Log ind
2.jpg

Til kamp mod pirateri ud for Vestafrika

Meninger:

Danmark har store maritime interesser i Vestafrika. Derfor skal vi bistå staterne i regionen med at bekæmpe væbnet røveri til søs og pirateri i Guineabugten. Det er til gavn for den lokale udvikling og dansk søfart, skriver udenrigsminister, forsvarsminister og rederiforeningen i kronik i JP.


AF KRISTIAN JENSEN, UDENRIGSMINISTER, PETER CHRISTENSEN, FORSVARSMINISTER OG ANNE STEFFENSEN, DIREKTØR DANMARKS REDERIFORENING
Offentliggjort 22.02.16 kl. 12:54

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Meninger

"Er Maersk klar til at genopfinde sig selv?"

Lone_thier_portrait70899-beskåret-750x410.jpg Meninger:

Det interessante spørgsmål er, om A.P. Møller de næste 10-20 år følger i ØK's spor, eller om virksomheden har evnerne og kompetencerne til at genopfinde sig selv. Der er brug for en revolution i virksomhedens teknologiske udvikling.

"Automat-liberalisering truer Danmarks sårbare havmiljø"

Meninger:

Vedtages en foreslået ændring af lodsloven, skal danske skatteborgere indirekte betale store, multinationale olieselskaber penge samtidig med, at sejlads- og miljøsikkerheden i de sårbare, danske farvande forringes.

Bedre lønsomhed i linjefarten via Revenue Management

Meninger:

De globale containerrederier vil formentlig i fremtiden anvende samme ledelsesprincipper som f.eks. luftfart- og hotelindustrien for at forbedre konkurrenceevne og profitabilitet, skriver to forskere i en kronik.

Forsiden lige nu

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Armlægning: Danmark kræver halvering af skibes CO2-udslip

Rederier:

I juni begynder svære forhandlinger i FN's Søfartsorganisation om skibes nedskæring af CO2-udslippet.

Danske rederier i politisk stormvejr om laster fra Vestsahara

Rederier:

SF og Enhedslisten kræver at regeringen griber ind mod rederier, der sejler med laster fra det marokkansk besatte område, men udenrigsministeren afviser et indgreb.

Der er gang i maskinerne på Lindø

Leverandører:

Det tidligere skibsværft på Lindø er blevet forvandlet til Lindø Industripark, hvor der i dag arbejder flere mennesker, end der blev fyret, da værftet lukkede i 2009.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE