Log ind
GateofLongBeach.jpg
Foto: Hanjin

Hanjin Shipping i storstilet turn-around i 2015

Container:

Den koreanske shippinggruppe forbedrede sit resultat med tæt på 400 millioner dollars i 2015 og kom akkurat tilbage i plus. Det positive resultat skyldes effektiviseringer og lavere omkostninger, og rederiet regner med at forblive i sort i 2016.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 03.02.16 kl. 09:33

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Asien-Europa-rater på mest stabile niveau i fem år

Lars Jensen SeaIntel Container:

Raterne mellem Asien og Europa har i de seneste otte uger ligget på det mest stabile niveau for de afgørende containerruter i fem år, skriver analytiker Lars Jensen fra Seaintelligence Consulting.

Topanalytiker afblæser containerredernes optimisme

Container:

Alphaliners chefanalytiker, Tan Hua Joo, er en af få eksterne eksperter, som containerindustriens hemmelighedsfulde Box Club har bedt om et bud på fremtiden. Nu advarer han rederierne om en bekymrende udvikling.

CMA CGM vinder budkrig på græsk havn

Container:

Et fransk-tysk konsortium, der bl.a. tæller verdens tredjestørste containerrederi CMA CGM, får kontrol med havnen i Thessaloniki.

Rater ud af Europa til Asien skyder markant i vejret

Container:

Mens fragtraterne fra Asien til Europa i denne uge har udviklet sig næsten fladt, så er spotraterne den anden vej - altså ud af Europa til Asien - skudt markant i vejret.

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Forsiden lige nu

Maersk Oil skærer 139 stillinger i dansk reorganisering

Maersk Oil Halfdan Offshore:

Spareplan er endt med i alt 123 nedlagte stillinger, oplyser Maersk Oil tirsdag, mens en ny og sidste fase ventes at give yderligere 16 sløjfede jobs.

Topanalytiker afblæser containerredernes optimisme

Container:

Alphaliners chefanalytiker, Tan Hua Joo, er en af få eksterne eksperter, som containerindustriens hemmelighedsfulde Box Club har bedt om et bud på fremtiden. Nu advarer han rederierne om en bekymrende udvikling.

Maritime DTU: Vi skal have fat i de små spillere

Services:

Der er godt gang i samarbejdet med større spillere i det blå erhvervsliv, men særligt samarbejdet med små- og mellemstore virksomheder mangler for alvor at blive kickstartet, fortæller centerleder for Maritime DTU, Mette Sanne Hansen, til ShippingWatch, et år efter hun tiltrådte i stillingen.

Arabisk olieselskabs vurdering slået fejl med 500 mia dollar

Offshore:

Aramco har slet ikke samme værdi, som den saudiarabiske regering havde spået. Derfor overvejer man i øjeblikket, hvorvidt man vil reducere værdien eller udskyde børsnoteringen.

Alang er stadig den foretrukne skibskirkegård

Rederier:

196 handelsskibe blev ophugget i første kvartal af 2017, skriver ngo'en Shipbreaking Platform. Heraf endte 128 skibe deres dage på strandene i Indien, Bangladesh og Pakistan.

Thun Tankers bestiller nye skibe til Gothia-alliance

Tank:

Det svenske tankrederi Thun Tankers bestiller fire nye produkt- og kemikalietankskibe, som skal indgå i alliancen Gothia Tankers Alliance. Skibene bliver leveret i 2019 og 2020.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE