under pres," siger næstformand Rodolphe Saadé.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 08.03.16 kl. 07:14

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Største containerskib nogensinde hugges op i Indien

maersk-wyoming-alang.jpg Container:

De historisk dårlige containerrater kan aflæses i antallet af skibe, der bliver skrottet i år. Mere end 500 skibe bliver hugget op, hvilket er det højeste antal i ti år. Det største containerskib nogensinde er netop solgt til skrot i Indien.

Containerrederne har ramt et nyt lavpunkt

Container:

De gennemsnitlige fragtrater har gennem 2016 ligget lavere end rædselsåret 2009, og foreløbige tal fra to containerrederier peger på det værste andet kvartal i mands minde forud for regnskabssæsonen.

Nu er det første Maersk-skib landet på stranden i Alang

Container:

Maersk Wyoming ankom tirsdag til den udskældte Alang-strand. Skibet er det første af to, der bliver ophugget på det indiske Shree-ram-værft. Ankomsten markerer samtidig et brud med Maersks hidtidige ophugningsprincipper.

Japanske rederier nedjusterer på stribe

Container:

Mitsui OSK (MOL), Nippon Yusen (NYK) og Kawasaki Kisen (K-Line) nedjusterer alle udsigterne for 2016/2017, fremgår det af deres regnskaber fredag.

Alphaliner: Maersk Line fører an i hidsig priskrig

Container:

Det danske containerrederi er gået aggressivt efter at tage markedsandele fra konkurrenterne og har bidraget til yderligere pres på raterne i de første måneder af 2016. Maersk Line har ifølge Alphaliner oven i købet indsat ekstra kapacitet i det giftige containermarked.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Forsiden lige nu

Finnlines ud med historisk stærkt resultat

finnsea1.jpg Rederier:

De seneste års omstrukturering i Østersøens største ro-ro-rederi synes fortsat at slå igennem. Andet kvartal i 2016 var det bedste i rederiets historie.

Statoil investerer milliarder af dollars i Brasilien

Offshore:

Statoil har indgået en aftale med Petrobras om køb af interesserne i et af verdens største oliefelter. Værdien af aftalen er på flere milliarder dollars, og der kan være mere på vej ifølge det norske energiselskab.

Maersk Drilling får boreskib tilbage før tid

Offshore:

Maersk Drilling får leveret boreskibet Maersk Valiant tilbage et år før tid. Oprindeligt løb kontrakten til 2017.

Japanske rederier nedjusterer på stribe

Container:

Mitsui OSK (MOL), Nippon Yusen (NYK) og Kawasaki Kisen (K-Line) nedjusterer alle udsigterne for 2016/2017, fremgår det af deres regnskaber fredag.

Scorpio Tankers halvårsresultat reduceret betragteligt

Tank:

Kronen i juvelen i Scorpio-gruppen, produkttankrederiet Scorpio Tankers, må se sit halvårsresultat reduceret betragteligt, fremgår det af rederiets regnskab. Især andet kvartal var ringe.

37.000 job forsvundet i norsk offshore på to år

Offshore:

Antallet af job, der er forsvundet i den norske olieindustri på to år, nærmer sig 40.000. Mange af disse job vender formentlig aldrig tilbage, fordi teknologiske løsninger erstatter opgaver, der tidligere krævede mange ansatte.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE