ShippingWatch

BP i opråb til branchen: Ingen grund til at udskyde svovlkrav

I industriens kroge snakker flere om, hvorvidt de globale svovlkrav i 2020 vil ende med at blive udskudt. Men det er der ingen grund til, fastslår BP. "En udskydelse vil bare skabe mere forvirring," lyder det ifølge Platts.

Vil de globale svovlkrav alligevel ende med at blive udskudt, som det skete med ballastvand? Det spørgsmål stiller flere sig selv for tiden, men det er der ingen grund til, understreger Janet King, der er chef for britiske BP's supply og handel i Asien.

Ifølge Platts understregede hun på en konference for nylig, at en udskydelse bliver helt unødvendig, da raffinaderierne godt kan stå på mål for ændringen.

"Markedet er præget af udsving, og en udskydelse vil på ingen måde hjælpe. Det vil bare skabe mere forvirring i markedet," sagde hun.

"Fra BP's perspektiv er vi fuldstændig klar til at møde efterspørgslen på HSFO, lavsvovlsolie og marinegasolie."

Fra 1. januar 2020 må skibe globalt ikke sejle på brændstof, der indeholder mere end 0,5 pct. svovl, når de sejler på verdenshavene. Datoen nærmer sig i al hast, og industrien er ved at finde ud af, hvordan man skal forholde sig til de nye regler.

Alt imens er myndighederne i landene, der ligger ud til SECA-zonerne i Europa, hvor skibe ikke må sejle på brændstof, der indeholder mere end 0,1 pct., ved at finde deres ben i hele problematikken med at håndhæve og ikke mindst løfte bevisbyrden mod rederier, der snyder med brændstoffet.

Det har i Danmark indtil videre ledt til 19 politianmeldelser af rederier, hvoraf flere allerede har betalt bøderne.

Bunker Holding melder klar til de globale svovlkrav

Sniffer skal også fange svovlsyndere i 2018

Her er de fem svovl-spørgsmål rederne skal have svar på inden 2020

Forsiden lige nu

Her skal de danske rederiers kampe stå de næste år

Danske Rederier med adm. direktør Anne Steffensen i spidsen skal have såvel kendte som nye ønsker opfyldt, for at målene i den nye strategi kan opnås. ShippingWatch lister de kommende års udfordringer op her.

Ét ord har reduceret antallet af bestikkelsessager i Suez-kanalen

Med ret få midler er det på to år blevet muligt for rederierne at få deres skibe gennem Suez-kanalen uden at skulle betale lodserne for hjælp i form af f.eks. cigaretter. "En milepæl," lyder det fra antikorruptions-organisationen MACN, der står bag initiativet.

Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Interviews med topchefer i Maersk Line, Hamburg Süd og Hapag-Lloyd, tragisk ulykke på borerig, rederier under anklage for brud på udlændingeloven og et dramatisk formandsexit i Maskinmestrenes Forening var blandt ugens tophistorier på ShippingWatch.

Seneste Leverandører

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere