Log ind
0079221 - Sleipner field aerials - Photo Øyvind Hagen - Statoil.jpg
Foto: Øyvind Hagen/Statoil

Danske Bank: Olieaftale sender prisen endnu længere ned

Offshore:

Saudi-Arabien og Ruslands forsøg på at presse olieprisen op ved at sætte en kile i produktionen har ikke fået bogen effekt. Tværtimod. Danske Bank mener, det kan få prisen på olie endnu længere ned.


AF PETER SIMONSEN, FINANS
Offentliggjort 17.02.16 kl. 09:35

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Offshore

Olietanker i brand i Den Mexicanske Golf

Tanker Handysize Offshore:

Omkring 168.000 liter diesel og benzin brød i weekenden brand på en olietanker syv sømil fra havnebyen Boca del Rio.

Medie: Rådgivere opfordrer til fusion af olie i Dong og Maersk

Offshore:

Finansielle rådgivere leger med ideen om at slå Dong og Maersks oliedivisioner sammen, skriver Bloomberg. Udfordringen er dog, hvordan pengene skal findes.

Maersk Drilling-kontrakt opsagt før tid

Offshore:

Maersk Drilling har fået opsagt en kontrakt med Dong om Hejre-oliefeltet i den danske del af Nordsøen før tid. Riggen har arbejdet hurtigere end planlagt, og derfor sker opsigelsen nu.

Forvirring om oliens fremtid i Maersk

Offshore:

Flere spekulerer i, at A.P. Møller-Mærsk er på vej helt ud af olieproduktion og vil skille sig af med olieforretningen. Men det er en sandhed med modifikationer. Maersk-familien skipper ikke olien helt.

Analytikere tror Maersk Energy er 100 mia kr værd

Offshore:

Hvis Maersk ender med at sælge alle virksomheder i den nye energidivision, kan det frigøre 100 mia. kroner til opkøb, som kan styrke transportdivisionen, skriver Børsen.

Tårnhøje lønninger i norsk offshore-industri

Offshore:

Ansatte i den norske olieindustri er suverænt førende på lønninger i global målestok med et gennemsnit på over en mio. norske kroner om året. Ny lønfest i 2012.

Forsiden lige nu

Hanjins kunder tilbageholder 500 mio kr

Hanjin long beach LA.jpg Container:

Modtagerne af Hanjins containere sidder med ubetalte regninger til det kollapsede containerrederi for en halv mia. kroner, og dermed er Hanjin ikke den eneste "bad guy", forklarer rederiets advokat ifølge Reuters.

Navigatørerne gør klar til ubemandede skibe

Rederier:

De ubemandede skibe kommer, lyder det fra direktør i Søfartens Ledere, Fritz Ganzhorn, som ikke vil stå i vejen for udviklingen, siger han til ShippingWatch. Han håber dog, det i fremtiden forsat er navigatører, der styrer skibene. Muligvis fra land.

Besparelser i MAN rammer marine-divisionen

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo planlægger at fyre op mod 1400 medarbejdere som en del af en plan, der skal øge bundlinjen i den tyske motorproducent med 450 mio. euro. Også marine-divisionen må stå for skud.

Drewry: The Alliance kan være på udkig efter Hanjin-erstatning

Container:

Hanjin Shippings betalingsstandsning skaber endnu mere usikkerhed i den igangværende stoledans blandt de store linjerederier, skriver Drewry og peger på, at The Alliance nu ser ud til at blive markant mindre end sine rivaler. Måske kan et nyt medlem komme på tale.

Tørlast tjener penge på capesize for første gang i et år

Tørlast:

Stærke udviklinger inden for transport af kul og jernmalm sendte raterne på de helt store capesize-tørlastskibe i plus i sidste uge. Men de stigende voluminer er sæsonbetonede, og en markant flådevækst vil sandsynligvis sætte raterne under pres igen, skriver Morgan Stanley.

Seaintel: Containerkunders valgmuligheder stærkt forringet

Container:

Siden 2012 er antallet af ugentlige services på containerruterne mellem Asien og Nordeuropa faldet med 36 procent, og samtidig får kunderne sværere og sværere ved at holde sig opdateret, konkluderer analyse fra Seaintel.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE