Log ind
2.jpg

Til kamp mod pirateri ud for Vestafrika

Meninger:

Danmark har store maritime interesser i Vestafrika. Derfor skal vi bistå staterne i regionen med at bekæmpe væbnet røveri til søs og pirateri i Guineabugten. Det er til gavn for den lokale udvikling og dansk søfart, skriver udenrigsminister, forsvarsminister og rederiforeningen i kronik i JP.


AF KRISTIAN JENSEN, UDENRIGSMINISTER, PETER CHRISTENSEN, FORSVARSMINISTER OG ANNE STEFFENSEN, DIREKTØR DANMARKS REDERIFORENING
Offentliggjort 22.02.16 kl. 12:54

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Meninger

Nedsmeltning i norsk offshore: Købsmulighed eller stormvarsel?

Per Hansen.jpg Meninger:

KRONIK: Den faldende oliepris slår meget hårdere end investorerne har haft opfattelsen af. Hvis olieprisen falder yderligere er fortsat aktieuro realistisk. Er vi på vej ind i den perfekte storm?

"Er Maersk klar til at genopfinde sig selv?"

Meninger:

Det interessante spørgsmål er, om A.P. Møller de næste 10-20 år følger i ØK's spor, eller om virksomheden har evnerne og kompetencerne til at genopfinde sig selv. Der er brug for en revolution i virksomhedens teknologiske udvikling.

Bedre lønsomhed i linjefarten via Revenue Management

Meninger:

De globale containerrederier vil formentlig i fremtiden anvende samme ledelsesprincipper som f.eks. luftfart- og hotelindustrien for at forbedre konkurrenceevne og profitabilitet, skriver to forskere i en kronik.

"Ny fælles model skal løfte danske havne"

Meninger:

Havne spiller en vigtig rolle. Blå og sorte adgangsveje til havne skal prioriteres for at afhjælpe en voksende trafiktæthed på vejene, og havnenes ramme skal justeres. Det kræver handling både politisk og fra branchen.

"Kom ud af den blå glaskuppel"

Meninger:

Danmark er globalt blandt de førende lande inden for ny maritim teknologi. Men det er ingen selvfølgelighed, at fremtidens vækst går til Danmark, der lever i en glaskuppel.

Forsiden lige nu

Mystikken breder sig om skattelyselskabs rolle i bedragerisag

bunker3.jpg Services:

Bagmandspolitiet har indledt afhøringen af den ene af to tiltalte topfolk i bedragerisag mod dansk bunkerselskab.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

J. Lauritzen sagde farvel til topchef Jan Kastrup-Nielsen, der nåede at sidde tre år på posten i det pressede tørlastrederi. Det første Maersk-skib ankom desuden til Alang, mens Dong udsendte børsprospekt i ugen, der gik på ShippingWatch.

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

Rederier:

Det vil være det bedste for hele sektoren, hvis flere rederier sendte deres skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det vise sig svært at nedbringe overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Olieproduktionen uden for OPEC er faldet tungt i 2016

Offshore:

Ikke siden 1992 er olieproduktionen uden for OPEC dykket så meget som i 2016.

Oliekrisen sender Norges domstole på overarbejde

Offshore:

Problemerne i den norske offshoresektor betyder, at de norske domstole har behandlet et rekordstort antal arbejdsretssager. Ifølge DNB Markets er over 36.000 arbejdspladser blevet nedlagt siden 2014.

Nye ledere i Viking Life-Saving skal bekæmpe lavvækst

Leverandører:

Viking Life-Saving Equipment med hovedsæde i Esbjerg har udnævnt en række nye ledere, der skal sørge for, at virksomhedens forretningsstrategi BP20 lykkes. CEO Henrik Uhd Christensen (billedet) ser lavere vækst de kommende år.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE