Log ind

SeaIntel: DP og APMT ligner vindere af storbyerne

Havne:

De havneoperatører, der vil vinde konkurrencen om fremtidens marked, skal være parate til at vokse ved verdens nye megabyer. Her har DP World og APM Terminals de bedste kort, vurderer SeaIntel.


APM Terminals Rotterdam.jpg
Foto: APM Terminals
AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 30.06.14 kl. 09:36

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Havne

Maersk-arving får job i Maersk Group efter nytår

Johan Uggla 5x3.jpg Havne:

Johan Uggla, den ældste af Ane Mærsk Mc-Kinneys to sønner, er fratrådt som direktør for APM Terminals i Aarhus og vil stedet få en ny rolle i gruppen, når han kommer tilbage fra barselsorlov. Maersk-gruppen vil ikke oplyse nærmere detaljer om hans fremtidige rolle.

Københavns krydstogtsæson starter allerede i dag

Havne:

Krydstogtsæsonen starter tidligt i år, hvor det første skib lægger til kaj i København. Som det første nogensinde bruger det København som afsæt for en jordomsejling.

Lindø Industripark satser på udtjent offshoreudstyr

Havne:

En udvidelse til 358 millioner kroner skal tage hul på fremtiden og gøre Lindø Industripark ved Odense i stand til at håndtere mere gods og det store potentielle marked for dekommmissionering af møller og rigge.

Rigmænd køber andel af containerhavnen i Aarhus

Havne:

Finansmanden Christian Dyvig og advokaten Andreas Lehmann overtager selskabet Cargo Service, der sammen med Maersk ejer den lukrative containerhavn i Aarhus.

Minister går ind i APM Terminals-konflikt i Gøteborg

Havne:

Konflikten i Gøteborg Havn bør løses og fordrer en udredning af den svenske model, lyder det fra den svenske arbejdsmarkedsminister Ylva Johansson. APM Terminals hilser forslaget velkommen, men understreger, at en løsning på den korte bane er nødvendig. "Det er for voldsomt, hvad der foregår nu," siger CEO Henrik Kristensen til ShippingWatch.

Lindø vil have udgravning på Finansloven

Havne:

Lindø Industripark vil have staten til at betale for bedre besejlingsforhold til en værdi af 170 millioner kroner. Den bedre plads skal blive til mere forretning for lejerne i parken, der i øjeblikket ikke kan modtage al efterspørgslen. Midlerne skal komme fra Finansloven.

Forsiden lige nu

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Armlægning: Danmark kræver halvering af skibes CO2-udslip

Rederier:

I juni begynder svære forhandlinger i FN's Søfartsorganisation om skibes nedskæring af CO2-udslippet.

Danske rederier i politisk stormvejr om laster fra Vestsahara

Rederier:

SF og Enhedslisten kræver at regeringen griber ind mod rederier, der sejler med laster fra det marokkansk besatte område, men udenrigsministeren afviser et indgreb.

Der er gang i maskinerne på Lindø

Leverandører:

Det tidligere skibsværft på Lindø er blevet forvandlet til Lindø Industripark, hvor der i dag arbejder flere mennesker, end der blev fyret, da værftet lukkede i 2009.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE