Log ind
maersk-line.jpg
Foto: Maersk Line

Maersk Line vil appellere russisk konkurrencedom

Container:

Maersk Line fastholder, at rederiernes praksis med offentligt at varsle rateforhøjelser før de træder i kraft, er fuldt lovlig, oplyser rederiet i en skriftlig udtalelse efter afgørelse i Rusland.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 12.01.16 kl. 15:41

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Smedegaard: Jeg skulle lige sluge min stolthed

miriam dalgsgaard nils smedegaard mærsk.jpg Container:

Nils Smedegaard Andersen, afgående direktør for A.P. Møller-Mærsk, taler for første gang om sin fyring fra Danmarks største virksomhed.

Maersk Line ser potentiale i koreansk stillehavsflåde

Container:

Den mulige udvidelse af Maersk Lines 2M netværk har isærén stor fordel, siger Maersk Line-chef.

Derfor er Smedegaard ude af Maersk

Container:

Efter knap 10 år i toppen af Maersk-gruppen bliver Nils Smedegaard Andersen skiftet ud og afløst af Søren Skou, CEO i Maersk Line. Smedegaard efterlader en virksomhed, der er i vildrede om fremtiden.

Maersk-gruppen bevæger sig mod en ukendt fremtid

Container:

Med en udmelding om, at en opsplitning af Maersk-gruppen er under overvejelse sammen med en afskaffelse af posten som koncern-CEO, lægger bestyrelsesformand Michael Pram Rasmussen op til fundamentale ændringer i Danmarks største virksomhed. Få overblikket her.

Søren Skou bliver Maersk Gruppens første superdirektør

Container:

Nordjyske Søren Skou er indbegrebet af en Maersk-mand med rødderne plantet i Esplanadens lyseblå kultur. Han har leveret varen, og får derfor nu som den første rollen som dobbeltdirektør i gruppen.

Lars Jensen: Maersk kan ende med at købe Hyundai

Container:

Det er ikke mindst koreanerne, der har gjort et bemærkelsesværdigt arbejde ved at komme til forhandlingsbordet med 2M, forklarer Lars Jensen, CEO og partner i Seaintelligence Consulting, til ShippingWatch. Han mener, Maersk Line overvejer en overtagelse af Hyundai på sigt.

Forsiden lige nu

Smedegaard: Jeg skulle lige sluge min stolthed

miriam dalgsgaard nils smedegaard mærsk.jpg Container:

Nils Smedegaard Andersen, afgående direktør for A.P. Møller-Mærsk, taler for første gang om sin fyring fra Danmarks største virksomhed.

Viking Supply Ships rykker et skridt nærmere overlevelse

Offshore:

Den finansielle redningsplan, som Viking Supply Ships har arbejdet på i månedsvis, er blevet til en principiel aftale med bankernes velsignelse. Obligationsejernes godkendelse udebliver dog stadig, og det kan få konsekvenser, advarer rederiet.

Alphabulk: Shipping er storbruger af selskaber i skattely

Rederier:

Omkring halvdelen af den internationale tørlastflåde er registreret i skattely, og mange skibsredere må formodes at have været storkunder i Mossack Fonseca i Panama eller lignende advokatfirmaer, skriver Alphabulk.

Ugens højdepunkter på ShippingWatch

Container:

En lind strøm af store nyheder fra Maersk-gruppen prægede ugen, som også bød på en ny, dansk tørlastaktør, røre i bunkerindustrien og en dansk jagt på investorer i New York.

Maersk Line ser potentiale i koreansk stillehavsflåde

Container:

Den mulige udvidelse af Maersk Lines 2M netværk har isærén stor fordel, siger Maersk Line-chef.

DFDS' CEO efter kursfald: Jeg passer min biks

Rederier:

Niels Smedegaard, CEO i DFDS, nedtoner over for ShippingWatch konsekvensen af det britiske nej til EU, selv om investorerne sender kursen på DFDS-aktier ud over kanten fra morgenstunden. Jeg passer min biks, så må de passe deres, lyder reaktionen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE