Log ind
Nils Smedegaard Andersen Maersk Group CEO
Foto: Maersk Group

Olien gjorde det af med Nils Smedegaards optimisme

Container:

Maersk Gruppen kunne ikke engang leve op til de forventninger, gruppen præsenterede i november sidste år. Lige nu overhaler virkeligheden hurtigere, end mottoet om rettidig omhu kan bære. Olien er blevet en modstander i konglomeratet.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 10.02.16 kl. 10:23

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Maersk Line bliver undersøgt i ny kartelsag

maersk-line.jpg Container:

Maersk Line og fem andre containerrederier, herunder MSC og CMA CGM, bliver undersøgt for at have koordineret priserne på fragt fra Asien til Sydfrika, skriver Reuters. Maersk Group bekræfter over for ShippingWatch, at en inspektion er i gang.

Maersk afslører nyt om strategiplan den 13. december

Container:

Topledelsen i Maersk afholder sin kapitalmarkedsdag i december og vil informere yderligere om en opsplitning af konglomeratet i to hoveddivisioner.

47 af 97 Hanjin-skibe fortsat strandet

Container:

Der er fortsat et stort antal af strandede Hanjin-skibe med containere ombord rundt omkring på verdenshavene. Selv om tallet er faldet, er 47 ud af 97 Hanjin-skibe stadigt strandede, skriver Alphaliner.

Alphaliner: Hvordan vil Maersk hæve fragtraterne?

Container:

Den nye strategi for Maersk-gruppen, som splitter konglomeratet i to enheder, vil næppe føre til højere fragtrater på den korte bane. Dermed giver strategien ikke svar på containerbranchens største udfordring, skriver analysehuset Alphaliner.

Domstol foretrækker salg af hele Hanjin til konkurrent

Container:

Ifølge Bloomberg ser domstolen i Seoul, der varetager betalingsstandsning i Hanjin Shipping, helst en løsning, hvor hele containerrederiet sælges til en konkurrent.

Regering: Ni ud af ti Hanjin-skibe vil være tømt om en måned

Container:

Sydkoreas regering forventer, at ni ud af ti skibe fra kollapsede Hanjin vil være losset i slutningen af oktober med henvisning til, at rederiet har modtaget op mod 145 mio. dollars i lån til at hjælpe med at betale for at få skibene tømt i havne.

Forsiden lige nu

Nordea stiller spørgsmåltegn ved Opec-aftalen

Person_ThinaSaltvedt2.jpg Offshore:

Aftalen om at beskære produktionen er den første koordinerede reduktionsaftale, som Opec har indgået i otte år. Men Nordeas norske olieekspert, Thina Margrethe Saltvedt peger på en række ubekendte, der gør det endelige udfald usikkert.

Kalundborg Havn udvider med 500 meter kaj

Havne:

Kalundborg Havn har sikret sig økonomisk opbakning til en større havneudvidelse under navnet Ny Vesthavn. Næste år begynder opførelsen af et i første omgang 330.000 kvadratmeter nyt havneareal med 500 meter kaj og 15 meter vanddybde.

Værftsgruppe køber Blohm+Voss af kapitalfond

Leverandører:

Den tyske værftsgruppe Luerssen i Bremen overtager Blohm+Voss i Hamborg, der siden 2011 har været ejet af den britiske kapitalfond Star Capital Partners.

Norge siger nej til Gazprom i Nordsøen

Offshore:

Den norske regering vil begrænse russisk indflydelse i Nordsøen gennem selskabet OMV, som Gazprom har investeret i. Det skriver det norske netmedie e24.

Olieprisen skudt markant i vejret efter Opec-aftale

Offshore:

Iran, Saudi-Arabien og resten af Opec er mod forventning blevet enige om at pumpe mindre olie op. Olieprisen stiger markant på nyheden om aftalen, ligesom de asiatiske energiselskabers kurs stiger på børsen.

Cosco på opkøbsjagt i Sydkorea og Abu Dhabi

Havne:

Asiens største containerrederi China Cosco Shipping Corporation kan være interesseret i at købe op af Hanjins terminaler, efter at selskabet også lige har indgået aftale om en milliardinvestering i Abu Dhabi. Det skriver flere medier.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE