Log ind
Zim_1.jpg

Drewry: Afskibere høster stort fald i kontraktpriser

Container:

Den lave pris på brændstof og kampen om fragt på de store øst-vest-gående ruter kom afskiberne til gode i 2015, hvor rateniveauet i kontrakterne faldt tilbage, skriver analysehuset Drewry.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 06.01.16 kl. 10:11

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Drewry: Pris på containere sætter bundrekord

Maersk Reefer Container - 016.jpg Container:

Lav efterspørgsel sammen med faldende produktions- og materialeomkostninger rammer nu containerbranchens leverandørkæde og sender prisen på nye containere ned på rekordlave niveauer. Prisen ventes ifølge Drewry at dykke yderlige i 2016.

Moody's: Shippingkrisen presser Maersks kreditværdighed

Container:

Maersk Lines halvårsresultat og nedturen i containerindustrien presser Maersks kreditværdighed, påpeger Moody's over for ShippingWatch. Kredit-ratingen på Baa1 bliver der dog ikke ændret ved, men industrien bliver fulgt meget nøje for tiden, lyder det.

Nu må Rickmers Maritime lægge de første skibe op

Container:

Rickmers Maritime har reduceret sin aktive flåde og taget tre containerskibe ud af drift. Det er ganske enkelt ikke rationelt at drive dem med de nuværende rater og den udvidede Panama-kanal, siger den danske direktør Søren Andersen til ShippingWatch.

Danske skibsofficerer frygter tab af job i Royal Arctic Line

Container:

Danske søfarende i det Grønlands-ejede Royal Arctic Line er utrygge ved rederiets samarbejde med islandske Eimskip og overvejelserne om at ophæve det historiske monopol på Grønland.

China Cosco sejlede med kæmpe underskud i første halvår

Container:

China Cosco Holdings, som er containerrederiet i China Cosco Shipping Group, kom ud af første halvår med et underskud på 7,21 mia. yuan, svarende til 7,14 mia. kr. Træg efterspørgsel får skylden.

Lars Jensen: UASC gamblede på store skibe og tabte

Container:

De første regnskabstal fra det arabisk-ejede UASC er fortællingen om et containerrederi, der gik ind i en risikabel satsning på ultrastore skibe - og endte med at tabe det hele. Halvdelen af kassebeholdningen forsvandt inden for halvandet år, påpeger Lars Jensen, SeaIntelligence Consulting.

Forsiden lige nu

Ny CEO i Golden Ocean magtesløs over for tørlastmarked

golden ocean 2.JPG Tørlast:

En ny CEO kommer ikke til at betyde ny strategi, fastslår Birgitte Ringstad Vartdal over for ShippingWatch efter godt og vel 100 dage som CEO i Golden Ocean. "I dagens marked gælder det bare om at levere," siger hun.

Islandske Eimskip ude i stort europæisk opkøbstogt

Container:

Indtjeningen markant op i andet halvår i Eimskip, der bebuder flere europæiske opkøb inden udgangen af 2016 og en snarlig aftale med Royal Arctic Line om samarbejde på Grønland.

NordLB femdobler hensættelser på shipping

Leverandører:

Den store tyske shippingbank femdobler sine hensættelser på dårlige lån til shipping og advarer om et betydeligt underskud for hele 2016. Men "NordLB er i stand til at absorbere et sådant tab," siger topchef.

China Cosco sejlede med kæmpe underskud i første halvår

Container:

China Cosco Holdings, som er containerrederiet i China Cosco Shipping Group, kom ud af første halvår med et underskud på 7,21 mia. yuan, svarende til 7,14 mia. kr. Træg efterspørgsel får skylden.

Moody's: Shippingkrisen presser Maersks kreditværdighed

Container:

Maersk Lines halvårsresultat og nedturen i containerindustrien presser Maersks kreditværdighed, påpeger Moody's over for ShippingWatch. Kredit-ratingen på Baa1 bliver der dog ikke ændret ved, men industrien bliver fulgt meget nøje for tiden, lyder det.

Ackermann: LPG-markedet er ikke bæredygtigt lige nu

Tank:

Markedet for LPG er ikke bæredygtigt for tiden med meget lave rater, og det udgør den største trussel for BW LPG fremadrettet, siger CEO Martin Ackermann til ShippingWatch. Konsolidering er en mulighed, men konkrete planer er ikke på bordet.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE