Log ind
flemmingdalgaard.jpg
Foto: PR-billede/Gulftainer

Han vil udfordre de store terminaloperatører

Havne:

Flemming Dalgaard skal som nyudnævnt chef for verdens største privatejede og uafhængige havneterminaloperatør, Gulftainer, tage kampen op mod de virkeligt tunge drenge i markedet, bl.a. hans tidligere arbejdsgiver Maersk.


AF JACOB BREJNEBØL KNUDSEN
Offentliggjort 26.03.16 kl. 10:17

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Havne

Maersk-arving får job i Maersk Group efter nytår

Johan Uggla 5x3.jpg Havne:

Johan Uggla, den ældste af Ane Mærsk Mc-Kinneys to sønner, er fratrådt som direktør for APM Terminals i Aarhus og vil stedet få en ny rolle i gruppen, når han kommer tilbage fra barselsorlov. Maersk-gruppen vil ikke oplyse nærmere detaljer om hans fremtidige rolle.

APM Terminals henter ny CFO fra Shell

Havne:

APM Terminals har besat stillingen som CFO, som er blevet varetaget midlertidigt, siden Henrik L. Pedersen fik en anden position i selskabet efter en større ledelsesrokade. Den nye finansdirektør kommer til fra olieselskabet Royal Dutch Shell.

Alphaliner: APM Terminals kan være på vej ud af Indien

Havne:

APM Terminals er ifølge en indisk avis på vej til at sælge sin store ejerandel i den indiske havn Gateway Terminals India. Sker salget, tyder det på, at APM Terminals kunne være helt på vej ud af Indien, skriver Alphaliner i en analyse.

Minister går ind i APM Terminals-konflikt i Gøteborg

Havne:

Konflikten i Gøteborg Havn bør løses og fordrer en udredning af den svenske model, lyder det fra den svenske arbejdsmarkedsminister Ylva Johansson. APM Terminals hilser forslaget velkommen, men understreger, at en løsning på den korte bane er nødvendig. "Det er for voldsomt, hvad der foregår nu," siger CEO Henrik Kristensen til ShippingWatch.

Shanghai var verdens travleste havn i 2015

Havne:

Den kinesiske havneby Shanghai sidder solidt på pladsen som verdens mest trafikerede havn målt på tyvefods-containere, selvom de nærmeste konkurrenter stadig mangler at offentliggøre trafiktal. Shanghai er gået solidt frem i forhold til året før, skriver Seatrade Maritime.

Jakob Bomholt forlader APM Terminals

Havne:

Endnu en leder forlader et Maersk-selskab, og igen er det APM Terminals, der mister en af de ledende skikkelser. Efter 21 år i Maersk-gruppen skal CCO Jakob Bomholt være CEO i Falcks Emergency-division.

Forsiden lige nu

Analytiker sætter pris på Maersks energiselskaber

drilling maersk valiant.JPG Rederier:

En analytiker fra investeringsbanken Jefferies vurderer, at de resterende tre selskaber i Maersk Energy kan indbringe omkring 7,5 mia. dollars. I et nyt notat sætter han pris på Maersk Drilling, Maersk Tankers og Maersk Supply Service.

HMM sætter godsrekord i sydkoreansk havn

Rederier:

Det sydkoreanske containerrederi nyder godt af at være strategisk partner med Maersk Line og MSC i 2M-alliancen. HMM melder om fragtrekord i juli måned i havnen i Busan, skriver sydkoreansk medie.

Songa Bulk mindsker underskuddet

Tørlast:

Songa Bulk, som er kontrolleret af Arne Blystad og Herman Billung, har haft glæde af højere rater i andet kvartal. Den norske skibsejers flåde er desuden vokset til 13 skibe.

Medie: Kinesisk bank skyder 15 mia dollars i silkevejen

Container:

China Construction Bank Corp (CCB) skyder 15 mia dollars i en ny fond, der skal finansiere en del af Kinas storstilede silkevejs-projekt. Det skriver Reuters.

Hamburg Süd-køb skal åbne Sydamerika for Svitzer

Rederier:

Ideen bag Transport & Logistics er, at Maersks containervirksomheder skal tjene flere penge på hinanden. Det har allerede givet gevinst i APM Terminals. Men hvordan skal Svitzer med Australien som sit absolutte hovedmarked byde ind på planen? Her spiller Hamburg Süd købet en rolle.

Maersk Tankers har tabt stort til konkurrenterne

Tank:

En af de næste virksomheder, der skal udskilles fra Maersk-gruppen, rederiet Maersk Tankers, foretog en taktisk fejlbeslutning i det seneste kvartal, erkender CEO Christian Ingerslev over for ShippingWacth. Det førte til et bemærkelsesværdigt dårligt resultat.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE