Hyundai Merchant Marine (HMM), Sydkoreas største containerrederi efter Hanjin Shippings konkurs sidste år, forhandler med den amerikanske kapitalforvalter Blackrock om en kapitaltilførsel på op til 880 mio. dollars.

Maersks koreanske partner ser lyst på tredje kvartal  

Det skriver nyhedsbureauet Reuters med Korea Economic Daily som kilde på baggrund af kilder i investeringsbanker og i shippingkredse.

En talsmand i Hyundai Merchant Marine siger mandag, at der endnu ikke er drøftet detaljer med Blackrock om den potentielle investering.

Det sydkoreanske containerrederi har været finansielt i knæ, men modsat Hanjin Shipping valgte regeringen i Seoul at holde HMM oven vande med massiv støtte.

Hyundai Merchant Marine offentliggjorde forleden et driftsunderskud på 112 mio. dollars i andet kvartal. Det var dog en væsentlig reduktion af underskuddet fra samme periode sidste år, der lød på 222 mio. dollars. Omsætningen steg med 22,1 pct. sammenlignet med samme periode sidste år til omkring 1,1 mia. dollars.

Sydkorea parat med mere støtte til landets maritime industri  

Rederiet, der har et såkaldt strategisk partnerskab med 2M-alliancen, Maersk Line og MSC, har mere end fordoblet sin markedsandel på Stillehavet mellem Asien og den amerikanske vestkyst. I forhold til juni sidste år er markedsandelen gået op fra 3,4 pct. til nu 7,4 pct.

I indeværende kvartal forventer rederiet et markant bedre resultat.

2M's koreanske partner halverer underskud i andet kvartal  

Nyt koreansk partnerskab spås svage muligheder

Sydkoreas containerredere samles i historisk partnerskab

Hyundai Merchant har skåret ned efter 2M-aftale