Log ind
mobiltelefon.jpg
Foto: Jens Dresling/Polfoto/Arkiv

Flere containerredere byder sig til med apps

Container:

Langt størstedelen af verdens største containerredere er nu tilgængelige for kunderne på apps. En stadig vigtigere platform, skriver SeaIntel i en analyse.


AF LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT
Offentliggjort 13.07.15 kl. 13:50

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Maersk bliver kortvarigt ejer af verdens største skib

Triple-E 8.JPG Container:

Tirsdag i denne uge blev skibet Madrid Maersk leveret fra det sydkoreanske skibsværft Daewoo. Skibets rekordhøje kapacitet bliver dog snart slået.

Fortsat mildt pres på spotraterne fra Asien til Europa

Container:

Prisen på at fragte en container fra Asien til Europa falder for tredje uge i træk, men hastigheden i faldet er til gengæld blevet lavere. Det viser de seneste tal fra Shanghai Shipping Exchange.

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Familieejede PIL kan blive næste opkøbsmål

Container:

Analysehuset Alphaliner peger på Singapore-baserede Pacific International Lines (PIL) som det mest oplagte opkøbsmål af de fire rederier, der står uden for de store alliancer på containermarkedet. Ejerfamilien afviste dog salg over for ShippingWatch i maj.

Containerredernes opkøbsfest nærmer sig enden

Container:

Den store konsolideringsbølge i containerindustrien er ved at være ovre med Cosco Shippings milliardopkøb af OOCL, vurderer flere analytikere over for ShippingWatch. Især to spillere ser ud til at stå tilbage som taberne.

Lars Jensen: Her er containerindustrien i 2025

Container:

En af de førende iagttagere og analytikere af den internationale containerindustri, SeaInteligence Consultings grundlægger Lars Jensen, kommer i en ny bog med et kvalificeret bud på, hvordan industrien ser ud i 2025. ShippingWatch bringer et uddrag fra bogen her.

Forsiden lige nu

JP Morgan: Om to år kan råolie ramme bunden af markedet

Luxembourg.jpg Tank:

En snarlig bedring for råoliesegmentet bliver kortvarig, mener den amerikanske bank J.P. Morgan. Mange ordrer vejer tungt og vil sende markedet mod bunden senest i 2020, lyder vurderingen.

Keppel Offshore & Marine går i minus

Leverandører:

Keppels marineforretning, som dækker over flere værfter med speciale i offshore, har fået et minus i årets første seks måneder. I samme periode sidste år lød overskuddet på 177 mio. dollars. Det er offshorekrisen, som trækker ned.

Piraterne er tilbage ved Somalia

Rederier:

Somaliske pirater har genoptaget kapringerne af handelsskibe. Det internationale fokus på problemet er væk, og rederierne har skruet ned for sikkerheden efter effektfuld kampagne ud for Østafrika, mener iagttagere.

Ugens vigtige historier på ShippingWatch

Rederier:

Blandt ugens historier finder man regnskaber fra leverandørerne Alfa Laval og Wärtsilä, et møde med Dan-Bunkerings nye CEO, mens DSV og Gøteborg Havn fortalte om at kommunikere i helt særlige situationer.

Olieprisen tager et dyk efter nyhed om stor Opec-produktion

Leverandører:

Olieprisen har fredag taget en pludselig nedtur efter nyheden om, at denne måneds produktion hos oliekartellet Opec bliver den største i indeværende år.

Konflikt i Gøteborg har krævet konstant kommunikation fra havnen

Havne:

Direktør i Gøteborg Havn, Magnus Kårestedt, har det sidste halvandet år brugt en stor del af sin tid på at håndtere konflikten i Gøteborg Havn mellem APM Terminals og havnearbejderne. Mange forstår ikke konfliktens kerne, siger han i ShippingWatchs seneste artikel om kommunikation.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE