Log ind
UnifeederVeersedijk.JPG

Seaintel: Feeder-skibe bliver næste ordreboom

Container:

Den næste ordrekampplads blandt containerrederne bliver i det mindre segment med feeder-skibene, forudser Seaintel i ny analyse. Aldersprofilen og den nuværende ordrebog taler for, også selvom industrien lige nu kæmper med alt for mange skibe.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 22.02.16 kl. 11:31

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Sydkoreas HMM får ny chance for at hente penge

hyundaimerchantmarine.jpg Container:

Det sydkoreanske containerrederi Hyundai Merchant Marine har fået godkendt en ny plan fra sine investorer om at udstede flere aktier og nye obligationer for at hente mere kapital til selskabet, der er partner med Maersk Line og MSC.

Hamburg Süd-salg er "meget trist" for tysk shipping

Container:

Maersk Lines opkøb af Hamburg Süd rammer den tyske selvforståelse i en tid, hvor landets shippingindustri allerede er under pres. Det mener professor og maritim økonom Urlich Malchow, som kalder opkøbet for "følelsesmæssigt og symbolsk meget trist for Hamborg."

Eimskip er klar til flere opkøb efter rekordår

Container:

Det islandske containerrederi Eimskip havde en rekordhøj indtjening i 2016. Ledelsen forventer, at fremgangen fortsætter i 2017, hvor opkøbet af to speditørselskaber ventes at løfte forretningen. Rederiet er samtidig på udkig efter nye opkøb.

Lars Jensen: Her er containerindustrien i 2025

Container:

En af de førende iagttagere og analytikere af den internationale containerindustri, SeaInteligence Consultings grundlægger Lars Jensen, kommer i en ny bog med et kvalificeret bud på, hvordan industrien ser ud i 2025. ShippingWatch bringer et uddrag fra bogen her.

Her er den nye Maersk-ledelse – flere chefer går

Container:

A.P. Møller-Mærsk har torsdag morgen løftet sløret for de længe ventede strategitiltag i konglomeratet, og det betyder umiddelbart farvel til en stribe ledende medarbejdere. Få overblikket over den nye ledelse her.

EU tager stilling til Hamburg Süd-køb i marts

Container:

EU-Kommissionen vil tage stilling til Maersk Lines køb af Hamburg Süd i slutningen af marts. Det skriver Ritzau Finans, som citerer Bloomberg News. Handlen skal dog fortsat godkendes af andre myndigheder.

Forsiden lige nu

Så meget fylder shippingindustrien i EU

APMT_Rotterdam1.jpg Rederier:

Den europæiske rederiforening ECSA har fået Oxford Economics til at udregne, hvor meget shippingindustrien fylder i EUs økonomi, og hvor mange arbejdspladser, den skaber. Se hele rapporten her.

Farstad henter flere kontrakter til oplagte skibe

Offshore:

Offshorederiet Farstad har fået kontrakter på en række af de skibe, som selskabet har haft lagt op i de senere år. Kontrakterne er landet i kølvandet på nyheden om, at Farstad bliver en del af et nyt offshorerederi sammen med Solstad og Deep Sea Supply.

APM Terminals ledelsesteam forbereder ny strategi

Havne:

Når det nye ledelseshold er på plads i APM Terminals, vil CEO Morten Engelstoft rive tre dage ud af kalenderen for at lægge en ny strategi for havneselskabet. Væsentligt færre medarbejdere end før kommer til at løfte opgaven efter en markant reduktion sidste år.

Rigselskaber kan have påført norsk skattetab på 50 mia kr

Offshore:

I en analyse vurderer norske Statistisk Sentralbyrå, at Norge siden 2001 kan have lidt et skattetab på omkring 50 mia. norske kr., fordi rigselskaber kan føre overskud ud af landet.

Western Bulk vil hente millioner på børsen

Tørlast:

Western Bulk Chartering har i dag åbnet for en aktieudstedelse, der skal hente kapital til selskabet, der består af resterne af det kollapsede Western Bulk. Tørlastselskabet forventer bedre rater i år end i 2016, skriver ledelsen i en kommentar.

Hollandske redere vil have statsstøtte til grønne krav

Rederier:

Den hollandske regering skal hjælpe landets kriseramte rederier med at betale for at leve op til miljøkrav som eksempelvis nye ballastvandsystemer, siger foreningens formand til ShippingWatch. Hun fortæller, at bankerne har smækket kassen i. Bedre nettolønsordning er også på bordet.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE