Log ind
Triple-E 8.JPG
Foto: Maersk Line

Alphaliner: Maersk Lines flåde voksede i svært marked

Container:

Verdens største containerrederi er på sikker afstand af sine nærmeste rivaler med en flådevækst på 4,1 procent i 2015, viser data fra Alphaliner. Maersk har skåret voldsomt på Asien-Europa, men har flyttet skibe andre steder hen.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 13.01.16 kl. 12:00

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Smedegaard: Jeg skulle lige sluge min stolthed

miriam dalgsgaard nils smedegaard mærsk.jpg Container:

Nils Smedegaard Andersen, afgående direktør for A.P. Møller-Mærsk, taler for første gang om sin fyring fra Danmarks største virksomhed.

Maersk Line ser potentiale i koreansk stillehavsflåde

Container:

Den mulige udvidelse af Maersk Lines 2M netværk har isærén stor fordel, siger Maersk Line-chef.

Medie: Mere magt til Robert Uggla i opsplittet Maersk

Container:

En opsplitning af Maersk-konglomeratet vil gøre Robert Maersk Ugglas position som CEO i Maersk-fonden mere betydningsfuld, end den er i dag. Det fortæller flere analytikere til Børsen.

Alm. Brand forventer frasalg af Maersk Oil

Container:

Maersk-konglomeratet vil blive splittet op i et selvstændigt shippingselskab og et selvstændigt havneselskab, imens Oil og Drilling vil blive solgt fra. Det er Alm. Brand Markets' bud på fremtidens A.P. Møller-Mærsk.

Lars Jensen: Maersk kan ende med at købe Hyundai

Container:

Det er ikke mindst koreanerne, der har gjort et bemærkelsesværdigt arbejde ved at komme til forhandlingsbordet med 2M, forklarer Lars Jensen, CEO og partner i Seaintelligence Consulting, til ShippingWatch. Han mener, Maersk Line overvejer en overtagelse af Hyundai på sigt.

Derfor er Smedegaard ude af Maersk

Container:

Efter knap 10 år i toppen af Maersk-gruppen bliver Nils Smedegaard Andersen skiftet ud og afløst af Søren Skou, CEO i Maersk Line. Smedegaard efterlader en virksomhed, der er i vildrede om fremtiden.

Forsiden lige nu

Thome skal finde ny chef for Københavner-kontor

DSC_7176.jpg Leverandører:

Stig Holm nåede godt tre år som leder for Thome Shipmanagements danske kontor. Det blev for ensomt at sidde som enmands-band, og det var tiden til at prøve noget andet, siger han til ShippingWatch om sit nye job.

Långivere vender ryggen til Viking Supply Ships

Offshore:

En række obligationsejere har opsagt et lån på 319 mio. norske kroner, som ellers først stod til udløb i 2017. Det sker, efter at Viking ikke har betalt renter af lånet, fortæller Nordic Trustee til ShippingWatch.

Drewry: Sydkoreas regering kan stå bag 2M-forhandlinger

Container:

Den sydkoreanske regering kan have hjulpet forhandlingerne mellem HMM og Maersk Line og MSC's 2M-alliance på gled. Det vurderer Drewry som en af flere mulige forklaringer på, hvad analysehuset kalder for "et af de mere bizarre twists på containermarkedet."

Antwerpen Havn udpeger ny CEO

Havne:

Havnen i Antwerpen har nu udpeget 52-årige Jacques Vandermeiren som CEO i Europas næststørste havn, når havnens CEO gennem 25 år, Eddy Bruyninckx, går på pension ved årets udløb.

Alm. Brand forventer frasalg af Maersk Oil

Container:

Maersk-konglomeratet vil blive splittet op i et selvstændigt shippingselskab og et selvstændigt havneselskab, imens Oil og Drilling vil blive solgt fra. Det er Alm. Brand Markets' bud på fremtidens A.P. Møller-Mærsk.

Smedegaard: Jeg skulle lige sluge min stolthed

Container:

Nils Smedegaard Andersen, afgående direktør for A.P. Møller-Mærsk, taler for første gang om sin fyring fra Danmarks største virksomhed.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE