Log ind
Kina1.jpg
Foto: Georg Hammerstein/POLFOTO/ARKIV

SeaIntel: Redere skal trække kapacitet ud

Container:

I begyndelse af oktober dykker container-mængderne ud af Kina markant i den nationale ferieperiode, men kun få redere har annonceret tilpasning af kapacitet.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 25.08.14 kl. 10:48

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

hamburgsud20.jpg Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.

Maersk Line betaler 3,7 mia euro for Hamburg Süd

Container:

Maersk Line køber det tyske containerrederi Hamburg Süd for 3,7 mia. euro, hvilket svarer til 27 mia. kr. Bestyrelserne i de to selskaber har nu godkendt handlen, som ventes at være gennemført med udgangen af 2017.

Stor stigning i rater på Asien-Europa

Container:

Raterne på de vigtige containerruter mellem Asien og Europa er steget med 16 pct., skriver Journal of Commerce.

OOCL voksede på volumen i første kvartal

Container:

Maersk-rivalen Orient Overseas Container Line, OOCL, har flyttet flere containere i første kvartal, men priserne har været en anelse under pres i starten af året.

De tre store japanske containerredere tror på fremgang i år

Container:

De tre store japanske containerrederier MOL, NYK Line og K-Line, der er på vej ind i en fusion, tror alle på en fremgang i år. Det fremgår af deres årsregnskaber offentliggjort fredag morgen.

Maersk Line: 2017 er kommet godt fra start

Container:

2017 er allerede udråbt af Maersk Line og flere af de store konkurrenter som året, hvor de elendige resultater fra sidste år bliver afløst af af et decideret turn-around. Indtil videre er det gået godt, oplyser Maersk Lines chef for Asien og Stillehavet til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Sprække i tandhjul bag fatal helikopterulykke

Irak - HOUGAARD NIELS.jpg Offshore:

En sprække i et tandhjul var årsag til helikopterulykken sidste år, der kostede 13 mennesker livet, fastslår den norske havarikommission i myndighedens foreløbige granskning af ulykken.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Danmark og flere andre lande får i disse måneder gransket deres statsstøtte til rederier og maritime virksomheder, mens John Fredriksens jagt på DHT fortsætter. Og så var ShippingWatch i denne uge til stede på stor konference i Singapore.

Wedell-Wedellsborg har skruet ned for sit shippingimperium

Rederier:

Johan Wedell-Wedellsborg har udviklet et nødlidende familierederi til milliardkoncernen Weco Group. Men efter flere frasalg det seneste år har han luftet tankerne om at skrue ned for shipping. ShippingWatch fortæller her om neddroslingen af investeringerne.

OW Bunkers ledelse tog afstand fra Altors skattefinte

Leverandører:

Den tidligere øverste ledelse i OW Bunker ville lægge afstand til den skattefinte, som Altor foretog for at sikre en ekstra milliongevinst. Det skriver DR.

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.

OOCL voksede på volumen i første kvartal

Container:

Maersk-rivalen Orient Overseas Container Line, OOCL, har flyttet flere containere i første kvartal, men priserne har været en anelse under pres i starten af året.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE