ShippingWatch

Flydende olielagre ved Singapore skrumper

Der ligger nu langt færre tankskibe ud for Singapore som flydende olielagre, og mængderne er på det laveste niveau siden august 2016, skriver Bloomberg.

De flydende olielagre, som i perioder hober sig op især i Malacca Strædet ud for Singapore, er blevet mindre i løbet af de seneste par måneder.

Mens det i maj ifølge Bloomberg var omkring 30 mio. tønder, som lå i flydende lagre, var det i september kun 8,1 mio. tønder. Det er det laveste niveau siden august 2016.

Faldet skyldes til dels, at flere mæglere ikke længere hyrer tankskibe ind som flydende olielagre, fordi den potentielle gevinst ved at sælge olien fra lagrene ikke overstiger omkostningerne ved at hyre skibene ind.

Flere mæglere formår dog stadig at tjene penge på at lade olien vente i skibene på vandet, og det er derfor ikke fordi, at de flydende lagre er helt på vej ud.

Stort fald i flydende olielagre på tankskibe

Færre flydende olielagre kan presse tankmarkedet

Flere tankskibe bliver brugt som lagre i Nordsøen

Forsiden lige nu

Her skal de danske rederiers kampe stå de næste år

Danske Rederier med adm. direktør Anne Steffensen i spidsen skal have såvel kendte som nye ønsker opfyldt, for at målene i den nye strategi kan opnås. ShippingWatch lister de kommende års udfordringer op her.

Ét ord har reduceret antallet af bestikkelsessager i Suez-kanalen

Med ret få midler er det på to år blevet muligt for rederierne at få deres skibe gennem Suez-kanalen uden at skulle betale lodserne for hjælp i form af f.eks. cigaretter. "En milepæl," lyder det fra antikorruptions-organisationen MACN, der står bag initiativet.

Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Interviews med topchefer i Maersk Line, Hamburg Süd og Hapag-Lloyd, tragisk ulykke på borerig, rederier under anklage for brud på udlændingeloven og et dramatisk formandsexit i Maskinmestrenes Forening var blandt ugens tophistorier på ShippingWatch.

Seneste Tank

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere