Log ind
2.jpg

Til kamp mod pirateri ud for Vestafrika

Meninger:

Danmark har store maritime interesser i Vestafrika. Derfor skal vi bistå staterne i regionen med at bekæmpe væbnet røveri til søs og pirateri i Guineabugten. Det er til gavn for den lokale udvikling og dansk søfart, skriver udenrigsminister, forsvarsminister og rederiforeningen i kronik i JP.


AF KRISTIAN JENSEN, UDENRIGSMINISTER, PETER CHRISTENSEN, FORSVARSMINISTER OG ANNE STEFFENSEN, DIREKTØR DANMARKS REDERIFORENING
Offentliggjort 22.02.16 kl. 12:54

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Meninger

"Er Maersk klar til at genopfinde sig selv?"

Lone_thier_portrait70899-beskåret-750x410.jpg Meninger:

Det interessante spørgsmål er, om A.P. Møller de næste 10-20 år følger i ØK's spor, eller om virksomheden har evnerne og kompetencerne til at genopfinde sig selv. Der er brug for en revolution i virksomhedens teknologiske udvikling.

"Ny fælles model skal løfte danske havne"

Meninger:

Havne spiller en vigtig rolle. Blå og sorte adgangsveje til havne skal prioriteres for at afhjælpe en voksende trafiktæthed på vejene, og havnenes ramme skal justeres. Det kræver handling både politisk og fra branchen.

Nedsmeltning i norsk offshore: Købsmulighed eller stormvarsel?

Meninger:

KRONIK: Den faldende oliepris slår meget hårdere end investorerne har haft opfattelsen af. Hvis olieprisen falder yderligere er fortsat aktieuro realistisk. Er vi på vej ind i den perfekte storm?

"Kom ud af den blå glaskuppel"

Meninger:

Danmark er globalt blandt de førende lande inden for ny maritim teknologi. Men det er ingen selvfølgelighed, at fremtidens vækst går til Danmark, der lever i en glaskuppel.

Danmark har brug for en Maritim Kompetencefond

Meninger:

Det Blå Danmark har brug for en diskussion om, hvem der skal løfte uddannelsesbyrden på det maritime område i Danmark og om, hvem der skal betale.

Forsiden lige nu

Her er de første temaer i det blå vækstteam

jesperlok.jpg Rederier:

Efter det blå vækstteam i sidste uge var samlet for første gang, ligger det klart, at teamets anbefalinger vil lægge sig inden for fem forskellige temaer, fortæller formand Jesper Lok til ShippingWatch. Se de første her.

Medie: Statoil sprænger budgetter med 10 mia kr

Offshore:

Budgetterne til tre Statoil-udbygninger i Nordsøen står til at blive overskredet med 13 mia. norske kroner, svarende til 10 mia. danske kroner. Årsagerne er en svag norsk krone og komplikationer på værfterne, skriver Stavanger Aftenblad.

Siem vinder kabelkontrakt til britisk havmøllepark

Offshore:

Siem Offshore har vundet ordren på levering og installation af kabelsystemet til den britiske havmøllepark Beatrice.

Søren Skou har store forventninger til ny Svitzer-chef

Rederier:

Maersk-gruppens nyudnævnte CEO, Søren Skou, så et stort talent i Svitzers nye topchef Henriette Thygesen, da han mødte hende for første gang for snart 15 år siden. Og det gør han stadig. "Hun har potentiale til mere," siger han til ShippingWatch om den nye chef.

Medie: EU ventes at sige god for tilbud i monopolsag

Rederier:

EU's konkurrence- myndigheder vil acceptere et tilbud fra Maersk Line og 14 andre rederier, der i februar fremsatte et tilbud for at lukke monopolsagen. Det fortæller flere kilder til Reuters.

Maersk Line har ikke travlt med at bestille nye skibe

Container:

Maersk Line har de skibe, rederiet skal bruge for at tilfredsstille sine vækstambitioner. Da der er samtidig fortsat er overudbud på containermarkedet, har selskabet ikke planer om at bestille flere skibe, siger driftschef Søren Toft.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE