Log ind
Maersk Line container 5
Foto: Maersk Line

Her er overblikket over Maersks 2015-regnskab

Container:

Med et underliggende resultat på 3,1 milliarder dollars blev 2015 kun halvt så udbytterigt for Maersk-gruppen, som 2014 gjorde. Få overblikket over de enkelte selskabers præstationer her.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 10.02.16 kl. 09:34

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Konglomeratet begyndte at belaste Maersk-selskaberne

nilssmedegaardandersen.jpg Container:

Mens den nu fyrede koncernchef Nils Smedegaard Andersen har holdt fast i konglomerat-opbygningen hos Maersk, er der flere aktuelle eksempler på, at netop gruppestrukturen har ramt Maersk negativt. Bl.a. forhindrede den angiveligt opkøbet af APL, erfarer ShippingWatch. Følg med i serien "Det nye Maersk".

UASC godkender aftale med Hapag-Lloyd

Container:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og United Arab Shipping Company er godt på vej til at blive en realitet. Onsdag har bestyrelsen i UASC, der er ejet af seks mellemøstlige stater med Qatar i spidsen, godkendt aftalen. Nu mangler der kun et ja fra Hapag-Lloyds aktionærer.

Maersk Line øjner muligheder efter tøbrud i Cuba

Container:

Det forbedrede forhold mellem USA og Cuba efter flere årtiers kulde mellem de to lande giver muligheder for Maersk Line. Importen til landet vil vokse, når embargoen løftes, og derfor vil containerrederiet positionere sig til at udnytte mulighederne.

Smedegaard får kæmpesum med fra Mærsk

Container:

Den detroniserede topchef i A.P. Møller-Mærsk skal ikke bekymre sig om sin økonomiske fremtid trods sin afskedigelse. Han får minimum et års løn i gyldent håndtryk og formentlig tættere på to.

Damco ser stor trussel i Amazon

Container:

Logistikbranchen er under forandring, og en af udfordringerne kommer fra den amerikanske internetgigant.

Hyundai udskyder frist for redningsplan

Container:

Det kriseramte, koreanske containerrederi Hyundai Merchant Marine udskyder nu fristen for en finansiel redningsplan med en måned. Det sker angiveligt som følge af forhandlinger om optagelse i Maersk-alliancen 2M.

Forsiden lige nu

Nordens tørlastchef fratræder

NORDEN_EVP_Ejner_Bonderup_2012_portrait.jpg Tørlast:

Ejner Bonderup har opsagt sin stilling som direktør for Nordens tørlastafdeling for at tiltræde en stilling i en anden shippingvirksomhed. Det oplyser Norden i en børsmeddelelse. (opdateres)

Kinesisk selskab køber tre valemax

Tørlast:

Et kinesisk konsortium ejet af Industrial and Commercial Bank of China har købt tre valemax-tørlastere for næsten to mia. kroner.

Statsligt lodsvæsen får ny bestyrelse

Rederier:

Det danske lodsselskab DanPilot har fået ny bestyrelse anført af formand Søren Jespersen, tidligere topchef i Mols-Linien og DFDS.

Scandlines' CEO: KPMG's rapport er evident tåbelig

Rederier:

CEO i Scandlines Søren Poulsgaard Jensen kritiserer i hårde vendinger det arbejde, som KPMG har udført for Transportministeriet, og som Deloitte nu har gennemgået for Scandlines. "Nu håber jeg på ligebehandling," siger han til ShippingWatch.

Vidner er blevet væk i straffesag mod dansk bunkerselskab

Services:

En straffesag mod en dansk bunkervirksomhed lakker mod enden. Ikke ét eneste vidne har foreløbigt støttet bagmandspolitiets anklager om systematisk bedrageri mod en kunde gennem et selskab i skattely.

Mærsk-investor går imod strømmen: Drop opsplitningen, Mærsk

Offshore:

De fleste investorer sukker efter en opsplitning af A.P. Møller-Mærsk, men ikke formueforvalteren Investering & Tryghed. Her opfordrer man Maersk til at holde fast i konglomeratet.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE