Log ind
about_gallery_panama_canal_gallery.jpg
Foto: Maersk Line

Ny Panama-kanal overflødiggør tusindvis af skibe

Container:

Udvidelsen af Panama-kanalen vil overflødiggøre flere tusinde skibe i Panamax-flåden, vurderer Drewry over for ShippingWatch. Det sætter ejerne af skibene i et dilemma, der i sidste ende kan ramme hele branchen.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 19.01.16 kl. 09:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Konglomeratet begyndte at belaste Maersk-selskaberne

nilssmedegaardandersen.jpg Container:

Mens den nu fyrede koncernchef Nils Smedegaard Andersen har holdt fast i konglomerat-opbygningen hos Maersk, er der flere aktuelle eksempler på, at netop gruppestrukturen har ramt Maersk negativt. Bl.a. forhindrede den angiveligt opkøbet af APL, erfarer ShippingWatch. Følg med i serien "Det nye Maersk".

UASC godkender aftale med Hapag-Lloyd

Container:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og United Arab Shipping Company er godt på vej til at blive en realitet. Onsdag har bestyrelsen i UASC, der er ejet af seks mellemøstlige stater med Qatar i spidsen, godkendt aftalen. Nu mangler der kun et ja fra Hapag-Lloyds aktionærer.

Konglomeratet begyndte at belaste Maersk-selskaberne

Container:

Mens den nu fyrede koncernchef Nils Smedegaard Andersen har holdt fast i konglomerat-opbygningen hos Maersk, er der flere aktuelle eksempler på, at netop gruppestrukturen har ramt Maersk negativt. Bl.a. forhindrede den angiveligt opkøbet af APL, erfarer ShippingWatch. Følg med i serien "Det nye Maersk".

Smedegaard får kæmpesum med fra Mærsk

Container:

Den detroniserede topchef i A.P. Møller-Mærsk skal ikke bekymre sig om sin økonomiske fremtid trods sin afskedigelse. Han får minimum et års løn i gyldent håndtryk og formentlig tættere på to.

Alm. Brand forventer frasalg af Maersk Oil

Container:

Maersk-konglomeratet vil blive splittet op i et selvstændigt shippingselskab og et selvstændigt havneselskab, imens Oil og Drilling vil blive solgt fra. Det er Alm. Brand Markets' bud på fremtidens A.P. Møller-Mærsk.

MCC satser på Asiens nye marked Myanmar

Container:

Lige nu er der ingen penge at tjene, men Maersks intra-Asien rederi, MCC Transport, tror på Myanmar og ser det som en investering i fremtiden. Det fortæller CEO Tim Wickmann til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Her er et pluk af ugens vigtigste historier på ShippingWatch

michaelpramrasmussen.jpg Rederier:

Efterdønninger fra Maersk-bomben om Smedegaards afgang blev fulgt op med nyheden om, at Maersk mister sin qatarske pengemaskine. Et nyt tysk-arabisk containerrederi rykkede nærmere, og en fremtrædende dansk tørlastchef gik over til konkurrenten. Her er et par af ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

XO-formand klar til at vente halvandet år på Bonderup

Tørlast:

Formand i XO Shipping Kent Hedegaard udtrykker over for ShippingWatch begejstring over at få Nordens afgående tørlastchef Ejner Bonderup med på holdet. Han må dog forberede sig på at vente i halvandet år.

Tre topspillere i produkttank får et løft af ABN Amro

Tank:

Hafnia Tankers, Scorpio Tankers og Ardmore Shipping, tre selskaber i produkttank-eliten, får et løft i kursmålene af den hollandske storbank ABN Amro i et ellers lunkent tankmarked.

Nordens formand: Vi er kede af at miste Bonderup til konkurrent

Tørlast:

Ejner Bonderups fratrædelse er et betydeligt tab, men vi klarer den nok, siger Nordens bestyrelsesformand Klaus Nyborg til ShippingWatch, efter at rederiets chef for tørlastdivisionen siden 2012 bliver ny CEO i XO Shipping.

Markant løft til containerraterne for Asien-Nordeuropa-ruter

Container:

Containerraterne stiger til 77,4 pct. til 1206 dollar per tyvefodscontainer efter en stigning på 26 pct. til 680 dollar i sidste uge.

APM Terminals køber resterende 40 pct. af Aarhus-terminal

Havne:

Maersks havnedivision udvider ejerskabet af selskabets terminal i Aarhus Havn.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE