Log ind
Tanjungskibe.jpg
Foto: APM Terminals

Maersk Line nr 8 i Top 20 på pålidelighed i november

Container:

Mens de store linjerederier generelt blev bedre til at overholde deres sejlplaner i november 2015 med en fremgang på næsten 10 procentpoint, ligger Maersk Line overraskende langt nede på listen, viser tal fra SeaIntel Maritime Analysis.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 30.12.15 kl. 08:41

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Maersk afslører nyt om strategiplan den 13. december

esplanaden.jpg Container:

Topledelsen i Maersk afholder sin kapitalmarkedsdag i december og vil informere yderligere om en opsplitning af konglomeratet i to hoveddivisioner.

Maersk Line bliver undersøgt i ny kartelsag

Container:

Maersk Line og fem andre containerrederier, herunder MSC og CMA CGM, bliver undersøgt for at have koordineret priserne på fragt fra Asien til Sydfrika, skriver Reuters. Maersk Group bekræfter over for ShippingWatch, at en inspektion er i gang.

Alphaliner: Hvordan vil Maersk hæve fragtraterne?

Container:

Den nye strategi for Maersk-gruppen, som splitter konglomeratet i to enheder, vil næppe føre til højere fragtrater på den korte bane. Dermed giver strategien ikke svar på containerbranchens største udfordring, skriver analysehuset Alphaliner.

47 af 97 Hanjin-skibe fortsat strandet

Container:

Der er fortsat et stort antal af strandede Hanjin-skibe med containere ombord rundt omkring på verdenshavene. Selv om tallet er faldet, er 47 ud af 97 Hanjin-skibe stadigt strandede, skriver Alphaliner.

Domstol foretrækker salg af hele Hanjin til konkurrent

Container:

Ifølge Bloomberg ser domstolen i Seoul, der varetager betalingsstandsning i Hanjin Shipping, helst en løsning, hvor hele containerrederiet sælges til en konkurrent.

Regering: Ni ud af ti Hanjin-skibe vil være tømt om en måned

Container:

Sydkoreas regering forventer, at ni ud af ti skibe fra kollapsede Hanjin vil være losset i slutningen af oktober med henvisning til, at rederiet har modtaget op mod 145 mio. dollars i lån til at hjælpe med at betale for at få skibene tømt i havne.

Forsiden lige nu

Danmark presser på for CO2-køreplan i IMO

IMG_3712.JPG Rederier:

Danmark og en række andre lande opfordrer IMO til at vedtage en specifik køreplan for shippingbranchens reduktion i CO2-udslip. Med de nuværende initiativer alene risikerer IMO først at kunne lande den vigtige CO2-aftale i 2023, fremgår det af et udspil, ShippingWatch er i besiddelse af.

Hafnia Management: Opec-aftale kan booste produkttank

Tank:

Opec-aftalen har løftet prisen på olie markant, hvilket ifølge CEO i Hafnia Management, Anders Engholm, er sundt for markedet, og især for produkttankskibe, siger han til ShippingWatch. ABN Amros shippinganalytiker tror på stigende spotrater i råolie, men kun på kort sigt.

Den sidste tørlastkæmpe på 23 år er sendt til ophug

Tørlast:

Det sidste capesize-skib i standardstørrelsen med en alder på over 23 år er nu sendt til ophug. En yngre flåde og et lille comeback i raterne betyder imidlertid, at ophugningen stort set er gået i stå i tredje kvartal, skriver Alphabulk.

Kalundborg Havn har vedtaget større udvidelse

Havne:

Kalundborg Havn har sikret sig økonomisk opbakning til en større havneudvidelse under navnet Ny Vesthavn. Næste år begynder opførelsen af et i første omgang 330.000 kvadratmeter nyt havneareal med 500 meter kaj og 15 meter vanddybde.

Nordea stiller spørgsmåltegn ved Opec-aftalen

Offshore:

Aftalen om at beskære produktionen er den første koordinerede reduktionsaftale, som Opec har indgået i otte år. Men Nordeas norske olieekspert, Thina Margrethe Saltvedt peger på en række ubekendte, der gør det endelige udfald usikkert.

Værftsgruppe køber Blohm+Voss af kapitalfond

Leverandører:

Den tyske værftsgruppe Luerssen i Bremen overtager Blohm+Voss i Hamborg, der siden 2011 har været ejet af den britiske kapitalfond Star Capital Partners.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE