Log ind
MV-APMT-terminal.jpg
Foto: APM TERMINALS

Europas havne venter på nyt fra Rotterdam

Havne:

Havne over hele Europa følger i disse dage med i, hvordan konflikten over den automatiserede Maasvlakte II-terminal udvikler sig. "Vi er som sådan ikke imod automatisering," lyder det fra ITF, det internationale forbund for transportarbejdere. "Men...."


AF TOMAS KRISTIANSEN OG JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN
Offentliggjort 13.01.16 kl. 14:59

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Havne

Her er Engelstofts største udfordringer

MaerskTankers_Morten_Engelstoft_028_300ppi.jpg Havne:

Sløv verdensøkonomi, underdrejede prestigeprojekter og krav om besparelser i organisationen. Hertil kommer det seneste megaopkøb, som APM Terminals må endevende pga. en korruptionssag. Der er nok at tage fat på for den nye CEO i APM Terminals, Morten Engelstoft.

Her er de seks punkter APM Terminals investerer efter

Havne:

Den lave vækst i containerindustrien har tydeligt ændret investeringsstrategien hos APM Terminals. Selskabets kommercielle direktør Jakob Bomholt fremlægger her selskabets opdaterede tjekliste ved nye investeringer.

Her er ruten for Maersk Lines nye Triple-E

Havne:

Når Maersk Lines nye Triple-E skibe begynder at sejle, går ruten blandt andet over Danmark. Læs her hvilke havne, Triple-E skal passere på deres vej.

Danske Havne: Vi står bag 26.400 maritime job

Havne:

Hvis man overfører en OECD-undersøgelse til den danske havnesektor, skaber danske havne en årlig samlet værditilvækst på 58 mia. kr. og 26.400 job, lyder vurderingen fra Danske Havne.

Lindø vil have udgravning på Finansloven

Havne:

Lindø Industripark vil have staten til at betale for bedre besejlingsforhold til en værdi af 170 millioner kroner. Den bedre plads skal blive til mere forretning for lejerne i parken, der i øjeblikket ikke kan modtage al efterspørgslen. Midlerne skal komme fra Finansloven.

Kinas havne lider under verdensøkonomiens nedtur

Havne:

De kinesiske havne har mindre at lave og lider blandt andet under en markant lavere containereksport fra Kina. Havnene skal ikke regne med at vende tilbage til fordums storhed, skriver Financial Times.

Forsiden lige nu

Monjasas stifter og storaktionær trækker sig

MONJASAJacobsen2.jpg Services:

Jan Jacobsen, adm. direktør og stifter af bunkervirksomheden Monjasa i Fredericia, trækker sig fra ledelsen og bestyrelsen af personlige årsager.

Forvirring om oliens fremtid i Mærsk

Offshore:

Flere spekulerer i, at A.P. Møller-Mærsk er på vej helt ud af olieproduktion og vil skille sig af med olieforretningen. Men det er en sandhed med modifikationer. Mærsk-familien skipper ikke olien helt.

Maersk Line kan spejde forgæves efter godbidder

Rederier:

Det bliver svært for Maersk Line at gå på indkøb, for ifølge analytikere er der ikke rigtigt nogle oplagte opkøbskandidater. Det skriver Berlingske Business.

Olietanker i brand i Den Mexicanske Golf

Offshore:

Omkring 168.000 liter brændstof er brudt i brand på en olietanker.

Her er anbefalingerne efter fatal helikoptertragedie

Services:

Selv om Statoil prioriterer flysikkerhed højt, bør selskabet udarbejde en klarere sikkerhedsstrategi og en tilhørende plan, skriver den norske haverikommission i en rapport offentliggjort fredag efter den tragiske helikopterulykke i april i år.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blev store-M uge. M for Maersks opsplitning i to forretningsområder. Få overblikket over det nye Maersk her. Spektakulær dom i sagen om dansk bunkerselskab. Flere detaljer om Hanjins nedtur. Olieprisfaldet rammer bredt i industrien. Læs ugens bedste.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE