ShippingWatch

Koreanske shippingkæmper skal nedbringe gæld

Rederier som Hyundai Merchant Marine og Hanjin Shipping får ingen offentlig hjælp, før de har nedbragt deres gæld markant, advarer regeringen i Seoul.

De to vaklende koreanske shipping-grupper Hyundai Merchant Marine, HMM, og Hanjin Shipping skal nedbringe deres gæld betragteligt, hvis de skal gøre sig forhåbninger om at hente finansiel aflastning fra en ny statslig fond, der skal yde støtte til en lang række nødlidende koreanske rederier og værfter.

Regeringen i Seoul vil sammen med banker og flere finansielle institutioner etablere en ny fond med 1,2 milliarder dollars for landets værfter til nybygninger, som de nationale rederier kan chartre på lange kontrakter. Kravet til rederne er imidlertid, at de bringer deres gæld under kontrol.

Koreansk shippingkæmpe truer partnere med kollaps

"Først når rederier som Hanjin Shipping og Hyundai Merchant Marine lever op til kravene og nedbringer deres gæld i forhold til deres egenkapital til under 400 procent fra det nuværende niveau på 600-800 procent, vil de kunne chartre skibene," sagde Ryu Jae-hun, direktør i regeringens særlige division for restrukturering (FSS), på en pressebriefing onsdag ifølge koreanske medier.

Sydkoreas finanstilsyn vil i juli offentliggøre en liste over virksomheder, der er i farezonen på grund af gæld til banker.

HMM's bestyrelsesformand træder tilbage

Drewry tror på fusion af HMM og Hanjin

Medie: HMM's tankflåde i spil i redningsplan

 

Forsiden lige nu

Seneste Rederier

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere