ShippingWatch

MAN Diesel & Turbo vil bruge millioner på LNG

Motorproducenten MAN Diesel & Turbo er klar til at give en samlet rabat på to mio. euro til de ti første skibsejere, som ønsker at få ombygget en skibsmotor fra tung olie til flydende naturgas.

Motorproducenten MAN Diesel & Turbo vil have flere rederier til at skifte til LNG, så skibsfarten kan nedbringe sin udledning af drivhusgasser.

Derfor har producenten besluttet sig for at give et samlet afslag på to mio. euro til de ti første skibsejere, som kontakter selskabet for at få ombygget en skibsmotor fra tungt oliebrændstof til flydende naturgas.

Løftet faldt på International Ocean Conference i Malta i slutningen af sidste uge, oplyser MAN Diesel & Turbo i en meddelelse.

Her fortalte salgschef Wayne Jones, at motorproducenten ønsker at skubbe på den grønne omstilling i shipping.

"Vi anerkender fuldt ud, at vores interesser er bedst tjent ved at sikre, at verdenshavene er i god forfatning. MAN Diesel & Turbo tror på, at det er tid til, hvad vi kalder for Maritime Energy Transition, så vi kan finde grønne løsninger for søbåren handel og transport," sagde han.

MAN Diesel & Turbo har for nyligt ombygget motorer på et containerskib, så det nu sejler på LNG fremfor såkaldt heavy fuel.

BP udvider LNG-flåde med seks skibe

Unifeeder skal drive verdens første LNG-feederskib

Klaveness siger nej tak til scrubbere efter test

Forsiden lige nu

Der flyder flere containere igennem Rotterdam Havn

Rotterdam Havn har set en stigning på 10 pct. i mængden af containere i årets første ni måneder. Til gengæld falder volumen af olie og kul, hvilket skyldes den grønne omstilling, fortæller havnens CEO.

DOF Subsea finder ny COO

Offshorerederiet DOF Subsea har fundet sin nye COO, der skal stå for rederiets driftsstrategi og den daglige operation, oplyser det norske rederi.

Seneste Leverandører

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere