Log ind
nilssmedegaardandersen.jpg
Foto: Katrine Marie Kragh/Polfoto/Arkiv

"Smedegaard er erhvervslivets svar på Roy Hodgson"

Meninger:

Klumme: Krisen synes dyb hos den danske gigant.


AF LARS NIELSEN, INVEST
Offentliggjort 03.07.16 kl. 11:56

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Meninger

"Vi kan ikke være en udskydelse bekendt – hverken for naturen eller industrien"

jennybraat-123.jpg Meninger:

En udskydelse af implementeringen af ballastvandkonventionen på det kommende IMO-møde i London vil være til skade for både naturen og leverandørindustrien, skriver adm. direktør i Danske Maritime i et debatindlæg.

"Førerløse skibe øger ikke sikkerheden"

Meninger:

Diskussionen om førerløse skibe har hidtil været styret af virksomheder, der gerne vil levere den nødvendige teknologi. Men debatten kræver mere realisme.

Vi er mere stålsatte i DIS-sagen end nogensinde før

Meninger:

Rederierne forsøger i DIS-sagen at frigøre sig fra det danske skattesystem. Men de kæmper forgæves og meget tyder på, at de godt ved det selv. For selvfølgelig skal danske søfolk ikke stilles ringere end deres medborgere i land.

Danmark har brug for en Maritim Kompetencefond

Meninger:

Det Blå Danmark har brug for en diskussion om, hvem der skal løfte uddannelsesbyrden på det maritime område i Danmark og om, hvem der skal betale.

Nedsmeltning i norsk offshore: Købsmulighed eller stormvarsel?

Meninger:

KRONIK: Den faldende oliepris slår meget hårdere end investorerne har haft opfattelsen af. Hvis olieprisen falder yderligere er fortsat aktieuro realistisk. Er vi på vej ind i den perfekte storm?

Offshore wind energy shipping and logistics: Major opportunities ahead

Meninger:

Based on the European Union (“EU”) 20-20-20 renewable energy regulations and the EU Directorate General Climate Action’s “Roadmap 2050”, the offshore wind energy sector is taking off in a major way based on a largely politically driven agenda. For the shipping and logistics industries, this presents a significant - and very welcome - opportunity going forward in a time of financial turmoil and crisis with an otherwise mostly bleak outlook for the business, writes recent eMBA in Shipping and Logistics from Copenhagen Business School (“CBS”) Thomas Poulsen based on his MBA thesis research project.

Forsiden lige nu

Havila-familie køber sig ind i norsk offshorerederi

Havila Mars.jpg Rederier:

Familien Sævik, kendt for Havila Shipping, køber sig ind i offshorerederiet Volstad Maritime, der holder til i Ålesund i Norge, skriver norske medier. "Vi ønsker at bidrage til at bygge et stort og lønsomt subsea-selskab," siger Havila-grundlægger Per Sævik ifølge Sysla.

Singapores højesteret erklærer Ezra-selskab konkurs

Offshore:

Endnu et selskab under Singapores engang fremadstormende offshorevirksomhed Ezra har fået dødsstødet. Datterselskabet Lewek Champion, hvor offshorefartøjet af samme navn har arbejdet, er erklæret konkurs af Singapores højesteret.

Store forventninger til Statoil inden regnskab

Offshore:

Ifølge Aftenbladet og Sysla spår analytikerne en tredobling af det justerede driftsresultat for norske Statoil, der torsdag lægger sit kvartalsregnskab på bordet. En højere oliepris igennem første halvdel af i år er med til at give forventningerne et løft.

Bagmandspolitiet: Lars Møller handlede i egen interesse

Leverandører:

Den tidligere direktør for OW Bunkers Singapore-datterselskab, Lars Møller, havde ingen interesse i at snyde med tallene. Sådan lød det forleden fra hans forsvar. Forkert, lyder det fra Bagmandspolitiet. Direktøren kunne sikre sig en større bonus, fremgår det af anklageskriftet.

Tysk familie køber SAL fra japanske K-Line

Rederier:

Briese og Harren-familien har sat sig hårdt på det globale heavy lift segment, efter at K-Line har besluttet at sælge SAL Heavy Lift til selskabet Salto, ejet af Martin og Peter Harren. Med Briese som ejer af BBC Chartering og tæt samarbejdspartner med Harren er koncentrationen i Nordtyskland absolut.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE