Log ind
Hyundai Merchant Marine singapore havn container port
Foto: Hyundai Merchant Marine

EU havde en tung sag at løfte mod containerrederne

Container:

Efter flere års undersøgelse af verdens største containerredere valgte EU-Kommissionen i denne uge at indgå en aftale med rederierne. Uden at kunne løfte beviser for brud på konkurrenceloven. Nem omgang for rederne, siger shippinganalytiker til ShippingWatch.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 18.02.16 kl. 12:03

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Hanjin får nødlån til at losse strandede skibe

hanjin1.jpg Container:

Hanjin Shipping har nu fået pengene fra et nødlån på 60 mia. won fra Korean Airlines, som er et søsterselskab i Hanjin Group. Pengene skal gå til at losse de mange skibe, som fortsat er strandet over hele verden.

Maersk afslører nyt om strategiplan den 13. december

Container:

Topledelsen i Maersk afholder sin kapitalmarkedsdag i december og vil informere yderligere om en opsplitning af konglomeratet i to hoveddivisioner.

Maersk Line bliver undersøgt i ny kartelsag

Container:

Maersk Line og fem andre containerrederier, herunder MSC og CMA CGM, bliver undersøgt for at have koordineret priserne på fragt fra Asien til Sydfrika, skriver Reuters. Maersk Group bekræfter over for ShippingWatch, at en inspektion er i gang.

Alphaliner: Hvordan vil Maersk hæve fragtraterne?

Container:

Den nye strategi for Maersk-gruppen, som splitter konglomeratet i to enheder, vil næppe føre til højere fragtrater på den korte bane. Dermed giver strategien ikke svar på containerbranchens største udfordring, skriver analysehuset Alphaliner.

Domstol foretrækker salg af hele Hanjin til konkurrent

Container:

Ifølge Bloomberg ser domstolen i Seoul, der varetager betalingsstandsning i Hanjin Shipping, helst en løsning, hvor hele containerrederiet sælges til en konkurrent.

47 af 97 Hanjin-skibe fortsat strandet

Container:

Der er fortsat et stort antal af strandede Hanjin-skibe med containere ombord rundt omkring på verdenshavene. Selv om tallet er faldet, er 47 ud af 97 Hanjin-skibe stadigt strandede, skriver Alphaliner.

Forsiden lige nu

Scorpio-ledelsen dropper udskældte gebyrer

IMG_3322.JPG Rederier:

Ledelsen i Scorpio-gruppen vil ikke længere automatisk modtage én pct. af alle køb og salg af skibe i Scorpio Bulkers og Scorpio Tankers. Ledelsen beholder dog muligheden for at hente et endnu højere gebyr i Bulkers, hvis aktiekursen stiger til over fem dollars.

Maersk Oil skal spare - vækstchef forlader sin stilling

Offshore:

Den nye strategi i Maersk-gruppen betyder, at olieselskabet Maersk Oil skal kigges efter i sømmene. Vækstchef Ebbie Haan forlader desuden sin stilling som følge af strategiændringen.

Hanjin får nødlån til at losse strandede skibe

Container:

Hanjin Shipping har nu fået pengene fra et nødlån på 60 mia. won fra Korean Airlines, som er et søsterselskab i Hanjin Group. Pengene skal gå til at losse de mange skibe, som fortsat er strandet over hele verden.

Ejerskifte i Danmarks Skibskredit giver udsigt til negativ rating

Services:

Standard & Poor's ændrer sine udsigter for Danmarks Skibskredit til negativ efter, at to danske pensionkasser og en kapitalfond har overtaget majoriteten i shippingbanken. Kreditvurderingsbureauet fastholder dog sin udsteder-rating.

1700 fritstillet i norsk offshore-konflikt

Offshore:

1700 ansatte i den norske offshorebranche er fritstillet, og 10 rigge bliver taget ud af drift denne uge, skriver det norske rederiforbund i en pressemeddelelse. Rigselskaberne rammes unødigt hårdt, mener forbundet.

Danmark presser på for CO2-køreplan i IMO

Rederier:

Danmark og en række andre lande opfordrer IMO til at vedtage en specifik køreplan for shippingbranchens reduktion i CO2-udslip. Med de nuværende initiativer alene risikerer IMO først at kunne lande den vigtige CO2-aftale i 2023, fremgår det af et udspil, ShippingWatch er i besiddelse af.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE