Log ind
about_gallery_panama_canal_gallery.jpg
Foto: Maersk Line

Ny Panama-kanal overflødiggør tusindvis af skibe

Container:

Udvidelsen af Panama-kanalen vil overflødiggøre flere tusinde skibe i Panamax-flåden, vurderer Drewry over for ShippingWatch. Det sætter ejerne af skibene i et dilemma, der i sidste ende kan ramme hele branchen.


AF JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 19.01.16 kl. 09:49

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Regering: Ni ud af ti Hanjin-skibe vil være tømt om en måned

Boston.jpg Container:

Sydkoreas regering forventer, at ni ud af ti skibe fra kollapsede Hanjin vil være losset i slutningen af oktober med henvisning til, at rederiet har modtaget op mod 145 mio. dollars i lån til at hjælpe med at betale for at få skibene tømt i havne.

Domstol foretrækker salg af hele Hanjin til konkurrent

Container:

Ifølge Bloomberg ser domstolen i Seoul, der varetager betalingsstandsning i Hanjin Shipping, helst en løsning, hvor hele containerrederiet sælges til en konkurrent.

47 af 97 Hanjin-skibe fortsat strandet

Container:

Der er fortsat et stort antal af strandede Hanjin-skibe med containere ombord rundt omkring på verdenshavene. Selv om tallet er faldet, er 47 ud af 97 Hanjin-skibe stadigt strandede, skriver Alphaliner.

Børshus: Maersk Line vil købe op i Sydkorea

Container:

Maersk Line vil muligvis forsøge sig med en overtagelse eller køb af aktiver fra de sydkoreanske rederier Hanjin Shipping og Hyundai Merchant Marine. Det vurderer det amerikanske børshus Jefferies over for Bloomberg.

Maersk Line indgår CO2-aftale med logistikkæmpe

Container:

Det store globale logistikselskab Agility har indgået en aftale med Maersk Line om at reducere CO2-udslippet ved transport af selskabets afskibninger frem mod 2020.

FMC-medlem: Alliancer må bære ansvar ved kollaps

Container:

Et af medlemmerne i den amerikanske søfartsmyndighed, Federal Maritime Commison, William Doyle, mener ifølge Journal of Commerce, at de øvrige medlemmer af en containeralliance har et ansvar, når et medlem kollapser, lige som man ser det nu med Hanjin.

Forsiden lige nu

Skibskredittens nye ejere stiller skrappe krav til afkast

Skibet.jpg Rederier:

Der bliver ikke ændret ved Danmarks Maritime Fonds særrolle som aktionær i Danmarks Skibskredit, herunder det afkast, der udloddes hvert år til fonden på forhånd. Men PKA stiller derimod som en af de nye majoritetejere meget kontante krav til deres investering i Skibskreditten.

Flere hundrede norske oliearbejdere fritstilles under strejke

Offshore:

Mere end 300 oliearbejdere er onsdag blevet fritstillet under den norske fagforening Industri Energis strejke, der har været en uge. Fristillinger sker hos selskaberne Baker Hughes, Schlumberger og Halliburton, skriver norsk medie.

Maersk indsætter ny topchef i Damco

ShippingWatch:

Hanne B. Sørensen stopper som administrerende direktør i Damco og erstattes af Klaus Rud Sejling (foto), Maersk Lines nuværende chef for rederiets vigtigste forretning, de tunge øst-vest-ruter mellem Asien og Europa.

47 af 97 Hanjin-skibe fortsat strandet

Container:

Der er fortsat et stort antal af strandede Hanjin-skibe med containere ombord rundt omkring på verdenshavene. Selv om tallet er faldet, er 47 ud af 97 Hanjin-skibe stadigt strandede, skriver Alphaliner.

Danmarks Skibskredit solgt til danske pensionskasser

Services:

Danske Bank, Danmarks Nationalbank, Nordea og A.P. Møller-Mærsk har solgt 72 pct. af aktiekapitalen i Danmarks Skibskredit til et dansk konsortium bestående af Axcel, PFA og PKA. Prisen værdiansætter selskabet til 4,7 mia. kr., oplyser banken i en meddelelse onsdag morgen.

Moody's truer med nedgradering af Maersk efter split

Rederier:

Opsplitningen af Maersk i to enheder får nu kreditvurderingsbureauet til at stille spørgsmålstegn ved konglomeratets gæld. Det kan udløse en nedgradering, fordi store dele af olieindtægterne ikke længere vil være med til at polstre transportdivisionen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE