Log ind
Singapore.jpg

MPA: Naturligt at selskaber flytter - især lige nu

Havne:

Et par af de store shippingselskaber har besluttet at forlade Singapore eller flytte deres asiatiske hovedkontor. Landets havnemyndighed, MPA, siger i et interview med ShippingWatch, at situationen ikke er unormal, og at man arbejder for at hjælpe branchen igennem krisen.


AF TENNA SCHOER
Offentliggjort 01.03.16 kl. 09:52

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Havne

Kalundborg Havn har vedtaget større udvidelse

kalundborg.jpg Havne:

Kalundborg Havn har sikret sig økonomisk opbakning til en større havneudvidelse under navnet Ny Vesthavn. Næste år begynder opførelsen af et i første omgang 330.000 kvadratmeter nyt havneareal med 500 meter kaj og 15 meter vanddybde.

Cosco på opkøbsjagt i Sydkorea og Abu Dhabi

Havne:

Asiens største containerrederi China Cosco Shipping Corporation kan være interesseret i at købe op af Hanjins terminaler, efter at selskabet også lige har indgået aftale om en milliardinvestering i Abu Dhabi. Det skriver flere medier.

Hamborg Havn har vokset sig langt ud af krisen

Havne:

Hamborg Havn har i første halvår i år opnået at få flere end ansatte en i rekordåret 2008.

Frygt for ny menneskemotorvej til havs

Havne:

Menneskesmugling er blevet en voksende milliardforretning. Efter lukningen af Balkanruten er spørgsmålet kun, hvor trafikken flytter hen. Europæiske regeringer ruster sig.

Kim Fejfer siger han har overvejet exit længe

Havne:

Den afgående direktør for APM Terminals, Kim Fejfer, har gennem halvandet år ønsket nye udfordringer hos Maersk.

Skal Maersks havne stå på egne ben?

Havne:

Maersk-konglomeratets havne og terminaler i APM Terminals er kastet op i luften i den strategiske gennemgang af gruppen. Selskabet kan dog sagtens stå på egne ben, mener flere analytikere. Samtidig vil en udskilning skabe klarhed over forholdet til Maersk Line.

Forsiden lige nu

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Dubai Copyright AP Kamran Jebreili opec.jpg Rederier:

Olieprisen optur, salg af Danmarks Skibskredit, efterdønninger på ledelsesgangene i Maersk og ny køreplan for skibsfartens CO2-udledning var blandt ugens vigtigste begivenheder på ShippingWatch.

Besætning afhørt om deres indsats under tragisk forlis

Rederier:

Et forlis i Middelhavet denne sommer endte fatalt for hundredvis af immigranter, selv om besætningen på tankskibet Clipper Hebe havde indledt en redningsaktion. Efterfølgende blev besætningen afhørt af italiensk politi om deres indsats var tilstrækkelig. Skibsredere kalder sagen for principiel.

Regeringen vil lempe destinationskravet

Rederier:

Skatteminister Karsten Lauritzen kommer nu de rederier i møde, som på grund af Skats tolkning af reglerne ikke har kunnet opnå tonnageskat ved destinationer på havet.

Maersk og Boeing vil jagte svovlsyndere sammen

Leverandører:

De to industrigiganter Maersk og Boeing søger nu sammen med bl.a. Søfartsstyrelsen hjælp hos studerende på DTU, som i en kommende konkurrence skal give deres bud på, hvordan man kan håndhæve de kommende globale IMO-krav om lav svovludledning.

Deutsche Bank: Skaden er sket for Scorpio

Tørlast:

Det er positivt for investortilliden, at topledelsen i Scorpio afskaffer en omdiskuteret model for udbetaling af honorarer til sig selv, mener Fearnley. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker er sagen derimod et skoleeksempel på, hvor galt det kan gå.

Nordiske skibsredere presser på for CO2-køreplan

Rederier:

Både de norske og svenske skibsredere støtter over for ShippingWatch varmt, at IMO snarest vedtager en detaljeret plan for, hvordan skibsfarten kan nedbringe udledningen af CO2. De svenske skibsredere tvivler dog på regeringens vilje til at bakke initiativet op.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE