Log ind
Lisbon.jpg
Foto: Hanjin

Ejere af containerskibe presses hårdt i 2016

Container:

Markedsværdien af selskaber som Seaspan og Rickmers, der ejer containerskibe, er næsten halveret i løbet af 2015. Situationen bliver ikke bedre af, at mange skibe i løbet af 2016 vil blive returneret fra rederier, skriver Alphaliner.


AF RITZAU FINANS
Offentliggjort 13.01.16 kl. 08:58

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Børshus: Maersk Line vil købe op i Sydkorea

hanjin3.jpg Container:

Maersk Line vil muligvis forsøge sig med en overtagelse eller køb af aktiver fra de sydkoreanske rederier Hanjin Shipping og Hyundai Merchant Marine. Det vurderer det amerikanske børshus Jefferies over for Bloomberg.

Hyundai nærmer sig opkøb af Hanjin-rester

Container:

Containerrederiet Hyundai Merchant Marine har hyret et konsulentbureau til at hjælpe med at identificere de sunde dele af den kollapsede konkurrent, Hanjin Shipping, skriver koreanske medier.

Regering: Ni ud af ti Hanjin-skibe vil være tømt om en måned

Container:

Sydkoreas regering forventer, at ni ud af ti skibe fra kollapsede Hanjin vil være losset i slutningen af oktober med henvisning til, at rederiet har modtaget op mod 145 mio. dollars i lån til at hjælpe med at betale for at få skibene tømt i havne.

Hanjins kunder tilbageholder 500 mio kr

Container:

Modtagerne af Hanjins containere sidder med ubetalte regninger til det kollapsede containerrederi for en halv mia. kroner, og dermed er Hanjin ikke den eneste "bad guy", forklarer rederiets advokat ifølge Reuters.

Maersk Line indgår CO2-aftale med logistikkæmpe

Container:

Det store globale logistikselskab Agility har indgået en aftale med Maersk Line om at reducere CO2-udslippet ved transport af selskabets afskibninger frem mod 2020.

FMC-medlem: Alliancer må bære ansvar ved kollaps

Container:

Et af medlemmerne i den amerikanske søfartsmyndighed, Federal Maritime Commison, William Doyle, mener ifølge Journal of Commerce, at de øvrige medlemmer af en containeralliance har et ansvar, når et medlem kollapser, lige som man ser det nu med Hanjin.

Forsiden lige nu

Moodys truer med nedgradering af Maersk

Maersk Line container 3 Rederier:

Maersk-toppens beslutning om at splitte koncernen op i to dele får nu kreditvurderingsbureauet til at stille spørgsmålstegn til det lyseblå konglomerats gæld. Det ender "sandsynligvis" med en nedgradering, fordi store dele af olieindtægterne ikke længere vil være med til at polstre transportdivisionen.

Endnu en topchef forlader Maersk-selskab

ShippingWatch:

Hanne B. Sørensen stopper som administrerende direktør i Damco.

National Oilwell Varco varsler ny fyringsrunde i Norge

Offshore:

Olieselskabet National Oilwell Varco kaster sig ud i en ny sparerunde i Norge, der kan koste 265 ansatte jobbet, skriver Dagens Næringsliv.

Rederier presser på for frihandelsaftale med USA

Rederier:

Hvis EU og USA bliver enige om den såkaldte TTIP-aftale vil det øge rederiernes omsætning med 750 mio. kr. årligt, vurderer Danmarks Rederiforening. Dansk Erhverv bakker op.

Nordic American Tankers vil rejse 800 mio kr til nye skibe

Tank:

Gennem salg af aktier vil tankrederiet Nordic American Tankers rejse ca. 800 mio. kroner til at finansiere en udvidelse af flåden, fremgår det af en pressemeddelelse.

Regning for ballastsystemer til danske redere: 9 mia kroner

Leverandører:

Næsten hele den samlede danske handelsflåde på 1900 skibe skal have installeret systemer til rensning af ballastvand i løbet af de kommende år. Rederne skal regne med at betale op til 9 mia. kroner i alt for installationerne.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE