Log ind
Hamburg Süd - Cap San Nicolas.jpg

SeaIntel: Markant fald i rederiernes pålidelighed

Container:

Maersk Line og Hamburg Süd er lige nu verdens to mest pålidelige containerrederier, men der var tilbagegang for alle i sidste måned. "Stærkt bekymrende," mener SeaIntel.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 29.01.14 kl. 15:56

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

_N0B0962.jpg Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Konkurrenterne overhaler Maersk Line i 2017

Container:

2017 viser de første tegn på bedring i det trængte containermarked, fremgår det af en sammenligning af kvartalsresultaterne i de store rederier, som SeaIntel har udarbejdet. Men den viser også, at Maersk Line har fået baghjul af flere af sine konkurrenter, når det gælder indtjeningen.

Maersk Line betaler 3,7 mia euro for Hamburg Süd

Container:

Maersk Line køber det tyske containerrederi Hamburg Süd for 3,7 mia. euro, hvilket svarer til 27 mia. kr. Bestyrelserne i de to selskaber har nu godkendt handlen, som ventes at være gennemført med udgangen af 2017.

Saadé-familien gennemfører generationsskifte i CMA CGM

Container:

Stifteren af verdens tredje største containerrederi, Jacques Saadé, har udnævnt sin søn Rodolphe Saadé som ny CEO, mens han selv forbliver som bestyrelsesformand i CMA CGM.

Verdens største containerskib i søen

Container:

Kinesiske CSCL navngav i går det første af sine fem containerskibe, der er de største i verden nogesinde. Skibet kan sejle med 19.000 teu.

Her er den nye Maersk-ledelse – flere chefer går

Container:

A.P. Møller-Mærsk har torsdag morgen løftet sløret for de længe ventede strategitiltag i konglomeratet, og det betyder umiddelbart farvel til en stribe ledende medarbejdere. Få overblikket over den nye ledelse her.

Forsiden lige nu

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Armlægning: Danmark kræver halvering af skibes CO2-udslip

Rederier:

I juni begynder svære forhandlinger i FN's Søfartsorganisation om skibes nedskæring af CO2-udslippet.

Danske rederier i politisk stormvejr om laster fra Vestsahara

Rederier:

SF og Enhedslisten kræver at regeringen griber ind mod rederier, der sejler med laster fra det marokkansk besatte område, men udenrigsministeren afviser et indgreb.

Der er gang i maskinerne på Lindø

Leverandører:

Det tidligere skibsværft på Lindø er blevet forvandlet til Lindø Industripark, hvor der i dag arbejder flere mennesker, end der blev fyret, da værftet lukkede i 2009.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE