Log ind
Maersk Line container 5
Foto: Maersk Line

Maersk Line kigger ind i et elendigt 2016

Container:

Bortset fra Nordamerika er raterne dykket på alle Maersk Lines ruter, og det gælder især rederiets vigtigste nøgleruter til og fra Europa og Latinamerika. Stort kursfald i Maersk-aktien efter regnskab.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 10.02.16 kl. 09:53

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Tysk investeringsselskab sælger otte containerskibe

Hamborg1.jpg Container:

Det tyske investeringsselskab MPC Maritime Investments sælger otte containerskibe til et asiatisk syndikat. Krisen i containersektoren plager tyske investorer, der historisk har satset stort på shipping.

Japanske K Line centrum i massiv rygtestorm

Container:

Den japanske shippinggruppe K Line synes at have vanskeligt ved at slippe ud af en rygtestorm, der bl.a. har bragt Maersk Line i spil som en mulig opkøber af gruppens containerrederi.

Her er den nye Maersk-ledelse – flere chefer går

Container:

A.P. Møller-Mærsk har torsdag morgen løftet sløret for de længe ventede strategitiltag i konglomeratet, og det betyder umiddelbart farvel til en stribe ledende medarbejdere. Få overblikket over den nye ledelse her.

Rateeffekt af Hanjin-kollaps aftager

Container:

Rederiernes forhandlingsposition inden de årlige kontraktforhandlinger med afskiberne er forbedret det seneste år, selv om den seneste uge bragte ratefald. Effekten af Hanjins kollaps på raterne er også ved at aftage.

Ny generation af ledere skal føre konglomeratet videre

Container:

Et nyt hold af ledere kommer efter opsplitningen af A.P. Møller-Mærsk til at videreføre det generationsskifte i konglomeratet, som blev sparket i gang med fyringen af den nu forhenværende topchef Nils Smedegaard Andersen. Få overblikket over kabalen her.

Clarksons tror på milliardgevinst i det nye Maersk

Container:

Det kan give op til fire mia. kr. ekstra på bundlinjen, at Maersk Line og de andre transportselskaber nu udgør deres eget forretningsben, vurderer Clarksons Platou. Mæglerhuset påpeger, at Maersk Line er bedre rustet til opkøb efter dagens historiske opsplitning.

Forsiden lige nu

Monjasas stifter og storaktionær trækker sig

MONJASAJacobsen2.jpg Services:

Jan Jacobsen, adm. direktør og stifter af bunkervirksomheden Monjasa i Fredericia, trækker sig fra ledelsen og bestyrelsen af personlige årsager.

Maersk Energy er 100 mia kr værd

Offshore:

Hvis Maersk ender med at sælge alle virksomheder i den nye energidivision, kan det frigøre 100 mia. kroner til opkøb, som kan styrke transportdivisionen, skriver Børsen.

Forvirring om oliens fremtid i Mærsk

Offshore:

Flere spekulerer i, at A.P. Møller-Mærsk er på vej helt ud af olieproduktion og vil skille sig af med olieforretningen. Men det er en sandhed med modifikationer. Mærsk-familien skipper ikke olien helt.

Olietanker i brand i Den Mexicanske Golf

Offshore:

Omkring 168.000 liter brændstof er brudt i brand på en olietanker.

Her er anbefalingerne efter fatal helikoptertragedie

Services:

Selv om Statoil prioriterer flysikkerhed højt, bør selskabet udarbejde en klarere sikkerhedsstrategi og en tilhørende plan, skriver den norske haverikommission i en rapport offentliggjort fredag efter den tragiske helikopterulykke i april i år.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blev store-M uge. M for Maersks opsplitning i to forretningsområder. Få overblikket over det nye Maersk her. Spektakulær dom i sagen om dansk bunkerselskab. Flere detaljer om Hanjins nedtur. Olieprisfaldet rammer bredt i industrien. Læs ugens bedste.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE