Log ind
GateofLongBeach.jpg
Foto: Hanjin

Hanjin Shipping i storstilet turn-around i 2015

Container:

Den koreanske shippinggruppe forbedrede sit resultat med tæt på 400 millioner dollars i 2015 og kom akkurat tilbage i plus. Det positive resultat skyldes effektiviseringer og lavere omkostninger, og rederiet regner med at forblive i sort i 2016.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 03.02.16 kl. 09:33

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Analytikere: Maersk Line kan stå foran katastrofalt regnskab

maerskline.jpg Container:

Flere analytikere forventer et underskud for Maersk Line, når A.P. Møller-Mærsk kommer med regnskab i august. Hos Jyske Bank mener man, at en nedjustering er i spil.

Største containerskib nogensinde hugges op i Indien

Container:

De historisk dårlige containerrater kan aflæses i antallet af skibe, der bliver skrottet i år. Mere end 500 skibe bliver hugget op, hvilket er det højeste antal i ti år. Det største containerskib nogensinde er netop solgt til skrot i Indien.

Nu er det første Maersk-skib landet på stranden i Alang

Container:

Maersk Wyoming ankom tirsdag til den udskældte Alang-strand. Skibet er det første af to, der bliver ophugget på det indiske Shree-ram-værft. Ankomsten markerer samtidig et brud med Maersks hidtidige ophugningsprincipper.

Containerrederier har succes med at hæve raterne

Container:

I denne uge steg prisen på at flytte en tyvefodscontainer (teu) fra Shanghai til Nordeuropa med næsten 60 pct. til 1125 dollar.

Containerrederne har ramt et nyt lavpunkt

Container:

De gennemsnitlige fragtrater har gennem 2016 ligget lavere end rædselsåret 2009, og foreløbige tal fra to containerrederier peger på det værste andet kvartal i mands minde forud for regnskabssæsonen.

Japanske rederier nedjusterer på stribe

Container:

Mitsui OSK (MOL), Nippon Yusen (NYK) og Kawasaki Kisen (K-Line) nedjusterer alle udsigterne for 2016/2017, fremgår det af deres regnskaber fredag.

Forsiden lige nu

Analytikere: Maersk Line kan stå foran katastrofalt regnskab

maerskline.jpg Container:

Flere analytikere forventer et underskud for Maersk Line, når A.P. Møller-Mærsk kommer med regnskab i august. Hos Jyske Bank mener man, at en nedjustering er i spil.

Ny norsk offshore-fusion ønsker at få flere med

Offshore:

Torsdagens fusion mellem de to nødlidende norske offshorerederier, Rem og Solstad, er åben over for en udvidelse med andre aktører, som er plagede af olienedturen i Nordsøen. Den toneangivende aktionær Aker udsender en åben invitation.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

ShippingWatch:

Tørlastrater på samme niveau som i 1970'erne og et tankmarked, der har vist sig langt værre end ventet. Begge dele var centrale ingredienser i en syrlig hovedmenu, ShippingWatch præsenterede i denne uge, da en række prominente rederier udsendte halvårsregnskaber.

2016 ligner en hård landing for tankrederierne

Tank:

Den negative udvikling i tankmarkedet i navnlig andet kvartal i år synes at have været langt værre, end de fleste havde forestillet sig. Norsk mæglerhus sænker sine rateestimater med hele 30 procent, mens Torm og Hafnias børsnotering synes rigtig langt væk.

Ekstremt lave rater rammer Pacific Basin hårdt

Tørlast:

Endnu et af de toneangivende tørlastrederier har offentliggjort sit halvårsregnskab, der giver alt andet end grund til optimisme. Hongkong-baserede Pacific Basin har fremlagt et overraskende stort underskud for de første seks måneder.

Containerrederier har succes med at hæve raterne

Container:

I denne uge steg prisen på at flytte en tyvefodscontainer (teu) fra Shanghai til Nordeuropa med næsten 60 pct. til 1125 dollar.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE