Log ind
OsakaExpress.jpg
Foto: Hapag-Lloyd

Drewry: Hapag-Lloyd er i økonomisk topform

Container:

Det tyske containerrederi Hapag-Lloyd har med sit solide fodfæste i Latinamerika og spredning af rederiets rutenetværk gjort sig til et at sektorens mest attraktive aktører, mener analysehuset Drewry.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 29.01.16 kl. 11:09

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Hyundai nærmer sig opkøb af Hanjin-rester

hanjin4.jpg Container:

Containerrederiet Hyundai Merchant Marine har hyret et konsulentbureau til at hjælpe med at identificere de sunde dele af den kollapsede konkurrent, Hanjin Shipping, skriver koreanske medier.

Tysk investeringsselskab sælger otte containerskibe

Container:

Det tyske investeringsselskab MPC Maritime Investments sælger otte containerskibe til et asiatisk syndikat. Krisen i containersektoren plager tyske investorer, der historisk har satset stort på shipping.

Seaintel: Containerkunders valgmuligheder stærkt forringet

Container:

Siden 2012 er antallet af ugentlige services på containerruterne mellem Asien og Nordeuropa faldet med 36 procent, og samtidig får kunderne sværere og sværere ved at holde sig opdateret, konkluderer analyse fra Seaintel.

Japanske K Line centrum i massiv rygtestorm

Container:

Den japanske shippinggruppe K Line synes at have vanskeligt ved at slippe ud af en rygtestorm, der bl.a. har bragt Maersk Line i spil som en mulig opkøber af gruppens containerrederi.

Her er den nye Maersk-ledelse – flere chefer går

Container:

A.P. Møller-Mærsk har torsdag morgen løftet sløret for de længe ventede strategitiltag i konglomeratet, og det betyder umiddelbart farvel til en stribe ledende medarbejdere. Få overblikket over den nye ledelse her.

Rateeffekt af Hanjin-kollaps aftager

Container:

Rederiernes forhandlingsposition inden de årlige kontraktforhandlinger med afskiberne er forbedret det seneste år, selv om den seneste uge bragte ratefald. Effekten af Hanjins kollaps på raterne er også ved at aftage.

Forsiden lige nu

Tørlast tjener penge på capesize for første gang i et år

Golden ocean 1.JPG Tørlast:

Stærke udviklinger indenfor kul -og jernmalmstransporten sendte raterne på de helt store capesize-tørlastskibe i plus i sidste uge. Men de stigende voluminer er sæsonbetonede, og en markant flådevækst vil sandsynligvis sætte raterne under pres igen, skriver Morgan Stanley.

Seaintel: Containerkunders valgmuligheder stærkt forringet

Container:

Siden 2012 er antallet af ugentlige services på containerruterne mellem Asien og Nordeuropa faldet med 36 procent, og samtidig får kunderne sværere og sværere ved at holde sig opdateret, konkluderer analyse fra Seaintel.

Hyundai nærmer sig opkøb af Hanjin-rester

Container:

Containerrederiet Hyundai Merchant Marine har hyret et konsulentbureau til at hjælpe med at identificere de sunde dele af den kollapsede konkurrent, Hanjin Shipping, skriver koreanske medier.

Monjasas stifter og storaktionær trækker sig

Services:

Jan Jacobsen, adm. direktør og stifter af bunkervirksomheden Monjasa i Fredericia, trækker sig fra ledelsen og bestyrelsen af personlige årsager.

Maersk Drilling-kontrakt opsagt før tid

Offshore:

Maersk Drilling har fået opsagt en kontrakt med Dong om Hejre-oliefeltet i den danske del af Nordsøen før tid. Riggen har arbejdet hurtigere end planlagt, og det er derfor opsigelsen sker nu.

Norsk skibsejer trækker stort beløb ud af kriseramt offshorerederi

Rederier:

Skibsejer Stig Remøy har trukket næsten 200 mio. norske kroner ud af sit selskab Olympic Holding, der bl.a. ejer offshorerederiet Olympic Shipping og gik i rødt sidste år. Pengene skal bruges til at betale regninger, siger selskabet ifølge Dagens Næringsliv.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE