Log ind
MV-APMT-terminal.jpg
Foto: APM TERMINALS

Containertrafik falder i Europas største havn

Havne:

Mængden af containere i Rotterdam Havn gik tilbage i 2015. Efter et stærkt første halvår, faldt trafikken i andet og sendte containermængderne i Europas største havn sydover. Olie redder havnens samlede resultat.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 15.01.16 kl. 10:23

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Havne

Maersks TCQ-havn skal ansætte 600 for at kunne starte

150906 TCB Barcelona container terminal photo.jpg Havne:

Den revisor, Guatemala har udpeget i striden om APM Terminals TCQ-havn, vurderer nu, at havnen kan komme i gang til oktober. Kravet er dog, at der ansættes 600 personer, påpeger han.

Her er ruten for Maersk Lines nye Triple-E

Havne:

Når Maersk Lines nye Triple-E skibe begynder at sejle, går ruten blandt andet over Danmark. Læs her hvilke havne, Triple-E skal passere på deres vej.

Vækst i containertransport i Kinas nye terminalgigant

Havne:

Det nye kinesiske terminalselskab Cosco Shipping Ports voksede på container i første halvår. APM Terminals-konkurrenten håber på at kunne ekspandere i de kommende år.

Drewry: Ratefald kan tvinge rederier til at sælge havne

Havne:

Ratefald og lav vækst i den søbårne verdenshandel kan tvinge rederier til at sælge ud af deres andele i verdens havne. Det vurderer Drewry i en analyse af markedet for terminaloperatører. Det kan være gode nyheder for CMHI og Cosco, lyder det.

Maersk tvinges til at betale igen for havn i Guatemala

Havne:

Selv om APM Terminals allerede har betalt én gang for Guatemalas vigtige Terminal de Contenedores Quetzal, må Maersks havneselskab nu betale flere hundrede millioner kroner ekstra som en udløber af den aktuelle bestikkelsessag.

Alphaliner: Verdens havne er ikke klar til gigantskibe

Havne:

Verdens havne skal lægge sig i selen for at blive parat til den strøm af containerskibe på over 10.000 teu, der vil ramme vandet de kommende år. Der er nemlig kun 51 havne, der i dag håndterer de store skibe, skriver Alphaliner i en analyse.

Forsiden lige nu

Moody's: Shippingkrisen presser Maersks kreditværdighed

maersk50.jpg Container:

Maersk Lines halvårsresultat og nedturen i containerindustrien presser Maersks kreditværdighed, påpeger Moody's over for ShippingWatch. Kreditratingen på Baa1 bliver der dog ikke ændret ved, men industrien bliver fulgt meget nøje for tiden, lyder det.

Det Kaspiske Hav sikrer Topaz robust driftsoverskud

Offshore:

Det Dubai-baserede offshorerederi Topaz Energy and Marine fastholder en stabil indtjening i kraft af især aktiviteterne i Det Kaspiske Hav.

Russisk tankgigant ramt på bundlinjen

Tank:

Sovcomflot tabte 23 procent på bundlinjen i første halvår 2016 i forhold til samme periode sidste år, mens driftsresultat stort set var uændret.

Euronav køber to skibe op til udfordrende kvartal

Tank:

Råolierederiet Euronav har købt to VLCC'ere, der stadig er under opførelse. Tiden er god til at købe op, fordi skibsværdierne er lave, siger CEO Paddy Rogers i forbindelse med det endelige regnskab for andet kvartal.

Ackermann: LPG-markedet er ikke bæredygtigt

Tank:

Markedet for BW LPG er ikke bæredygtigt, og det er en trussel for rederiet lige nu, siger CEO Martin Ackermann til ShippingWatch. Konsolidering er en mulighed, men konkrete planer er ikke på bordet.

Mols-Linien slutter børskarriere af med stil

Rederier:

Mols-Linien havde stor fremgang på både passagersiden og bundlinjen i første halvår af 2016. Regnskabet er det sidste, inden rederiet bliver afnoteret på fondsbørsen i København i oktober.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE