Log ind
Johan Sverdrup Field Centre Statoil Maersk oil
Foto: Statoil

Analyse: Halvdelen af alle fremtidige olieprojekter urentable

Offshore:

Den styrtdykkende oliepris sætter den fremtidige produktion under massivt press. Konsulenthuset Wood Mackenzie peger i ny rapport på, at op mod halvdelen af de fremtidige olieprojekter vil være urentable ved en pris på 60 dollars tønden.


AF OLE ANDERSEN OG DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 28.01.16 kl. 15:34

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Offshore

Tidligere Odfjell-CEO idømt to års fængsel for skattefusk

songa offshore boreplatform olie offshore.JPG Offshore:

Den norske rigmand, offshore-iværksætter og tidligere CEO i Odfjell Drilling, Idar A. Iversen, er blevet idømt to års fængsel for at have skjult indtægter for 29 mio. norske kroner og en formue på 200 mio. norske kroner i skattely.

Mange oliearbejdere har haft dårlige helikopteroplevelser

Offshore:

Oliearbejdere i den norske offshoresektor peger på mange dårlige oplevelser ved helikoptertransport til og fra arbejde, skriver Dagens Næringsliv. Det gælder især typen Super Puma, der blev brugt i forbindelse med dødsulykken tilbage i april i år.

Analytiker sætter prisskilt på Maersk Oil – kan koste 40-90 mia kr

Offshore:

Maersk Oil ville kunne indbringe omkring 40-90 mia. kr., hvis Maersk-gruppen beslutter sig for at sælge selskabet. Det vurderer Sydbanks senioranalytiker efter, at det mandag kom frem, at olieselskabet blev fravalgt som partner på det vigtige felt i Qatar.

Amerikanske olielagre faldt dobbelt så meget som ventet

Offshore:

USA's råolielagre er faldet mere, end det var ventet, viser en en opgørelse fra det amerikanske energiministerium.

Mærsk-investor går imod strømmen: Drop opsplitningen, Mærsk

Offshore:

De fleste investorer sukker efter en opsplitning af A.P. Møller-Mærsk, men ikke formueforvalteren Investering & Tryghed. Her opfordrer man Mærsk til at holde fast i konglomeratet.

Sikkerhedspolitik spændte måske ben for Maersk i Qatar

Offshore:

Det kan have vejet tungt for Qatar, at det ville styrke båndene til Frankrig i en usikker tid i Mellemøsten, hvis golfstaten tildelte kontrakten på Al Shaheen-feltet til Total. Det vurderer en lektor, der mener, at sikkerhedspolitik spiller en større rolle end tidligere i oliesektoren.

Forsiden lige nu

Scandlines' CEO: KPMG's rapport er evident tåbelig

Poulsgaard2.JPG Rederier:

CEO i Scandlines Søren Poulsgaard Jensen kritiserer i hårde vendinger det arbejde, som KPMG har udført for Transportministeriet, og som Deloitte nu har gennemgået for Scandlines. "Nu håber jeg på ligebehandling," siger han til ShippingWatch.

Vidner er blevet væk i straffesag mod dansk bunkerselskab

Services:

En straffesag mod en dansk bunkervirksomhed lakker mod enden. Ikke ét eneste vidne har foreløbigt støttet bagmandspolitiets anklager om systematisk bedrageri mod en kunde gennem et selskab i skattely.

Mærsk-investor går imod strømmen: Drop opsplitningen, Mærsk

Offshore:

De fleste investorer sukker efter en opsplitning af A.P. Møller-Mærsk, men ikke formueforvalteren Investering & Tryghed. Her opfordrer man Mærsk til at holde fast i konglomeratet.

Lodser jubler over godkendt havnedirektiv

Havne:

Fra sammenslutningen af europæiske lodser, EMPA, er der stor tilfredshed med, at Det Europæiske Råd nu har godkendt EU's havnedirektiv, som skibsrederne tidligere har kritiseret i skarpe vendinger.

Medie: Maersk-selskab underbetalte indonesiske arbejdere

Rederier:

Et datterselskab under Maersk's logistikarm Damco har ifølge en afgørelse fra de indonesiske myndigheder underbetalt arbejdere i landet og skal betale et millionbeløb i erstatning, skriver mediet Danwatch. Damco godtager ikke afgørelsen.

XO Shipping: Vi foretrækker et lidt højere bundniveau

Tørlast:

Som et af få rederier tjener XO Shipping penge i det svære tørlastmarked. Sidste år lød bundlinjen på 4,1 mio. dollars, mens 2016 er startet stærkt. Selskabet så dog gerne, at markedet var i en lidt bedre forfatning, fortæller direktør til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE