Log ind
Putin4.jpg
Foto: ALEXANDER ZEMLIANICHENKO

Putin vil privatisere sig ud af oliekrisen

Offshore:

For at kompensere for oliepriserne, der har slået hul i statsfinanserne, vil Rusland privatisere en række statsejede aktiver, heriblandt to olieselskaber.


AF MAZ PLECHINGER, ENERGIWATCH
Offentliggjort 02.02.16 kl. 16:17

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Offshore

Så kom første Petrobras-offer i Brasiliens spritnye regering

romerojuca.jpg Offshore:

Central minister blev afsløret i at diskutere, hvordan man bedst forhindrer opklaringen af den enorme korruptionsskanale omkring olieselskabet Petrobras.

Dong i hemmeligt slagsmål med Hejre-leverandører

Offshore:

Dong-toppen er fuldstændig tilknappet omkring det kuldsejlede Hejre-projekt. Den franske leverandør Technip peger derimod på et voldgiftsopgør om den milliarddyre Hejre-platform.

Atlantic Petroleum indgår låneaftale med oliefirma

Offshore:

Det pressede færøske olieselskab har sikret sig en låneaftale på knap 80 mio. kr. med London Oil and Gas. Aftalen bliver annonceret på samme tid som et kvartalsregnskab, der viser et underskud på 38,7 mio. kr.

13 olieselskaber må lede efter olie i det nordlige Norge

Offshore:

De færreste af de olieselskaber, der har fået tilladelse til et efterforske oliefelter i den nordlige Norge, tjener penge. Men staten dækker de fleste af deres omkostninger til efterforskning.

Halvering af chefløn skal rette Sevan Marine op

Offshore:

Der er brug for yderligere besparelser i Sevan Marine. Derfor har topledelsen blandt andet valgt at skære sin egen løn med mellem 10 og 50 pct. Det fremgår af regnskabet for første kvartal, hvor underskuddet lød på 8,1 mio. dollars.

Esvagt runder en milliard i kriseår for branchen

Offshore:

Det danske offshorerederi Esvagt rundede en milliard kr. i omsætning i 2015, hvor branchen ellers var hårdt udfordret. Selskabet, der overgik fra Maersk til to fonde i det forgangne år, forbereder sig nu på et svært 2016 med en spareplan.

Forsiden lige nu

DFDS-formand: Ledelsen er alle pengene værd

bentøstergaard.jpg Rederier:

"Fremgangen i DFDS gavner alle aktionærer, og jeg har det rigtig fint med, at optionsordninger til ledelsen er blevet penge værd,"siger bestyrelsesformand Bent Østergaard til ShippingWatch om de anseelige økonomiske gevinster, den øverste ledelse kan hente hjem.

Alphaliner: Maersk Line fører an i hidsig priskrig

Container:

Det danske containerrederi er gået aggressivt efter at tage markedsandele fra konkurrenterne og har bidraget til yderligere pres på raterne i de første måneder af 2016. Maersk Line har ifølge Alphaliner oven i købet indsat ekstra kapacitet i det giftige containermarked.

Her er temaerne for Danish Maritime Days 2016

Rederier:

Den tredje udgave af Danish Maritime Days, som afholdes fra den 24. til den 28. oktober i år, har valgt at fokusere på fire temaer i år. Se kalenderen med de første arrangementer her.

Dong i hemmeligt slagsmål med Hejre-leverandører

Offshore:

Dong-toppen er fuldstændig tilknappet omkring det kuldsejlede Hejre-projekt. Den franske leverandør Technip peger derimod på et voldgiftsopgør om den milliarddyre Hejre-platform.

Halvering af chefløn skal rette Sevan Marine op

Offshore:

Der er brug for yderligere besparelser i Sevan Marine. Derfor har topledelsen blandt andet valgt at skære sin egen løn med mellem 10 og 50 pct. Det fremgår af regnskabet for første kvartal, hvor underskuddet lød på 8,1 mio. dollars.

Kina giver grønt lys til CMA CGM's køb af NOL

Container:

De kinesiske myndigheder vender tommelfingeren op til CMA CGM's opkøb af Neptune Orient Lines. Det franske rederi forventer nu at lægge et officielt bud på 2,4 mia. dollars i starten af juni.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE