Log ind
Jakob_Stausholm_30123.jpg

Maersk Line: Efterspørgsel i 30-års lavpunkt

Container:

Efterspørgslen på det globale containermarked i 2015 var sandsynligvis endnu lavere, end Maersk Line har vurderet hidtil, lyder det nu fra rederiet i et interview med ShippingWatch. Og der er ikke udsigt til bedring i 2016 ifølge containerrederiet.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 11.01.16 kl. 07:56

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

47 af 97 Hanjin-skibe fortsat strandet

hanjin.jpg Container:

Der er fortsat et stort antal af strandede Hanjin-skibe med containere ombord rundt omkring på verdenshavene. Selv om tallet er faldet, er 47 ud af 97 Hanjin-skibe stadigt strandede, skriver Alphaliner.

Domstol foretrækker salg af hele Hanjin til konkurrent

Container:

Ifølge Bloomberg ser domstolen i Seoul, der varetager betalingsstandsning i Hanjin Shipping, helst en løsning, hvor hele containerrederiet sælges til en konkurrent.

Maersk Line bliver undersøgt i ny kartelsag

Container:

Maersk Line og fem andre containerrederier, herunder MSC og CMA CGM, bliver undersøgt for at have koordineret priserne på fragt fra Asien til Sydfrika, skriver Reuters. Maersk Group bekræfter over for ShippingWatch, at en inspektion er i gang.

Maersk afslører nyt om strategiplan den 13. december

Container:

Topledelsen i Maersk afholder sin kapitalmarkedsdag i december og vil informere yderligere om en opsplitning af konglomeratet i to hoveddivisioner.

Regering: Ni ud af ti Hanjin-skibe vil være tømt om en måned

Container:

Sydkoreas regering forventer, at ni ud af ti skibe fra kollapsede Hanjin vil være losset i slutningen af oktober med henvisning til, at rederiet har modtaget op mod 145 mio. dollars i lån til at hjælpe med at betale for at få skibene tømt i havne.

Alphaliner: Hvordan vil Maersk hæve fragtraterne?

Container:

Den nye strategi Maersk-gruppen, som splitter konglomeratet i to enheder, vil næppe føre til højere fragtrater på den korte bane. Dermed giver strategien ikke svar på containerbranchens største udfordring, skriver analysehuset Alphaliner.

Forsiden lige nu

Stena Lines nye CEO: To udfordringer presser sig på

Niclas Mårtensson.jpg Rederier:

Den nære fremtid byder på to store udfordringer for Stena Line, fortæller den nyudnævnte CEO i Stena Line Niclas Mårtensson til ShippingWatch.

DFDS får grønt lys til udvidelse i Østersøen

Rederier:

Rederiet overtager en rute med en årlig omsætning på 80 mio. kr. og forventer synergieffekter.

Alphaliner: Hvordan vil Maersk hæve fragtraterne?

Container:

Den nye strategi Maersk-gruppen, som splitter konglomeratet i to enheder, vil næppe føre til højere fragtrater på den korte bane. Dermed giver strategien ikke svar på containerbranchens største udfordring, skriver analysehuset Alphaliner.

Ejerskifte løser ikke Danmarks Skibskredits grundlæggende problem

Services:

NYHEDSANALYSE: De nye ejere af Danmarks Skibskredit har formentlig gjort en udmærket forretning. Men det er et åbent spørgsmål, om de i længden kan gøre skibskreditten til en levedygtig forretning.

Maersk Line bliver undersøgt i ny kartelsag

Container:

Maersk Line og fem andre containerrederier, herunder MSC og CMA CGM, bliver undersøgt for at have koordineret priserne på fragt fra Asien til Sydfrika, skriver Reuters. Maersk Group bekræfter over for ShippingWatch, at en inspektion er i gang.

Headhunternes favorit sat i spidsen for Damco

Services:

Det har ligget i kortene længe, at Klaus Rud Sejling ville ende som øverste chef i et Maersk-selskab, siger dem, der kender ham. De kalder den ambitiøse topchef, der ikke er fyldt 40 endnu, for indbegrebet af en Maersk-leder. ShippingWatch tegner et portræt af executeren Sejling.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE