Log ind
Cosco_Germany_m_090506_02(1).jpg

Her lander den nye kinesiske containerspiller

Container:

Den 18. februar så det nye kinesiske containerrederi China Cosco Shipping Corporation dagens lys med fusionen mellem Cosco og China Shipping Group. Containerrederiet katapulterer sig op ad rangslisten som et af verdens største, skriver Alphaliner.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 24.02.16 kl. 10:14

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

hamburgsud20.jpg Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Stor stigning i rater på Asien-Europa

Container:

Raterne på de vigtige containerruter mellem Asien og Europa er steget med 16 pct., skriver Journal of Commerce.

Maersk Line betaler 3,7 mia euro for Hamburg Süd

Container:

Maersk Line køber det tyske containerrederi Hamburg Süd for 3,7 mia. euro, hvilket svarer til 27 mia. kr. Bestyrelserne i de to selskaber har nu godkendt handlen, som ventes at være gennemført med udgangen af 2017.

Maersk Line køber Hamburg Süd

Container:

Maersk Line bekræfter købet af Hamburg Süd. Handlen ventes gennemført ultimo 2017 og bringer Maersk Lines samlede størrelse på det globale containermarked op på 18,6 procent.

Maersk Line investerer massivt i sin reeferflåde

Container:

Maersk Line investerer i tusindvis af nye kølecontainere bl.a. til det vigtige reefermarked ud af Latinamerika, som er kommet under pres. ShippingWatch har interviewet rederiets nye chef for Reefer Management, Shereen Zarkani.

Forsiden lige nu

Sprække i tandhjul bag fatal helikopterulykke

Irak - HOUGAARD NIELS.jpg Offshore:

En sprække i et tandhjul var årsag til helikopterulykken sidste år, der kostede 13 mennesker livet, fastslår den norske havarikommission i myndighedens foreløbige granskning af ulykken.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Danmark og flere andre lande får i disse måneder gransket deres statsstøtte til rederier og maritime virksomheder, mens John Fredriksens jagt på DHT fortsætter. Og så var ShippingWatch i denne uge til stede på stor konference i Singapore.

Frontlines nye angreb på DHT afværget

Tank:

Retten på Marshall Islands har ligesom retten i New York fastslået, at aftalen mellem BW Group og DHT Holdings ikke er problematisk. Frontline har begge steder forsøgt at få rettens ord for det modsatte for selv at få større del i DHT Holdings flåde af supertankere.

Wedell-Wedellsborg har skruet ned for sit shippingimperium

Rederier:

Johan Wedell-Wedellsborg har udviklet et nødlidende familierederi til milliardkoncernen Weco Group. Men efter flere frasalg det seneste år har han luftet tankerne om at skrue ned for shipping. ShippingWatch fortæller her om neddroslingen af investeringerne.

OW Bunkers ledelse tog afstand fra Altors skattefinte

Leverandører:

Den tidligere øverste ledelse i OW Bunker ville lægge afstand til den skattefinte, som Altor foretog for at sikre en ekstra milliongevinst. Det skriver DR.

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE