Log ind
about_gallery_panama_canal_gallery.jpg
Foto: Maersk Line

Ny Panama-kanal overflødiggør tusindvis af skibe

Container:

Udvidelsen af Panama-kanalen vil overflødiggøre flere tusinde skibe i Panamax-flåden, vurderer Drewry over for ShippingWatch. Det sætter ejerne af skibene i et dilemma, der i sidste ende kan ramme hele branchen.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 19.01.16 kl. 09:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Analysehus: Øget usikkerhed om containerreders finansielle tilstand

yangming.jpg Container:

Selv om taiwaniske Yang Ming har forsøgt at berolige markedet, bidrager mangelfulde oplysninger fra rederiet kun til øget usikkerhed, skriver Alphaliner.

Topanalytiker afblæser containerredernes optimisme

Container:

Alphaliners chefanalytiker, Tan Hua Joo, er en af få eksterne eksperter, som containerindustriens hemmelighedsfulde Box Club har bedt om et bud på fremtiden. Nu advarer han rederierne om en bekymrende udvikling.

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Wan Hai er lille lyspunkt i svært containermarked

Container:

Som et af få containerrederier havde Wan Hai Lines sorte tal på bundlinjen i andet kvartal af 2016. Resultatet i det Taiwan-baserede selskab er dog faldet med 77 pct. i forhold til samme periode året før.

Sådan vil Maersk Line digitalisere flåden

Container:

Maersk Line afsætter årligt et tocifret mio-beløb i dollars til at udrulle digital strategi for flåden, oplyser Niels Bruus, selskabets chef for fremtidige løsninger for flådehåndtering og teknologi. I 2018 forventes samtlige af rederiets egne skibe at være digitalt forbundet.

Forsiden lige nu

DHT og Frontline vil kunne få verdens næstdyreste flåde

DHT_Ann_skyline.jpg Tank:

Hvis Frontline får held til at overtage DHT, så vil det skabe den næstdyreste tankflåde i verden. Der er dog ikke meget, som tyder på, at DHT vil acceptere det nyeste bud fra konkurrenten.

Maersk i stort digitaliserings-sats med Microsoft

Rederier:

Den danske shippingkoncern A.P. Møller - Maersk har indgået et samarbejde med Microsoft, der skal sikre, at kunderne hos Maersk på samme måde som hos Fedex nemt og nøjagtigt kan spore varerne.

Danske Ziton sejler med underskud

Offshore:

Servicerederiet Ziton har tredoblet omsætningen, men det er ikke nok til at sikre et overskud på bundlinjen.

Alfa Laval taber indtjening i marinedivisionen

Leverandører:

Selvom ordreindtaget steg i Alfa Lavals marinedivision i årets første kvartal, så gik driftsresultatet tilbage i divisionen.

Navigatørerne: Derfor har briterne flere skibsofficerer

Rederier:

Kig mod Storbritannien, der trods en mindre flåde har langt flere skibsofficerer end i Danmark, foreslår formanden for danske navigatører i Søfartens Ledere i forlængelse af vækstteamets anbefalinger til regeringen.

Prosafe tildelt "milepælskontrakt" på Johan Sverdrup

Offshore:

Beboelsesriggen Safe Zephyrus får beskæftigelse i første fase af udbygningen af Johan Sverdrup-feltet, oplyser Prosafe.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE