Log ind
OsakaExpress.jpg
Foto: Hapag-Lloyd

Alphaliner: Oplagt flåde rammer seksårigt højdepunkt

Container:

Den oplagte flåde af containerskibe er skudt til vejrs og rammer et seksårigt højdepunkt efter det kinesiske nytår, skriver Alphaliner.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 03.03.16 kl. 11:42

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Nu er det første Maersk-skib landet på stranden i Alang

alang-maersk.jpg Container:

Maersk Wyoming ankom tirsdag til den udskældte Alang-strand. Skibet er det første af to, der bliver ophugget på det indiske Shree-ram-værft. Ankomsten markerer samtidig et brud med Maersks hidtidige ophugningsprincipper.

Alphaliner: Maersk Line fører an i hidsig priskrig

Container:

Det danske containerrederi er gået aggressivt efter at tage markedsandele fra konkurrenterne og har bidraget til yderligere pres på raterne i de første måneder af 2016. Maersk Line har ifølge Alphaliner oven i købet indsat ekstra kapacitet i det giftige containermarked.

Samarbejde indvarsler ny æra for Royal Arctic Line

Container:

Royal Arctic Lines samarbejde med Eimskip betyder, at det grønlandske rederi for første gang kan nå resten af verden uden at skulle stoppe i Danmark. De to rederier planlægger nu at investere i tre nye skibe på omkring 2.000 teu, mens et containersamarbejde kan være på vej.

HMM har gjort flere europæiske skibsejere møre

Container:

Det konkurstruede containerrederi Hyundai Merchant Marine er angiveligt rykket et skridt nærmere en vigtig aftale med flere skibsejere, og udtrykker i et brev til en række kunder endog intentioner om at bestille megaskibe (ULCC).

Raterne steg knap 10 pct. i denne uge

Container:

De volatile rater i det pressede containermarked steg med næsten 10 pct. i den forgangne uge efter at være faldet i sidste uge.

To konkurrenter fik Maersk Line til at ændre strategi

Container:

Væksten hos to store konkurrenter, der hurtigt har overtaget en stor del af det globale containermarked, har fået Maersk Line til at skærpe retorikken. Rederiets ekspansion skal især findes på én service, siger CEO Søren Skou.

Forsiden lige nu

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

5884414430_dcf460f5be_b.jpg Rederier:

Det vil være det bedste for hele sektoren, hvis flere rederier sendte deres skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det vise sig svært at nedbringe overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Nye ledere i Viking Life-Saving skal bekæmpe lavvækst

Leverandører:

Viking Life-Saving Equipment med hovedsæde i Esbjerg har udnævnt en række nye ledere, der skal sørge for, at virksomhedens forretningsstrategi BP20 lykkes. CEO Henrik Uhd Christensen (billedet) ser lavere vækst de kommende år.

Bimco: Stigende tørlastrater bremser ophugningen

Tørlast:

De stigende tørlastrater sætter en dæmper på rederiernes ophugningsiver, vurderer Bimco på baggrund af tal fra Baltic Dry. Udviklingen rammer især skrotningen af de helt store Capesize-tørlastskibe.

Samarbejde indvarsler ny æra for Royal Arctic Line

Container:

Royal Arctic Lines samarbejde med Eimskip betyder, at det grønlandske rederi for første gang kan nå resten af verden uden at skulle stoppe i Danmark. De to rederier planlægger nu at investere i tre nye skibe på omkring 2.000 teu, mens et containersamarbejde kan være på vej.

Nigeriansk militant gruppe presser olieprisen op til 60 dollars

Offshore:

En militant bevægelse, der angiveligt kæmper for miljøet, har saboteret dele af Nigerias olieproduktion. Angrebene og skovbranden i Canada tidligere på måneden vil presse oliepriserne op til 60 dollars inden udgangen af juli, vurderer analysechef fra SEB overfor Dagens Næringsliv.

Topaz opruster i Mexico og finder nyt forretningsområde

Offshore:

Imens konkurrencen tager til på Topaz’ eksisterende markeder, er offshorerederiet på vej med et strategisk partnerskab i Mexico og på vej ind i et helt nyt forretningsområde, fortæller CEO Rene Kofod-Olsen til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE