Log ind
about_gallery_hongkong16.jpg
Foto: Maersk Line

Containerredere må leve med uvished om Hongkong-regler

Havne:

Hongkong mistede ti procent af sin volumen sidste år og har endnu ikke været i stand til endeligt at blåstemple muligheden for VSA-aftaler. Imens er Singapore optimistisk i de asiatiske storhavnes kamp om volumen i et presset containermarked.


AF TENNA SCHOER OG TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 29.01.16 kl. 11:48

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Havne

DP World leverer fortsat vækst i mængderne

London Gateway DP World Havne:

Den Dubai-baserede terminaloperatør DP World leverer fortsat vækst på tværs af sine containerterminaler trods det svage containermarked.

Københavns krydstogtsæson starter allerede i dag

Havne:

Krydstogtsæsonen starter tidligt i år, hvor det første skib lægger til kaj i København. Som det første nogensinde bruger det København som afsæt for en jordomsejling.

Maersk kan miste havn efter bestikkelses-skandale

Havne:

A.P. Møller-Mærsk risikerer at miste en havneterminal i Guatemala efter en større bestikkelses-skandale. Det skriver Fagbladet 3F.

Maersks prestigehavn i Rotterdam har it-problemer

Havne:

Udrulning af Maasvlakte II-havnen tager længere tid end forventet, og produktiviteten er ikke, hvor APM Terminals gerne ville have haft den," siger Kim Fejfer, CEO i APM Terminals.

Rotterdam håndterede mindre gods i første halvår

Havne:

Havnen i Rotterdam havde mindre at lave i årets første halve år. Især tørlast faldt med 9,9 pct., viser opgørelsen. Havnens resultat faldt til 96,6 mio. euro.

Skal Maersks havne stå på egne ben?

Havne:

Maersk-konglomeratets havne og terminaler i APM Terminals er kastet op i luften i den strategiske gennemgang af gruppen. Selskabet kan dog sagtens stå på egne ben, mener flere analytikere. Samtidig vil en udskilning skabe klarhed over forholdet til Maersk Line.

Forsiden lige nu

Medie: Sydkoreas regering vil bestille 61 nye skibe

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Ifølge nyhedsmediet The Korea Herald vil Sydkoreas regering tilføre landets banker, der er dybt involveret i skibsbygning og landets rederier, over 1,2 mia. dollars, der bl.a. skal dække omkostninger til et hav af nybygninger.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Maersk Oils svenske Sverdrup-partner topper global vækst

Offshore:

30 ud af 56 store olieselskaber, som Wood Mackenzie har analyseret, vil producere mindre olie om fem år. Det svenske Lundin Petroleum stikker dog ud som undtagelsen med en stor tocifret vækst frem til 2020. Forklaringen ligger i Norge.

DP World leverer fortsat vækst i mængderne

Havne:

Den Dubai-baserede terminaloperatør DP World leverer fortsat vækst på tværs af sine containerterminaler trods det svage containermarked.

Golar og Schlumberger i ambitiøst LNG-samarbejde

Offshore:

Det norske LNG-rederi Golar og olieservicevirksomheden Schlumberger i nyt joint venture, der skal udnytte billige gasreserver og omdanne det til flydende LNG.

Skibsredere: IMO skal levere enighed om CO2

Rederier:

EU overlader det nu formelt til IMO at lande en international aftale om, hvordan skibsfarten kan skære i sit udslip af CO2 og bidrage til den globale klimaaftale, som rederierne blev undtaget fra. Kravet om handling på IMOs møde i slutningen af oktober er ikke til at tage fejl af.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE