Log ind
Flygtninge1.jpg
Foto: Francesco Viviano/AP/POLFOTO/arkiv

Frygt for ny menneskemotorvej til havs

Havne:

Menneskesmugling er blevet en voksende milliardforretning. Efter lukningen af Balkanruten er spørgsmålet kun, hvor trafikken flytter hen. Europæiske regeringer ruster sig.


AF HEIDI PLOUGSGAARD OG JETTE ELBÆK MARESSA
Offentliggjort 13.03.16 kl. 12:36

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Havne

Københavns krydstogtsæson starter allerede i dag

Krydstogtskibe_ved_Langelinie.jpg Havne:

Krydstogtsæsonen starter tidligt i år, hvor det første skib lægger til kaj i København. Som det første nogensinde bruger det København som afsæt for en jordomsejling.

DP World vil sende containere i land med lydens hastighed

Havne:

Med ekstremt høj hastighed og uden brug af lastbiler. Sådan skal containere flyttes fremover, hvis en hensigtserklæring mellem DP World og selskabet Hyperloop bliver en succes.

APM Terminals får mere konkurrence i spansk nøglehavn

Havne:

Havnemyndighederne i Algeciras i Sydspanien udbyder sin tredje containerterminal, og allerede nu udpeges kinesiske Cosco som en af kandidaterne.

Aarhus Havn optimistisk efter fremgang i 2015

Havne:

2015 bød på fremgang inden for flere forretningsområder i Aarhus Havn, hvor direktør Jakob Flyvbjerg Christensen hæfter sig særligt ved en vækst på fem procent i containerforretningen.

Maersk-havn udvider for 14 mia kroner

Havne:

Pelepas-havnen i Malaysia, hvor APM Terminals er repræsenteret, vil bruge 14 mia. kroner på at udvide containerkapaciteten i løbet af de næste fem til femten år.

Singapore Havn sætter ny container-rekord

Havne:

Antallet af håndterede containere i Singapore Havn steg med tre procent til 32,6 millioner i 2013 sammenlignet med året før. Men bunker-omsætningen er faldet for tredje år i træk.

Forsiden lige nu

Rickmers-brødre dropper tysk kæmpefusion

Bertram Rickmers.jpg Services:

Rickmers Holding og E.R. Capital Holding aflyser fusionen af deres shipmanagement-selskaber. De to tyske shippingkoncerner er kontrolleret af Bertram og Erck Rickmers, som er femte generation af den traditionsrige shippingfamilie.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Royal Arctic Line meldte sig klar til at opgive sit monopol på søfragt til og fra Grønland, LPG-rederierne fremlagde regnskaber præget af de svage rater, mens UASC leverede et stort underskud forud for fusionen med Hapag-Lloyd i ugen, der gik på ShippingWatch.

Hanjin får nej til redningsplan og rykker tættere på konkurs

Container:

Det sydkoreanske containerrederi Hanjin Shipping skal komme med et nyt forslag til en redningsplan, efter at kreditorerne torsdag har vendt tommelfingeren ned til endnu et udkast. Dermed rykker selskabet et skridt tættere på en betalingsstandsning.

Hapag-Lloyd-aktionærer baner vejen for fusion

Rederier:

Hapaq-Lloyds aktionærer har fredag på den årlige generalforsamling godkendt de kapitalbetingelser, der er nødvendige for at gennemføre den forestående fusion med UASC.

Ny CEO i Golden Ocean magtesløs over for tørlastmarked

Tørlast:

En ny CEO kommer ikke til at betyde ny strategi, fastslår Birgitte Ringstad Vartdal over for ShippingWatch efter godt og vel 100 dage som CEO i Golden Ocean. "I dagens marked gælder det bare om at levere," siger hun.

Royal Arctic Line har sat to nybygninger til salg

Container:

Det statsejede grønlandske rederi Royal Arctic Line har sat to nybygninger til salg, inden at de er blevet leveret. Tålmodigheden med det polske værft Remontowa er brugt op efter flere forsinkelser, siger CEO Verner Hammeken. Skibene er del af en større ordre.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE