Log ind
Maersk line container havn kina ningbo 3x5.jpg
Foto: POLFOTO/AP/Eugene Hoshiko

Desperate redere satte ny rekord i rateforhøjelser

Container:

13 gange forsøgte containerrederne på Asien-Europa i 2015 af hæve priserne med helt urealistiske rateforhøjelser, der havde den stik modsatte effekt. Ifølge Alphaliner er frekvensen uden fortilfælde.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 30.12.15 kl. 08:54

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Konkurrenterne overhaler Maersk Line i 2017

CMACGMMARCOPOLO.jpg Container:

2017 viser de første tegn på bedring i det trængte containermarked, fremgår det af en sammenligning af kvartalsresultaterne i de store rederier, som SeaIntel har udarbejdet. Men den viser også, at Maersk Line har fået baghjul af flere af sine konkurrenter, når det gælder indtjeningen.

Hapag-Lloyd lukker fusion med UASC: "En strategisk milepæl"

Container:

Hapag-Lloyd og UASC er nu fusioneret officielt efter, at de to rederier er blevet enige om de sidste formaliteter i aftalen. Fusionen skaber verdens femte største rederi målt på kapacitet. Se hovedpunkterne her.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Maersk Line: Vi har et serviceproblem

Container:

Kunderne har sagt det længe, og nu dokumenterer tal, at containerrederierne slet ikke kan leve op til sejlplanerne. Maersk Line erkender over for ShippingWatch, at industrien og rederiet selv ikke gør det godt nok. "Vi har et problem med servicen, der skal løses."

To konkurrenter fik Maersk Line til at ændre strategi

Container:

Væksten hos to store konkurrenter, der hurtigt har overtaget en stor del af det globale containermarked, har fået Maersk Line til at skærpe retorikken. Rederiets ekspansion skal især findes på én service, siger CEO Søren Skou.

CMA CGM stormer frem i første kvartal

Container:

Det franske containerrederi CMA CGM hæver nettoindtjeningen i første kvartal af 2017, som er en markant forbedring i forhold samme periode af sidste år. Opkøbet APL biddrager for første gang positivt til forretning.

Forsiden lige nu

Lightship taber dramatisk retssag til tidligere partner

mortenhave2.jpg Services:

Mæglerhuset Lightship Chartering er blevet dømt til at betale lidt over halvanden mio. kr. til en tidligere partner, som i dag er ansat hos Maersk Broker. Lightship er desuden dømt for en mail, som Lightships ejer Morten Have sendte til Maersk Brokers ledelse.

Hapag-Lloyd lukker fusion med UASC: "En strategisk milepæl"

Container:

Hapag-Lloyd og UASC er nu fusioneret officielt efter, at de to rederier er blevet enige om de sidste formaliteter i aftalen. Fusionen skaber verdens femte største rederi målt på kapacitet. Se hovedpunkterne her.

Energistyrelsen kan spænde ben for salget af Dongs olie

Offshore:

Dong Energys salg af olie- og gasforretningen til Ineos skal godkendes af Energistyrelsen. Ineos har nemlig også overtaget Dongs forpligtelser til dekommissionering, og det stiller krav til både Ineos' finansielle styrker og tekniske kompetencer.

Welltec kæmper fortsat med dyk i salget

Services:

Olieserviceselskabet Welltec ser endnu ikke ud til at have fået bugt med de udfordringer, der gjorde 2016 til et kriseår. Til gengæld løfter effektiviseringer virksomheden en smule.

Schweizere vil genoplive skandale-felt

Offshore:

Hejre-feltet, som indtil videre er lagt på hylden af Dong, skal op og i omdrejninger, mener de schweiziske købere af Dongs olie- og gasforretning.

Dong fyrer op til 135 ansatte i Danmark efter oliesalg

Offshore:

En ny struktur og effektiviseringer betyder, at Dong Energy siger farvel til mellem 115 og 135 medarbejdere i Danmark. De forventes afsluttet senest 8. juni.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE