Log ind
2.jpg

Til kamp mod pirateri ud for Vestafrika

Meninger:

Danmark har store maritime interesser i Vestafrika. Derfor skal vi bistå staterne i regionen med at bekæmpe væbnet røveri til søs og pirateri i Guineabugten. Det er til gavn for den lokale udvikling og dansk søfart, skriver udenrigsminister, forsvarsminister og rederiforeningen i kronik i JP.


AF KRISTIAN JENSEN, UDENRIGSMINISTER, PETER CHRISTENSEN, FORSVARSMINISTER OG ANNE STEFFENSEN, DIREKTØR DANMARKS REDERIFORENING
Offentliggjort 22.02.16 kl. 12:54

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Meninger

"Mærsk blev ladt i stikken i Indien"

Kim Ege Møller 5x3.jpg Meninger:

Maersk har "taget en for holdet" i sagerne om ophugning af skibe i Indien og Bangladesh, der på trods af mediernes udlægning er en positiv historie, mener Kim Ege Møller, chefkonsulent i MSL Group.

"Last man standing?"

Meninger:

En konstruktiv dialog om DIS, hvor der ansættes og uddannes danske søfolk til danske skibe. Det skylder vi fremtidens søfartserhverv.

Vi er mere stålsatte i DIS-sagen end nogensinde før

Meninger:

Rederierne forsøger i DIS-sagen at frigøre sig fra det danske skattesystem. Men de kæmper forgæves og meget tyder på, at de godt ved det selv. For selvfølgelig skal danske søfolk ikke stilles ringere end deres medborgere i land.

"Vi skal åbne dørene til Det Blå Danmark"

Meninger:

Vækstteamet bør se på tiltag, som kan gøre det endnu nemmere at etablere rederivirksomhed her i landet, mener Anne H. Steffensen, adm. direktør for Danmarks Rederiforening.

"Smedegaard er erhvervslivets svar på Roy Hodgson"

Meninger:

Klumme: Krisen synes dyb hos den danske gigant.

Forsiden lige nu

Skibsredere og havne lodret uenige om EU's CO2-plan

Picture Patrick Verhoeven ECSA.JPG Rederier:

Der er langt fra enighed i det maritime erhvervsliv i Europa, når det gælder begrænsningen af CO2-udslip for skibsfarten. Mens rederne er hårde kritikere af Europa-Parlamentets plan om et kvotesystem, mener havnene, at det er en god ide. "Meget uheldigt," lyder det fra rederne.

Koreanske banker har reduceret deres lån til værfterne

Leverandører:

De sydkoreanske banker har reduceret omfanget af deres lån til landets tre skrantende storværfter. Statsejede Korea Development Bank har dog øget sin eksponering i forbindelse med de igangværende restruktureringer, viser nye tal ifølge koreansk medie.

Nakilat går marginalt tilbage i svært marked

Rederier:

Indtjeningen i det arabiske LNG-rederi faldt med lige under 30 mio. riyal i 2016. Trods nedgang i olie- og gasmarkedet og overkapacitet i shippingmarkederne er rederiet tilfreds med resultatet.

Rusland verdens største olieproducent i december

Offshore:

Rusland overhalede Saudi-Arabien som verdens største olieproducent i december, viser produktionstal ifølge Bloomberg News.

Klaveness om tørlast i 2017: Lidt bedre men ikke godt

Tørlast:

Tørlastmarkedet har lagt bunden bag sig i 2016, men alligevel bliver 2017 ikke meget bedre, lyder det fra Torvald Klaveness' CEO Lasse Kristoffersen til ShippingWatch.

Jagt på digitale løsninger til containerrederne skudt i gang

Container:

En række samarbejder om digitale løsninger for containerrederierne er blevet indgået alene i de seneste uger. Mange flere vil følge i første halvår 2017 i jagten på den optimale digitalisering af containerrederne, vurderer analytiker Lars Jensen fra Seaintelligence Consulting.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE