Log ind
v112 esbjerg havn.jpg
Foto: Vestas

Esbjerg Havn holder stand i presset olie- og gasmarked

Havne:

En pludselig opblomstring af bilimport via Esbjerg Havn er med til at holde hånden under havnen, hvis kunder i olie og gassektoren mærker presset fra den lave oliepris. Udskibning af vindmøller forventes at stige efter et par år med negativ udvikling.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 17.03.16 kl. 11:31

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Havne

DP World vil sende containere i land med lydens hastighed

hyperloop jebel-ali.jpg Havne:

Med ekstremt høj hastighed og uden brug af lastbiler. Sådan skal containere flyttes fremover, hvis en hensigtserklæring mellem DP World og selskabet Hyperloop bliver en succes.

DP World: Alliancer har overrasket branchen

Havne:

Kæmpeskibe og alliancer har ændret billedet for terminalselskaberne radikalt. Dubai-baserede DP World mener af to årsager at stå stærkt i forhold til konkurrenterne, fortæller Flemming Dalgaard, Senior Vice President, Global Strategy, i selskabet, til ShippingWatch.

Mindre gods kommer gennem Hamborg Havn

Havne:

Fragtmængderne gennem Hamborg Havn var lavere i årets første kvartal end i samme kvartal sidste år. Hårdest er det gået ud over container, mens også tørlast og general cargo er faldet.

APM Terminals får mere konkurrence i spansk nøglehavn

Havne:

Havnemyndighederne i Algeciras i Sydspanien udbyder sin tredje containerterminal, og allerede nu udpeges kinesiske Cosco som en af kandidaterne.

Verdens største havne tilbage på 2009-niveau

Havne:

Mængden af containere i verdens fire største havne i Shanghai, Singapore, Hong Kong og Shenzhen er ifølge Alphaliner nu på det laveste niveau siden 2009. Endnu et tegn på den svage udvikling i verdensøkonomien.

Her er ruten for Maersk Lines nye Triple-E

Havne:

Når Maersk Lines nye Triple-E skibe begynder at sejle, går ruten blandt andet over Danmark. Læs her hvilke havne, Triple-E skal passere på deres vej.

Forsiden lige nu

Hapag-Lloyds aktionærer lægger pres på Habben Jansen

rolfhabbenjansen1.jpg Container:

Hapag-Lloyds CEO, Habben Jansen, forsvarer købet af det økonomisk pressede UASC. Men aktionærerne er skeptiske, når det gælder udsigten til milliard-gevinster fra opkøbet af først CSAV og nu det arabiske containerrederi.

Analytiker: Melding om Sverdrup er godt nyt for Maersk Oil

Offshore:

Det er godt at se, at man har et felt ude i Nordsøen med så lave break-even-priser, siger Sydbanks analytiker efter, at Statoil idag har hævet værdien af Johan Sverdrup-feltet.

Statoil hæver værdi af Johan Sverdrup-feltet

Offshore:

Statoil opjusterer værdien af oliefeltet Johan Sverdrup, som Maersk Oil ejer 8,44 pct. af. For første fase ligger break even under 25 dollar.

Rickmers-brødre dropper tysk kæmpefusion

Services:

Rickmers Holding og E.R. Capital Holding aflyser fusionen af deres shipmanagement-selskaber. De to tyske shippingkoncerner er kontrolleret af Bertram og Erck Rickmers, som er femte generation af den traditionsrige shippingfamilie.

Arabisk olieminister holder hånden under olieprisen

Offshore:

Kommentarer fra De Forenede Arabiske Emiraters olieminister, Suhail Al Mazrouei, om, at oliemarkedet opnår stabilitet snart, holder hånden under priserne.

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Royal Arctic Line meldte sig klar til at opgive sit monopol på søfragt til og fra Grønland, LPG-rederierne fremlagde regnskaber præget af de svage rater, mens UASC leverede et stort underskud forud for fusionen med Hapag-Lloyd i ugen, der gik på ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE