Log ind
MOL Comfort knækker_11Mb.JPG
Foto: Scanpix

MOL-ulykke fører til ændrede krav for containerskibe

Container:

Klasseselskabet ClassNK har opdateret sine retningslinjer og krav til konstruktionen af større containerskibe. Ændringen sker på baggrund af erfaringer fra forliset af containerskibet MOL Comfort i 2013.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 05.01.16 kl. 14:55

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

hamburgsud20.jpg Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.

Maersk Line betaler 3,7 mia euro for Hamburg Süd

Container:

Maersk Line køber det tyske containerrederi Hamburg Süd for 3,7 mia. euro, hvilket svarer til 27 mia. kr. Bestyrelserne i de to selskaber har nu godkendt handlen, som ventes at være gennemført med udgangen af 2017.

Stor stigning i rater på Asien-Europa

Container:

Raterne på de vigtige containerruter mellem Asien og Europa er steget med 16 pct., skriver Journal of Commerce.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Hamburg Süd må trække otte skibe efter EU-krav

Container:

Ifølge Alphaliner må Hamburg Süd trække skibe ud af fem konsortier svarende til 11 pct. af rederiets samlede kapacitet som følge af EU's betingelser for at godkende Maersk Lines opkøb.

De tre store japanske containerredere tror på fremgang i år

Container:

De tre store japanske containerrederier MOL, NYK Line og K-Line, der er på vej ind i en fusion, tror alle på en fremgang i år. Det fremgår af deres årsregnskaber offentliggjort fredag morgen.

Forsiden lige nu

Sprække i tandhjul bag fatal helikopterulykke

Irak - HOUGAARD NIELS.jpg Offshore:

En sprække i et tandhjul var årsag til helikopterulykken sidste år, der kostede 13 mennesker livet, fastslår den norske havarikommission i myndighedens foreløbige granskning af ulykken.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Danmark og flere andre lande får i disse måneder gransket deres statsstøtte til rederier og maritime virksomheder, mens John Fredriksens jagt på DHT fortsætter. Og så var ShippingWatch i denne uge til stede på stor konference i Singapore.

Frontlines nye angreb på DHT afværget

Tank:

Retten på Marshall Islands har ligesom retten i New York fastslået, at aftalen mellem BW Group og DHT Holdings ikke er problematisk. Frontline har begge steder forsøgt at få rettens ord for det modsatte for selv at få større del i DHT Holdings flåde af supertankere.

Wedell-Wedellsborg har skruet ned for sit shippingimperium

Rederier:

Johan Wedell-Wedellsborg har udviklet et nødlidende familierederi til milliardkoncernen Weco Group. Men efter flere frasalg det seneste år har han luftet tankerne om at skrue ned for shipping. ShippingWatch fortæller her om neddroslingen af investeringerne.

OW Bunkers ledelse tog afstand fra Altors skattefinte

Leverandører:

Den tidligere øverste ledelse i OW Bunker ville lægge afstand til den skattefinte, som Altor foretog for at sikre en ekstra milliongevinst. Det skriver DR.

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE