Log ind
Tanjungskibe.jpg
Foto: APM Terminals

Maersk Line nr 8 i Top 20 på pålidelighed i november

Container:

Mens de store linjerederier generelt blev bedre til at overholde deres sejlplaner i november 2015 med en fremgang på næsten 10 procentpoint, ligger Maersk Line overraskende langt nede på listen, viser tal fra SeaIntel Maritime Analysis.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 30.12.15 kl. 08:41

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Triple-E 8.JPG Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Maersk-skib slæbt i havn efter motorbrand

Container:

Et containerskib fra Maersk Line mistede lørdag fremdrift efter en motorbrand ud for Alaska og måtte derfor slæbes i havn. Ingen er kommet til skade, oplyser den amerikanske kystvagt til lokale medier.

Maersk Line vil udvide 2M med koreanske Hyundai

Container:

Maersk Line og MSC har indledt møder med koreanske Hyundai Merchant Marine (HMM) om at blive en del af 2M-alliancen. Det bekræfter Maersk over for ShippingWatch.

Containerredernes opkøbsfest nærmer sig enden

Container:

Den store konsolideringsbølge i containerindustrien er ved at være ovre med Cosco Shippings milliardopkøb af OOCL, vurderer flere analytikere over for ShippingWatch. Især to spillere ser ud til at stå tilbage som taberne.

Verdens første 20.000 teu-skib rammer vandet

Container:

Verdens første containerskib med en kapacitet på godt 20.000 teu har ramt vandet. Skibet er fra japanske Mitsui OSK Lines, der kan miste rekorden allerede i år.

Forsiden lige nu

JP Morgan: Om to år kan råolie ramme bunden af markedet

Luxembourg.jpg Tank:

En snarlig bedring for råoliesegmentet bliver kortvarig, mener den amerikanske bank J.P. Morgan. Mange ordrer vejer tungt og vil sende markedet mod bunden senest i 2020, lyder vurderingen.

Keppel Offshore & Marine går i minus

Leverandører:

Keppels marineforretning, som dækker over flere værfter med speciale i offshore, har fået et minus i årets første seks måneder. I samme periode sidste år lød overskuddet på 177 mio. dollars. Det er offshorekrisen, som trækker ned.

Piraterne er tilbage ved Somalia

Rederier:

Somaliske pirater har genoptaget kapringerne af handelsskibe. Det internationale fokus på problemet er væk, og rederierne har skruet ned for sikkerheden efter effektfuld kampagne ud for Østafrika, mener iagttagere.

Ugens vigtige historier på ShippingWatch

Rederier:

Blandt ugens historier finder man regnskaber fra leverandørerne Alfa Laval og Wärtsilä, et møde med Dan-Bunkerings nye CEO, mens DSV og Gøteborg Havn fortalte om at kommunikere i helt særlige situationer.

Olieprisen tager et dyk efter nyhed om stor Opec-produktion

Leverandører:

Olieprisen har fredag taget en pludselig nedtur efter nyheden om, at denne måneds produktion hos oliekartellet Opec bliver den største i indeværende år.

Konflikt i Gøteborg har krævet konstant kommunikation fra havnen

Havne:

Direktør i Gøteborg Havn, Magnus Kårestedt, har det sidste halvandet år brugt en stor del af sin tid på at håndtere konflikten i Gøteborg Havn mellem APM Terminals og havnearbejderne. Mange forstår ikke konfliktens kerne, siger han i ShippingWatchs seneste artikel om kommunikation.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE