Log ind
nilssmedegaardandersen.jpg
Foto: Katrine Marie Kragh/Polfoto/Arkiv

"Smedegaard er erhvervslivets svar på Roy Hodgson"

Meninger:

Klumme: Krisen synes dyb hos den danske gigant.


AF LARS NIELSEN, INVEST
Offentliggjort 03.07.16 kl. 11:56

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Meninger

"Førerløse skibe øger ikke sikkerheden"

fritz_ganzhorn-4.jpg Meninger:

Diskussionen om førerløse skibe har hidtil været styret af virksomheder, der gerne vil levere den nødvendige teknologi. Men debatten kræver mere realisme.

"Forfejlet dansk søfartspolitik koster jobs"

Meninger:

Tiden er inde til at se på bundlinjen for Danmark som søfartsnation eller det, der i et regnskab er resultatet. Med andre ord Danmarks økonomiske gevinst ved at have et rederierhverv, som støttes med både tonnageskat og nettolønsordninger.

"Er Maersk klar til at genopfinde sig selv?"

Meninger:

Det interessante spørgsmål er, om A.P. Møller de næste 10-20 år følger i ØK's spor, eller om virksomheden har evnerne og kompetencerne til at genopfinde sig selv. Der er brug for en revolution i virksomhedens teknologiske udvikling.

Nedsmeltning i norsk offshore: Købsmulighed eller stormvarsel?

Meninger:

KRONIK: Den faldende oliepris slår meget hårdere end investorerne har haft opfattelsen af. Hvis olieprisen falder yderligere er fortsat aktieuro realistisk. Er vi på vej ind i den perfekte storm?

Forsiden lige nu

Brian Mikkelsen sår tvivl om "meget problematisk" montørordning

brianmikkelsen3.jpg Rederier:

Den umiddelbare melding fra EU lyder, at det ikke er muligt at indføre en montørordning i Danmark, fortæller erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) til ShippingWatch. Ordningen er en af de centrale anbefalinger fra vækstteamet, som blev leveret til ministeren idag.

Maersk napper Danfoss' direktør for kommunikation

Mennesker:

Mette Refshauge, der har været i Danfoss i fire et halvt år, skifter til august til Maersk, hvor hun skal være kommunikationsdirektør for afdelingen Transport & Logistics.

Frontline bejlede forgæves til DHT i over et år

Tank:

John Fredriksens Frontline forsøgte i over et år at blive DHT Holdings partner, inden tankrederiet i stedet løb med Carsten Mortensens BW Group. Læs detaljerne i forløbet fra de første tilnærmelser til den endelige afvisning her.

Ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blå vækstteam fremlagde sine anbefalinger til regeringen, men ifølge erhvervsminister Brian Mikkelsen er der stor usikkerhed om et af de mest centrale forslag. DHT afviste samtidig et forsøg fra Frontline på at forhindre handlen med BW Group i ugen, der gik på ShippingWatch.

Jenny Braat blæser til kamp for montørordningen

Leverandører:

Selvom erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) betragter det som "meget vanskeligt" at indføre en montørordning i Danmark, holder Danske Maritimes adm. direktør Jenny Braat hårnakket fast i, at ordningen kan indføres. Måske uden om EU.

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE