Log ind
COSCO-BELGIUM-Arrives-in-Hamburg-Germany copy.jpg

Ny kinesisk containerkæmpe: Fusion afgørende for overlevelse

Container:

Konsolidering er absolut afgørende for at overleve i det for tiden ekstremt svære shippingmarked, siger formand Xu Lirong for det nyligt fusionerede kinesiske kæmperederi China Cosco ved selskabets officielle lancering torsdag.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 18.02.16 kl. 11:09

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Konglomeratet begyndte at belaste Maersk-selskaberne

nilssmedegaardandersen.jpg Container:

Mens den nu fyrede koncernchef Nils Smedegaard Andersen har holdt fast i konglomerat-opbygningen hos Maersk, er der flere aktuelle eksempler på, at netop gruppestrukturen har ramt Maersk negativt. Bl.a. forhindrede den angiveligt opkøbet af APL, erfarer ShippingWatch. Følg med i serien "Det nye Maersk".

UASC godkender aftale med Hapag-Lloyd

Container:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og United Arab Shipping Company er godt på vej til at blive en realitet. Onsdag har bestyrelsen i UASC, der er ejet af seks mellemøstlige stater med Qatar i spidsen, godkendt aftalen. Nu mangler der kun et ja fra Hapag-Lloyds aktionærer.

Maersk Line øjner muligheder efter tøbrud i Cuba

Container:

Det forbedrede forhold mellem USA og Cuba efter flere årtiers kulde mellem de to lande giver muligheder for Maersk Line. Importen til landet vil vokse, når embargoen løftes, og derfor vil containerrederiet positionere sig til at udnytte mulighederne.

Smedegaard får kæmpesum med fra Mærsk

Container:

Den detroniserede topchef i A.P. Møller-Mærsk skal ikke bekymre sig om sin økonomiske fremtid trods sin afskedigelse. Han får minimum et års løn i gyldent håndtryk og formentlig tættere på to.

Hyundai udskyder frist for redningsplan

Container:

Det kriseramte, koreanske containerrederi Hyundai Merchant Marine udskyder nu fristen for en finansiel redningsplan med en måned. Det sker angiveligt som følge af forhandlinger om optagelse i Maersk-alliancen 2M.

Fusion får grønt lys fra Hapag-Lloyds bestyrelse

Container:

Bestyrelsen i tyske Hapag-Lloyd har givet grønt lys til fusionen med arabiske United Arab Shipping Company (UASC). UASC skal nu tage stilling på et ekstraordinært bestyrelsesmøde onsdag.

Forsiden lige nu

Scandlines' CEO: KPMG's rapport er evident tåbelig

Poulsgaard2.JPG Rederier:

CEO i Scandlines Søren Poulsgaard Jensen kritiserer i hårde vendinger det arbejde, som KPMG har udført for Transportministeriet, og som Deloitte nu har gennemgået for Scandlines. "Nu håber jeg på ligebehandling," siger han til ShippingWatch.

Vidner er blevet væk i straffesag mod dansk bunkerselskab

Services:

En straffesag mod en dansk bunkervirksomhed lakker mod enden. Ikke ét eneste vidne har foreløbigt støttet bagmandspolitiets anklager om systematisk bedrageri mod en kunde gennem et selskab i skattely.

Mærsk-investor går imod strømmen: Drop opsplitningen, Mærsk

Offshore:

De fleste investorer sukker efter en opsplitning af A.P. Møller-Mærsk, men ikke formueforvalteren Investering & Tryghed. Her opfordrer man Mærsk til at holde fast i konglomeratet.

Lodser jubler over godkendt havnedirektiv

Havne:

Fra sammenslutningen af europæiske lodser, EMPA, er der stor tilfredshed med, at Det Europæiske Råd nu har godkendt EU's havnedirektiv, som skibsrederne tidligere har kritiseret i skarpe vendinger.

Medie: Maersk-selskab underbetalte indonesiske arbejdere

Rederier:

Et datterselskab under Maersk's logistikarm Damco har ifølge en afgørelse fra de indonesiske myndigheder underbetalt arbejdere i landet og skal betale et millionbeløb i erstatning, skriver mediet Danwatch. Damco godtager ikke afgørelsen.

XO Shipping: Vi foretrækker et lidt højere bundniveau

Tørlast:

Som et af få rederier tjener XO Shipping penge i det svære tørlastmarked. Sidste år lød bundlinjen på 4,1 mio. dollars, mens 2016 er startet stærkt. Selskabet så dog gerne, at markedet var i en lidt bedre forfatning, fortæller direktør til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE