Log ind
Søren Andersen II.jpg

Rickmers Maritime: Det er rigtig tough lige nu

Container:

At leve af at udleje containerskibe til et marked, der er i en historisk krise, er noget af en rutsjebanetur. Det siger Søren Andersen, CEO for Rickmers Maritime Trust, der de sidste to år har set sig nødsaget til at nedskrive sine skibes værdi med i alt 173 millioner dollar.


AF TENNA SCHOER
Offentliggjort 08.02.16 kl. 09:14

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Nu er det første Maersk-skib landet på stranden i Alang

alang-maersk.jpg Container:

Maersk Wyoming ankom tirsdag til den udskældte Alang-strand. Skibet er det første af to, der bliver ophugget på det indiske Shree-ram-værft. Ankomsten markerer samtidig et brud med Maersks hidtidige ophugningsprincipper.

Maersk Line justerer netværk på Asien-Europa

Container:

Maersk Line skærer sine fem rutenetværk mellem Asien-Europa til og mindsker bl.a. antallet af kald til havnene for at sænke rejsetiden og drfitsomkostninger. Samtidig handler det om at have en stabil forretning, mens nye alliancer sættes i gang, lyder det.

CMA CGM vil have resten af NOL-aktierne

Container:

Det franske rederi har mandag fremsat et frivilligt købstilbud de resterende aktionærer i Neptune Orient Lines (NOL) på 1,3 singareporedollar per aktie. Dermed er fusionen mellem de to rederi tæt på at være en realitet.

Asien - Europa-rater stiger med 36,6 pct

Container:

Fragtraterne på den helt store Asien-Europe hovedåre steg med 36,6 pct. denne uge. Adskillige af de store containerrederier har varslet rateforhøjelser fra d. 1. juni.

Samarbejde indvarsler ny æra for Royal Arctic Line

Container:

Royal Arctic Lines samarbejde med Eimskip betyder, at det grønlandske rederi for første gang kan nå resten af verden uden at skulle stoppe i Danmark. De to rederier planlægger nu at investere i tre nye skibe på omkring 2.000 teu, mens et containersamarbejde kan være på vej.

Royal Arctic Line sælger Aalborg-selskaber og fyrer ledere

Container:

Ledende medarbejdere mister jobbet efter en strømlining af Royal Arctic Line, som indebærer salget af tre selskaber til Aalborg Havn. Nu er gennemgående transporter til Grønland næste punkt på dagsordnen, siger CEO til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Borgmestre beder regeringen udvide DIS til offshore

troelslund.jpg Offshore:

Borgmestrene fra blandt andet Esbjerg og Frederikshavn har sendt et brev til erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen (V), hvor de opfordrer ham til at udvide DIS-ordningen til offshoreansatte. Der er job på spil, lyder advarslen.

Clippers danske selskab hæver overskuddet

Rederier:

Clipper Group A/S øgede overskuddet i 2015 til 13 mio. dollars mod seks mio. dollars i 2014. Salget af rederiets sidste kemikalietankskib bidrog til et bedre resultat trods faldende omsætning i det forgangne år.

Arbejdsløse skibe fylder farvandene ved Singapore

Rederier:

Flere områder i Sydøstasien er ved at være fyldt op med oplagte skibe fra især olieindustrien. I en enkelt bugt har norske Wilhelmsen Ship Management 60 skibe liggende, skriver Reuters.

Maersk Line justerer netværk på Asien-Europa

Container:

Maersk Line skærer sine fem rutenetværk mellem Asien-Europa til og mindsker bl.a. antallet af kald til havnene for at sænke rejsetiden og drfitsomkostninger. Samtidig handler det om at have en stabil forretning, mens nye alliancer sættes i gang, lyder det.

Drewry tvivler på DP Worlds 2020-mål

Havne:

Det arabiske havneselskab DP World har en ambition om at håndtere 100 mio. containere i 2020, men den svage globale økonomi får nu Drewry til at så tvivl om den målsætning. Analysehuset anbefaler en efterspørgselsdrevet tilgang.

CMA CGM vil have resten af NOL-aktierne

Container:

Det franske rederi har mandag fremsat et frivilligt købstilbud de resterende aktionærer i Neptune Orient Lines (NOL) på 1,3 singareporedollar per aktie. Dermed er fusionen mellem de to rederi tæt på at være en realitet.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE