Log ind
lars_mikael_jensen_006.jpg

Maersk Line flytter Asien-hovedsædet til Hongkong

Container:

Som en del af den omstrukturering, der inkluderer afskedigelsen af 4000 medarbejdere, lægger Maersk Line to regioner sammen i Asien og flytter hovedkontoret fra Singapore til Hongkong. Det koster også topchef i Singapore jobbet.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 02.02.16 kl. 06:57

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Danske Bank: Maersk-opkøb svækker kreditværdighed

Triple-E 8.JPG Container:

En pris på fire mia. dollars for Hamburg Süd vil lægge pres på værdierne i Maersk og øge investorernes frygt for en nedgradering af gruppens kreditværdighed, vurderer Danske Bank.

Maersk vandt Hamburg Süd efter budkrig

Container:

Flere rederier ud over Maersk Line var interesseret i at overtage Hamburg Süd fra Oetker-familien. Det har formentlig presset prisen i vejret.

Medie: Maersk og MSC presser Hyundai helt i bund

Container:

Koreanske Hyundais forhandlinger om rederiets eventuelle deltagelse i 2M-alliancen med Maersk Line og MSC har ifølge koreansk medie været brolagt med problemer. Et møde i København på tirsdag kan blive afgørende.

2M lander aftale med koreanske HMM om få dage

Container:

Inden for de næste to uger vil 2M-rederierne Maersk Line og MSC kunne præsentere en aftale med koreanske Hyundai Merchant Marine, oplyser kilder med kendskab til processen til ShippingWatch. Koreanerne mener selv, HMM kommer med i 2M-alliancen.

Maersk Line køber Hamburg Süd

Container:

Maersk Line bekræfter købet af Hamburg Süd. Handlen ventes gennemført ultimo 2017 og bringer Maersk Lines samlede størrelse på det globale containermarked op på 18,6 procent.

Analytikere: Det bør Hamburg Süd koste

Container:

Flere analytikere er kommet med bud på, hvor meget Maersk har betalt for Hamburg Süd.

Forsiden lige nu

Da Clippers vicedirektør gik på jagt efter arbejdsglæden

Martin Egvang integrity bulk.jpg Tørlast:

Længslen efter at komme tilbage til kernen af forretningen fik Martin Egvang til at kvitte sit job som vicedirektør i Clipper for at starte Integrity Bulk op i slutningen af 2014 med fem investorer. ShippingWatch fortæller historien om valg og fravalg i en presset industri.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Maersk Line købte Hamburg Süd, Opec-landene blev enige om at skære i produktionen, mens en aftale mellem Hyundai og 2M-alliancen rykkede nærmere i ugen, der gik i shippingbranchen. Læs også om de fortsatte problemer i norsk offshore.

Dansk oliesag for milliarder nærmer sig målstregen

Offshore:

En erstatningstvist om den problemplagede danske Siri-platform bliver afgjort om få uger. Sagen er ifølge involveret advokat "ekstremt kompliceret" og har medført ekstraordinært mange dommere i Sø- og Handelsretten.

Trængt skibsmægler vil sælge Korsør-domicil

Rederier:

Fyringer har gjort domicilet for stort til den tilbageværende medarbejderstab i J. Poulsen Shipping. Ejendommen er sat til salg, men skibsmægleren vil helst blive boende.

Danske Bank: Maersk-opkøb svækker kreditværdighed

Container:

En pris på fire mia. dollars for Hamburg Süd vil lægge pres på værdierne i Maersk og øge investorernes frygt for en nedgradering af gruppens kreditværdighed, vurderer Danske Bank.

Medie: Maersk og MSC presser Hyundai helt i bund

Container:

Koreanske Hyundais forhandlinger om rederiets eventuelle deltagelse i 2M-alliancen med Maersk Line og MSC har ifølge koreansk medie været brolagt med problemer. Et møde i København på tirsdag kan blive afgørende.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE