Log ind
Zim_1.jpg

Drewry: Afskibere høster stort fald i kontraktpriser

Container:

Den lave pris på brændstof og kampen om fragt på de store øst-vest-gående ruter kom afskiberne til gode i 2015, hvor rateniveauet i kontrakterne faldt tilbage, skriver analysehuset Drewry.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 06.01.16 kl. 10:11

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Skæbnens time nærmer sig for Hyundai Merchant

Hyundai Merchant Marine HMM skib Container:

Den koreanske shippinggruppe kæmper for at få sine kreditorer til at gå med til at sænke selskabets charterrater, hvilket er et krav fra den største långiver, Korea Development Bank. Men selv hvis det lykkedes, står rederiet stadig overfor en række udfordringer.

Forhandlinger får Hapag-Lloyd til at udskyde generalforsamling

Container:

De pågående forhandlinger med konkurrenten UASC får nu containerrederiet Hapag-Lloyd til at udskyde selskabets ordinære generalforsamling.

Seago Lines overskud blev mindre i 2015

Container:

Et rateniveau under pres var medvirkende til et lavere overskud end i året før, men alligevel leverede det Maersk-ejede feeder-rederi Seago Line tæt på en milliard kroner på bundlinjen i 2015.

SeaIntel: Containerredere vil flerdoble tab i 2016

Container:

Containerrederne har på få måneder reelt tabt ligeså meget, som de gjorde hele sidste år, vurderer SeaIntel. Vanskelighederne for hele 2016 tårner sig op.

To konkurrenter fik Maersk Line til at ændre strategi

Container:

Væksten hos to store konkurrenter, der hurtigt har overtaget en stor del af det globale containermarked, har fået Maersk Line til at skærpe retorikken. Rederiets ekspansion skal især findes på én service, siger CEO Søren Skou.

Raterne på Asien-Nordeuropa tog tocifret dyk

Container:

Ratefaldet på Maersk Lines vigtige ruter mellem Asien og Nordeuropa tog igen fart i sidste uge.

Forsiden lige nu

Seago Lines overskud blev mindre i 2015

sego.jpeg Container:

Et rateniveau under pres var medvirkende til et lavere overskud end i året før, men alligevel leverede det Maersk-ejede feeder-rederi Seago Line tæt på en milliard kroner på bundlinjen i 2015.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Forhandlinger får Hapag-Lloyd til at udskyde generalforsamling

Container:

De pågående forhandlinger med konkurrenten UASC får nu containerrederiet Hapag-Lloyd til at udskyde selskabets ordinære generalforsamling.

Blue Water Shipping sendt i rødt af olie og investeringer

Services:

Svagere aktivitet i offshore og en oprustning i Norge, Sverige og Finland har kostet på Blue Water Shippings bundlinje i 2015, der viser et underskud på godt 14 mio. kroner.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE