Log ind
HvideSande.jpg

Stor risiko for udslip fra kæntret A2Sea-pram

Offshore:

Der er fare for stort olieudslip fra A2Sea's grundstødte jack up-pram Sea Worker, efter at den kæntrede i stormen natten til onsdag med 178.000 liter diesel ombord. Dårligt vejr besværliggør operationen, siger A2Sea-direktør.


AF MAZ PLECHINGER, ENERGIWATCH
Offentliggjort 03.02.16 kl. 13:58

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Offshore

Maersk Oil skal spare - vækstchef forlader sin stilling

oliefelt-maersk.jpg Offshore:

Den nye strategi i Maersk-gruppen betyder, at olieselskabet Maersk Oil skal kigges efter i sømmene. Vækstchef Ebbie Haan forlader sin stilling som følge af strategiændringen.

Opecs enighed presser oliepris mod 50 dollars

Offshore:

Prisen på olie stiger fortsat på gårsdagens nyhed om enighed mellem Opec-landene om at begrænse produktionen. Fredag morgen er prisen på en tønde Nordsø-olie oppe på knap 50 dollars.

1700 fritstillet i norsk offshore-konflikt

Offshore:

1700 ansatte i den norske offshorebranche er fritstillet, og 10 rigge bliver taget ud af drift denne uge, skriver det norske rederiforbund i en pressemeddelelse. Rigselskaberne rammes unødigt hårdt, mener forbundet.

Olieprisen skudt markant i vejret efter Opec-aftale

Offshore:

Iran, Saudi-Arabien og resten af Opec er mod forventning blevet enige om at pumpe mindre olie op. Olieprisen stiger markant på nyheden om aftalen, ligesom de asiatiske energiselskabers kurs stiger på børsen.

Tårnhøje lønninger i norsk offshore-industri

Offshore:

Ansatte i den norske olieindustri er suverænt førende på lønninger i global målestok med et gennemsnit på over en mio. norske kroner om året. Ny lønfest i 2012.

Nordea stiller spørgsmåltegn ved Opec-aftalen

Offshore:

Aftalen om at beskære produktionen er den første koordinerede reduktionsaftale, som Opec har indgået i otte år. Men Nordeas norske olieekspert, Thina Margrethe Saltvedt peger på en række ubekendte, der gør det endelige udfald usikkert.

Forsiden lige nu

Maersk og Boeing vil jagte svovlsyndere sammen

_R4B0860b.jpg Leverandører:

De to industrigiganter Maersk og Boeing søger nu sammen med bl.a. Søfartsstyrelsen hjælp hos studerende på DTU, som i en kommende konkurrence skal give deres bud på, hvordan man kan håndhæve de kommende globale IMO-krav om lav svovludledning.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Olieprisen optur, salg af Danmarks Skibskredit, efterdønninger på ledelsesgangene i Maersk og ny køreplan for skibsfartens CO2-udledning var blandt ugens vigtigste begivenheder på ShippingWatch.

Besætning afhørt om deres indsats under tragisk forlis

Rederier:

Et forlis i Middelhavet denne sommer endte fatalt for hundredvis af immigranter, selv om besætningen på tankskibet Clipper Hebe havde indledt en redningsaktion. Efterfølgende blev besætningen afhørt af italiensk politi om deres indsats var tilstrækkelig. Skibsredere kalder sagen for principiel.

Regeringen vil lempe destinationskravet

Rederier:

Skatteminister Karsten Lauritzen kommer nu de rederier i møde, som på grund af Skats tolkning af reglerne ikke har kunnet opnå tonnageskat ved destinationer på havet.

Deutsche Bank: Skaden er sket for Scorpio

Tørlast:

Det er positivt for investortilliden, at topledelsen i Scorpio afskaffer en omdiskuteret model for udbetaling af honorarer til sig selv, mener Fearnley. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker er sagen derimod et skoleeksempel på, hvor galt det kan gå.

Færgetragedie indledte Sydkoreas opgør med korruption

Leverandører:

Færgen Sewols forlis i april 2014, der kostede 304 passagerer livet, blev den direkte årsag til Sydkoreas opgør med en korruptionskultur, der har præget landets erhvervsliv og myndigheder. Fra i dag gælder nye regler.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE