Log ind
Hyundai Merchant Marine singapore havn container port
Foto: Hyundai Merchant Marine

Morgan Stanley: Tågede containerudsigter for 2016

Container:

Spotraterne for container er faldet seks uger i streg, og det kinesiske nytår, der traditionelt bringer øget efterspørgsel, hjalp ikke. Tågede udsigter for 2016, vurderer Morgan Stanley, men overkapaciteten ser ud til at holde ved.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 22.02.16 kl. 10:10

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Eimskip er klar til flere opkøb efter rekordår

eimskip-lagarfoss.jpg Container:

Det islandske containerrederi Eimskip havde en rekordhøj indtjening i 2016. Ledelsen forventer, at fremgangen fortsætter i 2017, hvor opkøbet af to speditørselskaber ventes at løfte forretningen. Rederiet er samtidig på udkig efter nye opkøb.

Lars Jensen: Her er containerindustrien i 2025

Container:

En af de førende iagttagere og analytikere af den internationale containerindustri, SeaInteligence Consultings grundlægger Lars Jensen, kommer i en ny bog med et kvalificeret bud på, hvordan industrien ser ud i 2025. ShippingWatch bringer et uddrag fra bogen her.

Hamburg Süd-salg er "meget trist" for tysk shipping

Container:

Maersk Lines opkøb af Hamburg Süd rammer den tyske selvforståelse i en tid, hvor landets shippingindustri allerede er under pres. Det mener professor og maritim økonom Urlich Malchow, som kalder opkøbet for "følelsesmæssigt og symbolsk meget trist for Hamborg."

Medie: Hanjin kan koste obligationsejere 1 mia dollars

Container:

Ifølge det koreanske medie Yonhap kan konkursen i Hanjin Shipping alene koste obligationsejerne mere end en mia. dollars i tab.

Royal Arctic Line sælger Aalborg-selskaber og fyrer ledere

Container:

Ledende medarbejdere mister jobbet efter en strømlining af Royal Arctic Line, som indebærer salget af tre selskaber til Aalborg Havn. Nu er gennemgående transporter til Grønland næste punkt på dagsordnen, siger CEO til ShippingWatch.

Korea støtter Maersk Lines partner med milliarder

Container:

Maersk Line og MSC's koreanske partner Hyundai Merchant Marine får de fleste af de midler, som den koreanske regering har afsat for at styrke landets shipping- og værftsindustri. Pengene skal bl.a. gå til at bestille nye skibe.

Forsiden lige nu

Obligationsejerne kan vælte J. Lauritzens bankpakke

Mads Zacho 4.jpg Tørlast:

To tredjedele af obligationsejerne skal stemme for, at tilbagebetalingen af deres lån bliver udskudt, ellers falder hele den nye refinansieringspakke for J. Lauritzen inkl. bankernes og Lauritzen Fondens støtte. ShippingWatch har interviewet CEO Mads Zacho om perspektiverne.

Sydkoreas HMM får ny chance for at hente penge

Container:

Det sydkoreanske containerrederi Hyundai Merchant Marine har fået godkendt en ny plan fra sine investorer om at udstede flere aktier og nye obligationer for at hente mere kapital til selskabet, der er partner med Maersk Line og MSC.

Smedegaard sælger aktier for et tocifret millionbeløb

Rederier:

Niels Smedegaard, topchef i rederiet DFDS, har solgt 66.00 aktier for et samlet beløb på 25 mio. kr. Salget kommer dagen efter, at både Smedegaard og finansdirektør Torben Carlsen solgte et større antal aktier.

Havnearbejdere gør klar til strejker i Spanien

Havne:

Havnearbejderne i de spanske havne er utilfredse med regeringens planer om en omfattende liberalisering. Derfor vil de strejke i sammenlagt ni dage fra 6. marts og tre uger frem. Regeringens planer kan blive til lov allerede fredag.

J. Lauritzen vil udskyde norsk lån med fire år

Tørlast:

J. Lauritzen har bedt sine obligationsejere om lov til at udskyde tilbagebetalingen af et lån på 500 mio. norske kr. Rederiet vil samtidig tilbagebetale en tredjedel af lånet nu og her med penge fra sin ejer, Lauritzen Fonden. Långiverne skal stemme om forslaget i marts.

Analyse: Olieindustrien tør ikke røre ved Iran på grund af Trump

Offshore:

Analyse: Er Iran på vej mod et normaliseret forhold til Vesten, eller lurer en ny runde af økonomiske og politiske sanktioner mod præstestyret?


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE