Log ind

G6-alliancens nye aftale skal kun gælde til 2016

Container:

I modsætning til P3-alliancen, der spiller ud med et samarbejde, der skal løbe mindst ti år, er ambitionerne i G6-alliancens nye aftale væsentligt mere forsigtige. ShippingWatch dykker ned i aftalen og sammenligner med P3.


BerlinExpress_print Hapag Lloyd.jpg
AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 20.01.14 kl. 08:09

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Container

Drewry: Maersk Line slår alle på nye skibe i 2017

_N0B0962.jpg Container:

Der er nye containerskibe på vej ind i flåden med en samlet kapacitet på 1,7 mio teu, fremgår det af en opgørelse fra Drewry. Verdens absolut største containerederi, Maersk Line, er det rederi, der modtager flest.

Saadé-familien gennemfører generationsskifte i CMA CGM

Container:

Stifteren af verdens tredje største containerrederi, Jacques Saadé, har udnævnt sin søn Rodolphe Saadé som ny CEO, mens han selv forbliver som bestyrelsesformand i CMA CGM.

Konkurrenterne overhaler Maersk Line i 2017

Container:

2017 viser de første tegn på bedring i det trængte containermarked, fremgår det af en sammenligning af kvartalsresultaterne i de store rederier, som SeaIntel har udarbejdet. Men den viser også, at Maersk Line har fået baghjul af flere af sine konkurrenter, når det gælder indtjeningen.

Maersk Line betaler 3,7 mia euro for Hamburg Süd

Container:

Maersk Line køber det tyske containerrederi Hamburg Süd for 3,7 mia. euro, hvilket svarer til 27 mia. kr. Bestyrelserne i de to selskaber har nu godkendt handlen, som ventes at være gennemført med udgangen af 2017.

Maersks nye kæmpeskibe kan skrive historie igen

Container:

De første billeder af Maersk Lines 11 nybygninger, som er næste generation af de ultrastore Triple E-skibe, ser ifølge Alphaliner ud til at bryde den magiske grænse med plads til over 20.000 containere.

Maersk Line: Vi har et serviceproblem

Container:

Kunderne har sagt det længe, og nu dokumenterer tal, at containerrederierne slet ikke kan leve op til sejlplanerne. Maersk Line erkender over for ShippingWatch, at industrien og rederiet selv ikke gør det godt nok. "Vi har et problem med servicen, der skal løses."

Forsiden lige nu

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Armlægning: Danmark kræver halvering af skibes CO2-udslip

Rederier:

I juni begynder svære forhandlinger i FN's Søfartsorganisation om skibes nedskæring af CO2-udslippet.

Danske rederier i politisk stormvejr om laster fra Vestsahara

Rederier:

SF og Enhedslisten kræver at regeringen griber ind mod rederier, der sejler med laster fra det marokkansk besatte område, men udenrigsministeren afviser et indgreb.

Der er gang i maskinerne på Lindø

Leverandører:

Det tidligere skibsværft på Lindø er blevet forvandlet til Lindø Industripark, hvor der i dag arbejder flere mennesker, end der blev fyret, da værftet lukkede i 2009.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE