ShippingWatch

Svage tankrater kan fortsætte i 2018

Der er udsigt til faldende rater for at sejle med råolie til næste år, vurderer analysehuset Drewry. Det er der to årsager til, og den ene skal findes i Kina.

2017 har været et år, som de fleste tankrederier formentlig helst vil glemme.

Desværre ser 2018 ikke ud til at blive meget bedre, lyder det fra Drewry.

Analysehuset spår, at raterne for at sejle med råolie vil falde til næste år. Det skyldes en kombination af to faktorer.

For det første vil væksten i efterspørgslen på olien tage af. For det andet forventer Drewry, at Kina vil stoppe med at fylde sine olielagrene, hvilket ellers har været med til at holde hånden under tankmarkedet de sidste to år.

Til sammen vil de to faktorer undergrave den ellers positive tendens, at der kommer færre nye tankskibe på vandet i 2018, forventer analysehuset.

 

Tankrederiet DHT leverede resultat over forventning

Canadiske Teekay venter bedre tankrater i 2018

Svage rater halverer toplinjen hos Nordic American Tankers

Forsiden lige nu

T.K.B. Shipping lægger OW-strid bag sig med nyt plus

Det danske tørlastrederi T.K.B. Shipping er tilbage i plus i regnskabsåret 2016/17 efter et uvant underskud sidste år, som skyldtes, at selskabet var nødsaget til at betale to gange for brændstof købt af konkursramte OW Bunker.

Seneste Tank

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere