Log ind
OsakaExpress.jpg
Foto: Hapag-Lloyd

Drewry: Hapag-Lloyd er i økonomisk topform

Container:

Det tyske containerrederi Hapag-Lloyd har med sit solide fodfæste i Latinamerika og spredning af rederiets rutenetværk gjort sig til et at sektorens mest attraktive aktører, mener analysehuset Drewry.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 29.01.16 kl. 11:09

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Containergigant udvider sit netværk i Rusland

cmacgm.jpg Container:

Verdens tredje største containerrederi styrker sin tilstedeværelse på det trængte russiske marked gennem sit tyske logistikselskab OPDR med en ny direkte forbindelse fra Marokko.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Moody's ser store gældsproblemer i Hapag-Lloyd køb

Container:

Det store tyske containerrederi Hapag-Lloyd's overtagelse af det arabiske UASC betyder en voldsom forøgelse af gælden, lyder vurderingen fra ratingbureauet Moody's, der hugger en flig af Hapag-Lloyd's kreditværdighed.

Indtjeningen dykker i udlejer af containerskibe

Container:

Nettooverskuddet i børsnoterede Seaspan med 89 containerskibe i sin voksende flåde er faldet markant gennem 2016, viser det offentliggjorte halvårsregnskab.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

Norsk bananrederi vil afnoteres i Oslo

Container:

Siem Shipping, der opererer sine 30 køleskibe gennem Star Reefers, er ligesom andre specialiserede operatører mærket af hård konkurrence fra de store containerrederier.

Forsiden lige nu

Medie: Sydkoreas regering vil bestille 61 nye skibe

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Ifølge nyhedsmediet The Korea Herald vil Sydkoreas regering tilføre landets banker, der er dybt involveret i skibsbygning og landets rederier, over 1,2 mia. dollars, der bl.a. skal dække omkostninger til et hav af nybygninger.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Maersk Oils svenske Sverdrup-partner topper global vækst

Offshore:

30 ud af 56 store olieselskaber, som Wood Mackenzie har analyseret, vil producere mindre olie om fem år. Det svenske Lundin Petroleum stikker dog ud som undtagelsen med en stor tocifret vækst frem til 2020. Forklaringen ligger i Norge.

DP World leverer fortsat vækst i mængderne

Havne:

Den Dubai-baserede terminaloperatør DP World leverer fortsat vækst på tværs af sine containerterminaler trods det svage containermarked.

Golar og Schlumberger i ambitiøst LNG-samarbejde

Offshore:

Det norske LNG-rederi Golar og olieservicevirksomheden Schlumberger i nyt joint venture, der skal udnytte billige gasreserver og omdanne det til flydende LNG.

Skibsredere: IMO skal levere enighed om CO2

Rederier:

EU overlader det nu formelt til IMO at lande en international aftale om, hvordan skibsfarten kan skære i sit udslip af CO2 og bidrage til den globale klimaaftale, som rederierne blev undtaget fra. Kravet om handling på IMOs møde i slutningen af oktober er ikke til at tage fejl af.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE