Keppel AmFELS, der er et amerikansk datterselskab af Keppel Offshore & Marine, har fået en ordre på at bygge to containerskibe, der skal kunne sejle på LNG.

Ordren løber i alt op i 400 mio. dollars, og køberen er Honolulu-selskabet Pasha Hawaii.

At selskabet vælger at lægge ordren på et amerikansk værft, skyldes de amerikanske Jones Act-regler, der dikterer, at gods, der bliver sejlet mellem amerikanske havne, skal sejle på skibe bygget i USA. Det skriver selskabet i en meddelelse.

Skibene bliver leveret i 2020 og vil være i stand til at sejle både på LNG og på traditionelt brændstof.

De ni kæmpeskibe med hver en kapacitet på 22.000 teu, som CMA CGM ifølge flere kilder har bestilt, og som China Daily i går kunne bekræfte skal bygges på kinesiske værfter, skal også kunne sejle på LNG.

Det flydende naturgas skønnes at blive en vigtigere og vigtigere brændstofkilde i fremtiden, da LNG er langt mere miljørigtig og blandt andet kan sikre sejlads i overensstemmelse med de globale svovlkrav, der indføres i 2020.

Keppel Offshore & Marine går i minus  

Keppel får ordre til 103 mio. dollars

Singapores Keppel-værft har fyret 18.000 på to år