Log ind
maersk-line.jpg
Foto: Maersk Line

Maersk Line vil appellere russisk konkurrencedom

Container:

Maersk Line fastholder, at rederiernes praksis med offentligt at varsle rateforhøjelser før de træder i kraft, er fuldt lovlig, oplyser rederiet i en skriftlig udtalelse efter afgørelse i Rusland.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 12.01.16 kl. 15:41

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Konkurrenterne overhaler Maersk Line i 2017

CMACGMMARCOPOLO.jpg Container:

2017 viser de første tegn på bedring i det trængte containermarked, fremgår det af en sammenligning af kvartalsresultaterne i de store rederier, som SeaIntel har udarbejdet. Men den viser også, at Maersk Line har fået baghjul af flere af sine konkurrenter, når det gælder indtjeningen.

CMA CGM stormer frem i første kvartal

Container:

Det franske containerrederi CMA CGM hæver nettoindtjeningen i første kvartal af 2017, som er en markant forbedring i forhold samme periode af sidste år. Opkøbet APL biddrager for første gang positivt til forretning.

Tysk kapitalforvalter starter indkøb af containerskibe

Container:

Den tyske kapitalforvalter MPC Capital har taget hul på 100 mio. dollars, man rejste i april. Syv containerskibe er indkøbt, mens yderligere seks er på vej. Hamburg Süds topchef indtræder desuden i bestyrelsen hos MPC Container Ships.

Dansker indtræder i topledelsen hos CMA CGM

Container:

Verdens tredjestørste containerrederi har valgt en dansker som en af topchefen Rodolphe Saadés allertætteste medarbejdere og COO i det store franske rederi, erfarer ShippingWatch. Der er tale om en tidligere Maersk-mand. Se hvem.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Maersk Line: Vi har et serviceproblem

Container:

Kunderne har sagt det længe, og nu dokumenterer tal, at containerrederierne slet ikke kan leve op til sejlplanerne. Maersk Line erkender over for ShippingWatch, at industrien og rederiet selv ikke gør det godt nok. "Vi har et problem med servicen, der skal løses."

Forsiden lige nu

Minister går ind i APM Terminals-konflikt i Gøteborg

Ylva Johansson.jpg Havne:

Konflikten i Gøteborg Havn bør løses og fordrer en udredning af den svenske model, lyder det fra den svenske arbejdsmarkedsminister Ylva Johansson. APM Terminals hilser forslaget velkommen, men understreger, at en løsning på den korte bane er nødvendig. "Det er for voldsomt, hvad der foregår nu," siger CEO Henrik Kristensen til ShippingWatch.

CEO: A2Sea bliver snart solgt

Offshore:

Ifølge Jens Frederik Hansen, adm. direktør for A2Sea, er Dong og Siemens kun ejere af selskabet i en måneds tid eller halvanden endnu.

Blue Water Shipping vinder sag over Odense Havn

Havne:

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har afgjort, at Odense Havn har udøvet ulovlig konkurrence over for Blue Water Shipping i Lindø Industripark. Sagen startede tilbage i 2014.

Norge vil fremskynde olieboringer i Barentshavet

Offshore:

Den norske olie- og energiminister vil hurtigst muligt have åbnet op for nye olieboringer i Barentshavet for at sikre, at Norge ikke sakker bagud i det arktiske kapløb med Rusland.

Værdien af Seadrill er dykket dybt siden årsskiftet

Offshore:

Aktiekursen på John Fredriksens boreselskab Seadrill er smeltet ned siden årsskiftet. Forud for regnskabet onsdag morgen, der ventes med stor spænding, hæfter analytikerne sig bl.a. ved, at selskabet ikke er nået i mål med den proklamerede restrukturering.

Ny shippingfond med Mærsk-bagland gør de første køb

Rederier:

Det nye investeringsselskab i shippingbranchen med blandt andre Pension Danmark i investorkredsen, Navigare Capital Partners, har sat de første penge i to produkttankskibe. "Vi vil købe ind i forskellige segmenter," siger direktør Henrik Ramskov til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE