Log ind
Maersk Line container 5
Foto: Maersk Line

Her er overblikket over Maersks 2015-regnskab

Container:

Med et underliggende resultat på 3,1 milliarder dollars blev 2015 kun halvt så udbytterigt for Maersk-gruppen, som 2014 gjorde. Få overblikket over de enkelte selskabers præstationer her.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 10.02.16 kl. 09:34

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Hanjin får nødlån til at losse strandede skibe

hanjin1.jpg Container:

Hanjin Shipping har nu fået pengene fra et nødlån på 60 mia. won fra Korean Airlines, som er et søsterselskab i Hanjin Group. Pengene skal gå til at losse de mange skibe, som fortsat er strandet over hele verden.

Havnearbejdere demonstrerer for strandede Hanjin-officerer

Container:

Det er et brud på menneske-rettighederne, at officerer på Hanjin-skibe ud for USA bliver nægtet landgang, lyder det fra den internationale sammenslutning af transportarbejdere ITF. Forholdene for Hanjins officerer har ført til demonstration blandt havnearbejdere.

Rater falder med 3,5 pct

Container:

Rateindekset SCFI falder med 3,5 pct. i denne uge. Det er anden uge i træk, at indekset falder, efter stigninger i de tre foregående uger.

Domstol foretrækker salg af hele Hanjin til konkurrent

Container:

Ifølge Bloomberg ser domstolen i Seoul, der varetager betalingsstandsning i Hanjin Shipping, helst en løsning, hvor hele containerrederiet sælges til en konkurrent.

Alphaliner: Hvordan vil Maersk hæve fragtraterne?

Container:

Den nye strategi for Maersk-gruppen, som splitter konglomeratet i to enheder, vil næppe føre til højere fragtrater på den korte bane. Dermed giver strategien ikke svar på containerbranchens største udfordring, skriver analysehuset Alphaliner.

Maersk Line indgår CO2-aftale med logistikkæmpe

Container:

Det store globale logistikselskab Agility har indgået en aftale med Maersk Line om at reducere CO2-udslippet ved transport af selskabets afskibninger frem mod 2020.

Forsiden lige nu

DFDS bestiller to nybygninger i Kina for en milliard kroner

Gøteborg Havn DFDS Services:

DFDS har skrevet kontrakt med det kinesiske skibsværft Jinling om bygning af to nye ro-ro-skibe med option på yderligere fire. Skibene bliver de største fragtskibe i rederiets historie.

Maersk og Boeing vil jagte svovlsyndere sammen

Leverandører:

De to industrigiganter Maersk og Boeing søger nu sammen med bl.a. Søfartsstyrelsen hjælp hos studerende på DTU, som i en kommende konkurrence skal give deres bud på, hvordan man kan håndhæve de kommende globale IMO-krav om lav svovludledning.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Olieprisen optur, salg af Danmarks Skibskredit, efterdønninger på ledelsesgangene i Maersk og ny køreplan for skibsfartens CO2-udledning var blandt ugens vigtigste begivenheder på ShippingWatch.

Besætning afhørt om deres indsats under tragisk forlis

Rederier:

Et forlis i Middelhavet denne sommer endte fatalt for hundredvis af immigranter, selv om besætningen på tankskibet Clipper Hebe havde indledt en redningsaktion. Efterfølgende blev besætningen afhørt af italiensk politi om deres indsats var tilstrækkelig. Skibsredere kalder sagen for principiel.

Regeringen vil lempe destinationskravet

Rederier:

Skatteminister Karsten Lauritzen kommer nu de rederier i møde, som på grund af Skats tolkning af reglerne ikke har kunnet opnå tonnageskat ved destinationer på havet.

Deutsche Bank: Skaden er sket for Scorpio

Tørlast:

Det er positivt for investortilliden, at topledelsen i Scorpio afskaffer en omdiskuteret model for udbetaling af honorarer til sig selv, mener Fearnley. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker er sagen derimod et skoleeksempel på, hvor galt det kan gå.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE